PDA

View Full Version : Merk snobisme



Bricker
2 juni 2015, 19:00
Dag dames en heren,

Ik ben ergens best wel benieuwd naar. Zijn jullie bang niet serieus genomen te worden als je niet met een A merkgitaar aan komt zetten, maar met een ''under license gitaar'' of met een gitaar van een merk waarvan iedereen weet dat deze opereert in de allerlaagste prijsklasse?

In mijn eerste echte bandje had ik al een Amerikaanse Fender en de slaggitarist had Strat kopieen van het merk Maya. Mensen deden daar erg lacherig over kan ik mij herinneren. Nou moet ik je zeggen dat ik zijn gitaren beter vond dan mijn Fender strat.

Groeten

obiwanjacobi
2 juni 2015, 19:08
:ok:

Nee hoor. Interesseert me eigenlijk niet zo wat andere van mijn gitaren denken - als ik er maar blij mee ben. Toch?

Onkelpazuzu
2 juni 2015, 19:25
Ik ga er sowieso niet vanuit dat mensen me serieus nemen. :-) Maar ik ben dan ook geen echte muzikant.

MikeD
2 juni 2015, 19:59
no matter what men wil doen geloven: JA merksnobisme bestaat en zal ook altijd blijven; waarom denk je anders dat er zovelen zijn die hun cheap rip-off willen voorzien van gibson of fender logo's

Eko
2 juni 2015, 20:18
Ik vind het leuk om op merk gitaren te spelen. Heb er jaren over gedaan om ,, de originelen ,, te kopen . Speel met plezier.
Daar tegenover staat iemand hier in de regio die een meer dan uitstekende reputatie heeft op gitaargebied en het leuk vind om alleen op oude goedkope gitaren te spelen. Menige keer met afgeragde oude Kay`s zien spelen en klonk beter dan menigeen met een nieuwe gitaar uit een bekende customshop.

Plant
2 juni 2015, 20:29
no matter what men wil doen geloven: JA merksnobisme bestaat en zal ook altijd blijven; waarom denk je anders dat er zovelen zijn die hun cheap rip-off willen voorzien van gibson of fender logo's

Omdat dat op MP meer oplevert :ok:

Kim Wilson
2 juni 2015, 21:49