PDA

View Full Version : Roland blues cube



Mies45
2 juni 2015, 19:24
Hi Guys,
heeft iemand ervaring met een roland blues cube?...en dan de stage of the artist..de een is 60 watt max en de ander 80.
Ik ben van plan om er eentje aan te gaan schaffen,omdat het gewoon voor thuis is,wil ik geen fender amp aanschaffen omdat die zo luid zijn,en die met roland kun je het wattage regelen,zonder dat het aan geluid inlevert.
ook omdat een buizenversterker wat onderhoud vergt,lijkt een roland mij een goede optie,ik heb hem uitgeprobeerd en t geluid is prima,klinkt gewoon als een buizen bak,zonder dat je dan dat onderhoud hebt en hij is zeer draagbaar,dus het lijken mij allemaal voordelen,maar is er iemand die zegt...nou voor dat geld zou ik toch dit of dat kopen...want goed koop is ie niet...600 of 800 euro....
thnx

muziekschuur
2 juni 2015, 21:27
Ga er eens op spelen. Pak daarna een blackstar ht40.

Mies45
2 juni 2015, 22:31
ik ga m ff youtuben

Oke das ook nice..

telerocker
3 juni 2015, 01:45
Je moet afwegen wat voor jou telt. Portability, bedrijfszekerheid, weinig onderhoud en controle over het volume zijn ook wat waard. Een gemiddelde buizenbak is zwaarder en vergt meer onderhoud. Ik ben overigens best gecharmeerd van de nieuwe generatie Blues Cubes, maar vind ze net als jij aan de prijs voor een solid state.

Mies45
3 juni 2015, 20:45
ja zo is t...ik heb ff die blackstar bekeken en idd een mooi geluidje!...maar ook weer een buizenversterker,met dus weer een hoop onderhoud...en ik vind de blues cube eerlijk gezegd toch mooier klinken...by the way kun je het clean en het crunch kanaal tegelijkertijd inschakelen,beetje dikker geluid...beda
nkt voor the info guys!

fred dons
13 juni 2015, 12:07
ik heb de blues cube artist vanmorgen vroeg opgehaald (de eric johnson tonecapsule was gisteren binnen gekomen :) ) en zonder is hij al goed maar met de tone capsule is hij gewoon heel heel erg goed (maar ik ben dan ook een enorme Johnson fan ;)
ik heb wat blackstars gehad en die waren ook goed en misschien zelfs wat veelzijdiger maar niet alle geluiden waren mooi en dat is bij deze wel het geval (maar ik speel er pas een uur op dus misschien over een paar uur weer vragen :D )

telerocker
15 juni 2015, 11:26
Ik zou hem wel eens in een directe vergelijking met een Hotrod de Ville ML willen horen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

fred dons
15 juni 2015, 13:15
ik heb hem nu een tijdje kunnen spelen en zoals eerder gezegd, hele mooie geluiden maar niet echt veelzijdig, zeker niet na de Johnson mod. het clean is enorm sprankelend en vol en dat kanaal werkt ook goed met pedalen maar het vervormde kanaal is vrij beperkt, je kunt alleen op de brug pup spelen, de andere settings zijn te donker (voor de johnson mod was hij beter bruikbaar maar daar was de vervorming weer beperkt). ben er nog steeds blij mee maar wel als versterker voor erbij

WaywardChild
17 juni 2015, 20:58
Ik heb nu ook al tijdje de blues cube artist maar ben er niet een fan van.
Helemaal niet van de clean en vind hem over het algemeen steriel klinken, kortom hij ligt me niet.
De mijne gaat terug naar de winkel gaan vrees ik en beetje bijsparen van een kemper.
De kemper ga ik dan op een Tech21 power engine 2x12.

fred dons
18 juni 2015, 09:47
met de Johnson mod wordt je clean een heel stuk mooier en natuurlijker maar het is een flinke investering en als het je enige amp is zou ik het niet doen en inderdaad voor een Line6 Helix of Kemper gaan
https://www.youtube.com/watch?v=dz9y8yCLYWQ

Tupelo
4 juli 2015, 18:45
Buizenamp veel onderhoud en werk aan valt reuze mee johh.

arjanb01
5 juli 2015, 08:09
Sterker nog, ik speel al 5 jaar met dezelfde buizen als toen ik de amp kocht.

fred dons
5 juli 2015, 10:10
Nog sterker ik heb sinds ik buizenversterkers heb nog nooit een buis vervangen :D (25 jaar + ) maar wat ik wel prettig vind aan modelling is dat het geluid voorspelbaar is en ik geen slechte amp dagen heb