PDA

View Full Version : Lenny of Dual 45?



janhaakma
2 juni 2015, 20:09
Hi mede forummers,

Ik ga een nieuwe amp kopen en ben er uit wat het wordt: een HOOK Little Lenny of een Dual 45 :-)

De Lenny is 1 kanaal (schijnt fantastisch clean te hebben?) en heeft reverb. De Dual 45 heeft twee kanalen en een fx loop. Loop is bij Lenny niet nodig. Lenny is 6L6, Dual 45 is EL34. Nou is mijn vraag; wat zou jullie voorkeur hebben? Zijn er mensen die ze beiden getest hebben?

Ik zit te denken aan of Lenny met bijvoorbeeld van Weelden Royal Overdrive of een Dual 45 die dus zelf een lead channel heeft. Lenny met Royal Overdrive kan ik ongeveer even duur kopen dan alleen een Dual 45.

Ik hoor heel graag jullie tips/advies/bevindingen! Thnx!!

telerocker
3 juni 2015, 01:53
Ik heb alleen over de Lenny gespeeld en die vond ik wat middy en stug. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat het tien minuten was en de amp en de speakerbox (een Hook 1x12) waren nog gloednieuw. De speaker was dus nog niet ingespeeld.

Op Youtube staat een soort rig rundown met Leendert, waarbij hij over de Dual 45 en een 1x12 cab speelt. Hij geeft het drivekanaal nog een zetje met een Vemuram Jan Ray. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van zijn sound. Dat ligt misschien vooral aan Leendert, maar die Dual heeft op het drivekanaal een lekkere punch en crunch en daarnaast een mooi chimey clean kanaal. Waren het mijn centjes, dan zou ik meteen de Dual gaan halen.

dunhill1
3 juni 2015, 08:45
Gewoon met gierende banden naar IJsselstein en bij vd haar alle hook-opties doornemen.
Als je geluk hebt (of je spreekt gewoon goed af) is maestro Leendert er ook zelf aan het werk en kun je de meest intieme vragen over de gear stellen.:blast:

the sure thing
3 juni 2015, 12:05
Ik heb alleen over de Lenny gespeeld en die vond ik wat middy en stug. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat het tien minuten was en de amp en de speakerbox (een Hook 1x12) waren nog gloednieuw. De speaker was dus nog niet ingespeeld.
.

Ik heb de Lenny een tijdje in mijn bezit gehad. Ik vond de amp ook errug stug en miste wat "chime". Op snoeihard volume kwam ie wel meer tot leven. Pedalen pakte hij wel heerlijk en hij prikte ook goed door de bandmix.

Ik sluit mij aan bij het advies: ga ze testen bij Erik vd Haar. En post je bevindingen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

janhaakma
3 juni 2015, 14:21
De vraag is eigenlijk vooral: is de overdrive van de Dual (kanaal 2) beter dan die van de Royal Overdrive van Van Weelden?

Ik kan een Lenny kopen voor ongeveer 1.000, tel daar bij op de prijs van een Royal Overdrive en ik heb een amp met reverb, OD en boost voor hetzelfde geld als de Dual 45 (dus geen reverb en boost). Dat is een beetje mijn overweging. Naast het feit dat ik de Lenny (en de Royal Overdrive) later altijd weer kwijt kan voor ongeveer hetzelfde bedrag....

Iemand een antwoord op de eerste vraag in mijn post? :-)

telerocker
3 juni 2015, 14:39
Ik denk dat je echt moet gaan testen Jan. De Dual zal anders klinken en voelen dan de RO> Lenny. Ampgain voelt dikwijls toch anders dan gain uit een pedaal. Bovendien schonen dit soort amps mooi op met de vol.pot op je gitaar. Geen reverb en boost lijkt me geen dealbreaker. Er zijn zat goede, goedkope reverb- en boostpedalen. Maar voor hetzelfde geld word jij gelukkig van een Lenny met een goede overdrive ervoor.

the sure thing
4 juni 2015, 19:31
Hé TS!

Wat ga je doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

janhaakma
5 juni 2015, 09:10
Ben er 99% uit, het wordt toch de Dual 45 met eigen gainkanaal en fx loop. Ik post mijn A/B bevindingen nog even!

muziekschuur
5 juni 2015, 10:19
Jammer... Een lenny met Van Weelden is toch echt.... mooier...

(Gniffel, beetje stoken)...

arjanb01
5 juni 2015, 11:40
Ach dan staat die dual 45 toch over een halfjaar weer op marktplaats voor 1000 eu😉

dunhill1
5 juni 2015, 12:35
En dan stuur jij een mail naar de adverteerder dat ie te duur is?
:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

arjanb01
5 juni 2015, 13:14
Hahaha, scherp maar dan koop ik hem 😉

janhaakma
5 juni 2015, 23:11
Haha wie weet, maar denk het niet. Overigens is de kans groter dat ik over een jaar een gebruikte Lenny erbij koop, die heb je voor een paar honderd euro meer dan een Van Weelden Royal Overdrive pedaal… Lenny is zeker te gek, heb ze vandaag beiden getest.

the sure thing
6 juni 2015, 11:23
Haha wie weet, maar denk het niet. Overigens is de kans groter dat ik over een jaar een gebruikte Lenny erbij koop, die heb je voor een paar honderd euro meer dan een Van Weelden Royal Overdrive pedaal… Lenny is zeker te gek, heb ze vandaag beiden getest.

VERTEL JE BEVINDINGEN!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
10 juni 2015, 20:13
Jammer dat het juist NU stil blijft op dit topic...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
10 juni 2015, 20:32
Hij staat zeker al voor 1000 eu op marktplaats 😉

the sure thing
11 juni 2015, 12:17
Haha LOL


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

janhaakma
12 juni 2015, 09:11
Excuus!

De Lenny is een te gekke amp, zoals zovelen zeggen: super geschikt voor pedalen! De Royal Overdrive is ook mooi, maar wel wat een apart ding. Moet je echt mee leren omgaan en ik weet van mezelf dat ik dat niet ga doen. Moet gewoon inprikken beetje aan 1 of 2 knoppen draaien en klaar. Lenny klinkt wel te gek, misschien inderdaad ietsje fantasieloos maar wel met een super mooie headroom en het betere clean van de twee (vind ik persoonlijk). Waarschijnlijk vanwege 6L6 vs EL34.

De Dual 45 is best wel een heel ander beestje. Heeft sowieso dus een eigen leadkanaal (gain gaat redelijk ver), dus als je in een extreem luie bui bent neem je alleen je topje en cabje mee. Geen pedalen nodig. Dat was het praktische voordeel. In de praktijk zet ik er een Rockett Archer voor of misschien zelfs een Jan Ray maar die vind ik eigenlijk gewoon te duur voor wat'ie doet. Waarom toch nog een pedaaltje: gebruik ik als bij wijze van clean boost: het cleane kanaal van de Dual wordt er crunchy van, het scheur kanaal wordt er een dikke lead van. Met één pedaaltje dus vier kanalen zeg maar.

De Dual is echt een vreselijk fijne amp, zowel het clean als de scheur zijn super dynamisch en muzikaal. Heeft iets meer 'eigen' karakter dan de Lenny, iets meer een rockmachientje denk ik. Heeft trouwens ook een fx loop, maar die heb je bij Lenny eigenlijk helemaal niet nodig aangezien al je oversturing dan uit pedaaltjes komt. Het enige nadeel van de Dual t.o.v. de Lenny vond ik de Reverb, die heeft alleen de Lenny. Maar dat vond ik absoluut niet opwegen tegen de voordelen van de Dual.

the sure thing
12 juni 2015, 10:44
Dank!

Hoe is het CLEAN van de Dual?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
15 juni 2015, 10:23
Ik ben ook wel benieuwd. Ik vind dat Leendert er nl. een mooie cleansound uit haalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

janhaakma
16 september 2015, 13:27
Tijdje nu met de Dual gespeeld en het is echt een fantastisch ding. Heb'm inmiddels wel laten ombouwen naar combo, dit kan omdat de afmetingen exact gelijk zijn aan de Lenny. Ik heb dus eigenlijk een Dual 45 in de behuizing van de Lenny combo (want 'officieel' is er nog geen Dual 45 combo).

Moet wel eerlijk zeggen dat 'ie redelijk hard gaat maar ben nu de mogelijkheden van attenuators wat aan het verkennen. Wij repeteren in-ear en dan is 45W al snel te hard. heb vanwege dit volume dingetje zelfs nog op het punt gestaan de Dual te verkopen maar ben toch blij dat ik dit niet gedaan heb, het is echt een topper en nu in combo vorm voor mij perfect.