PDA

View Full Version : vervoersprobleem versterker



kirito
2 juni 2015, 18:50
Ik heb een klein probleempje. Voor mijn proclamatie heb ik beloofd om samen met een paar anderen een nummer te spelen op gitaar. Het is de bedoeling dat ik hem vrijdag al mee naar school neem zodat we al wat kunnen brainstormen en kunnen oefenen. Hoe ik de gitaar meeneem is geen punt, ik steek gewoon mijn cursussen en pennenzak in mijn gitaarzak en klaar is kees. Alleen die versterker is een ander probleem.

Ik kan voor het vervoer niet op iemand van bij ons thuis rekenen. Mijn moeder heeft de vroege shift, mijn stiefvader zit thuis met een dubbele hernia (en was het anders ook niet van plan) en mijn vader werkt alle dagen van zes uur 's morgens tot half zes 's avonds. Mijn grootvader kan gelukkig wel. Alleen zou ik graag een plan B hebben.

Mijn eerste gedacht is om mijn versterker, een Roland Cube 30X, op mijn bagagedrager mee te nemen en wat zakken aan elkaar te plakken om hem te beschermen tegen eventuele regen. Het probleem is echter dat mijn school toch een goede 9 kilometer fietsen is en ik te maken heb met wegen die de reputatie van ons Belgische wegennet alle eer aandoen. Er zitten enorme hobbels in en ik geloof ook een paar putten. Kan zo'n versterker daartegen? Bij een buizenversterker zou ik het in ieder geval niet riskeren.

Rizz
2 juni 2015, 19:35
Het wordt 30 graden vrijdag.. Ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken over regen overdag.. :)

Openbaar vervoer geen optie?

cluseau
2 juni 2015, 20:20
9km Belgique asvalt is zelfs killing voor een robuste transistorbak.

Plant
2 juni 2015, 20:31
Een taxi is ws goedkoper dan herstel.

FruscianteFan
2 juni 2015, 21:05
Misschien een favoriete leraar of een ouder van een andere leerling?

dunhill1
2 juni 2015, 21:18
Stukje piepschuim op je bagagedrager, ampje erop, snelbindertje eromheen en klaar is Clara.
Je moet de jeugd van tegenwoordig ook echt alles uitleggen....

Lol

Han S
2 juni 2015, 23:18
Daar heeft ie niks aan natuurlijk. Ik zou een flinke rugtas nemen en die Cube daar in hangen, gaat hij niet van kapot.

dunhill1
3 juni 2015, 13:10
Nee,
Een cube 30 in een rugzak, daar knap je van op....
Doe er ook maar een rittenkaart voor de fysio bij...

Dat schuim dempt echt wel voldoende voor zo'n stukje achterop de fiets.
Het is een redelijk stevig transistorampje.
Gaat echt niet stuk van wat hobbeltjes.

jutter
3 juni 2015, 13:14
Daar heeft ie niks aan natuurlijk. Ik zou een flinke rugtas nemen en die Cube daar in hangen, gaat hij niet van kapot.

Dat gaat prima. De Cube's zijn niet echt zwaar. En zo'n jonge kerel kan echt wel wat hebben. :)

Kim Wilson
3 juni 2015, 13:23
Nee,
Een cube 30 in een rugzak, daar knap je van op....
Doe er ook maar een rittenkaart voor de fysio bij...

Dat schuim dempt echt wel voldoende voor zo'n stukje achterop de fiets.
Het is een redelijk stevig transistorampje.
Gaat echt niet stuk van wat hobbeltjes.
Schuimrubber bedoel je dan, denk ik. Piepschuim is alsnog best hard. En anders inderdaad op de rug. Een paar touwen door het handvat, armen erdoor en trappen.

kirito
3 juni 2015, 15:44
Stukje piepschuim op je bagagedrager, ampje erop, snelbindertje eromheen en klaar is Clara.
Je moet de jeugd van tegenwoordig ook echt alles uitleggen....

Lol

Had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Eerst maar eens aan dat spul komen, dus.

Hendriks
3 juni 2015, 15:55
Ik zie mijzelf nog fietsen door het centrum van Groningen , gitaar op de rug en een loodzware Ampeg buizenbak achterop de bagagedrager en ook nog onder invloed van wat geestveruimende middelen.

muffstuff
3 juni 2015, 16:12
Ik zie mijzelf nog fietsen door het centrum van Groningen , gitaar op de rug en een loodzware Ampeg buizenbak achterop de bagagedrager en ook nog onder invloed van wat geestveruimende middelen.

Zo ben ik eens compleet dronken van hartje centrum amsterdam terug gefietst naar huis zonder dat mijn handremmen het deden. Man wat een uitdaging, toeristen ontwijken, genoeg snelheid om een brug op te komen maar net langzaam genoeg dat je er niet mer een rotvaart weer naar beneden gaat.

heb de fiets de volgende dag omgeruild

kirito
3 juni 2015, 16:26
lijkt me ook het beste ja, uit wat voor hout was je kop de volgende dag gemaakt? :seriousf:

harrie-beton
4 juni 2015, 09:15
Ik heb ook wel een gefietst met een Sessionette 75 en een gitaar én een kratje bier van Groningen - Bedum. Elke vrijdag!

Pepe
4 juni 2015, 09:47
Vroeger, in de polder, van Dronten naar Biddinghuizen, recht door de wind, gitaar, Londen City amp EN een 4x12 box! En dan nam ik vaak nog iemand mee achterop ook.

pasqual
4 juni 2015, 10:15
Vroeger, in de polder, van Dronten naar Biddinghuizen, recht door de wind, gitaar, Londen City amp EN een 4x12 box! En dan nam ik vaak nog iemand mee achterop ook.

Logisch: iemand moet die 412 kast in evenwicht houden!

Kim Wilson
4 juni 2015, 10:25
Vroeger, in de polder, van Dronten naar Biddinghuizen, recht door de wind, gitaar, Londen City amp EN een 4x12 box! En dan nam ik vaak nog iemand mee achterop ook.
Ja, zo ging dat vroeger! Ik speelde keyboard, zo'n grote, en die ging samen met een keyboardversterker op de bagagedrager, en dan nog de tas met microfoons aan het stuur en een PA-speaker op de stang.

Ik kan het nog sterker vertellen, maar dan zou ik liegen.

Stripes
4 juni 2015, 11:29
De fietstassen van je oude krantenwijk op je fiets monteren? Eventueel voor het evenwicht in de andere fietstas nog een krat bier zetten en dan zou je dat prima moeten redden.

Buxtra
4 juni 2015, 12:19
Allemaal erg behulpzaam maar ik mis nog de expertise voor de terugweg als die Chick mee moet.

cluseau
4 juni 2015, 12:22
Allemaal erg behulpzaam maar ik mis nog de expertise voor de terugweg als die Chick mee moet.

Heb je geen stang?

Kim Wilson
4 juni 2015, 13:10
Heb je geen stang?
Jawel, maar daar staat die PA-speaker.

cluseau
4 juni 2015, 13:16
Jawel, maar daar staat die PA-speaker.

En daar moet dan je chick bovenop natuurlijk :crazyhappy: Voor een jonge vent een eitje.

Stripes
4 juni 2015, 13:21
En daar moet dan je chick bovenop natuurlijk :crazyhappy: Voor een jonge vent een eitje.

Ik heb haar liever op een andere stang.. Levert al die inspanning nog wat op tenminste :soinnocent:

cluseau
4 juni 2015, 13:25
Ik heb haar liever op een andere stang.. Levert al die inspanning nog wat op tenminste :soinnocent:

Zeker weten........



http://www.janvanarckel.nl/wp-content/uploads/2014/04/kasseien.jpg

Kim Wilson
4 juni 2015, 13:50
Kinderkopjes en nattigheid. Ik zou maar wat oppassen...

cluseau
4 juni 2015, 13:58
Kinderkopjes en een meid op je stang geeft altijd nattigheid maar ik denk dat we afdwalen.

BOT dan maar weer ;)

Buxtra
4 juni 2015, 14:39
Weer even on topic: een bakfiets (fiets met krat). Zweedse transportfiets kun je krat voorop en achterap kwijt.

Of je moet op de zaken met die chick voorutlopen en nu nog een Babboe aanschaffen. Kan ze je gear vasthouden.

the sure thing
4 juni 2015, 15:00
Vroeger, in de polder, van Dronten naar Biddinghuizen, recht door de wind, gitaar, Londen City amp EN een 4x12 box! En dan nam ik vaak nog iemand mee achterop ook.

Dit gaat wel heeeeeel ver!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
4 juni 2015, 15:54
Vroeger, toen ik nog stereo bas speelde, op de fiets met twee Ampeg 8x10's en twee SVT II's. Ik zweer jouw!!
Onze drummer had zijn complete 9-delige drumkit, opgebouwd en al, in zijn rugtas en ook op de fiets. Echt waar!!

D3nnis
4 juni 2015, 16:41
Allemaal erg behulpzaam maar ik mis nog de expertise voor de terugweg als die Chick mee moet.

Die snap ik niet, dan kan zij die versterker meenemen toch?

the sure thing
4 juni 2015, 19:30
Vroeger, toen ik nog stereo bas speelde, op de fiets met twee Ampeg 8x10's en twee SVT II's. Ik zweer jouw!!
Onze drummer had zijn complete 9-delige drumkit, opgebouwd en al, in zijn rugtas en ook op de fiets. Echt waar!!

LOL (en 10 tekens)

Flauw dat ik dit grappig vind


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kirito
4 juni 2015, 19:38
Anyway, ik denk niet dat ik een plan B ga nodig hebben. Toch bedankt voor alle antwoorden. Weet ik direct wat te doen als ik nog eens zo'n probleempje heb.

dml
4 juni 2015, 19:43
LOL (en 10 tekens)

Flauw dat ik dit grappig vind



Je bent waarschijnlijk visueel ingesteld, net als ik :)

pasqual
4 juni 2015, 20:58
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
LOL (en 10 tekens)

Flauw dat ik dit grappig vind

Je bent waarschijnlijk visueel ingesteld, net als ik

http://acidcow.com/pics/20100913/heavy_bicycle_loads_05.jpg