PDA

View Full Version : Vox Humana halzen



SNiXMusic
2 juni 2015, 15:12
Hoi!

Vanmiddag een hals besteld bij Vox Humana. Duurt week of 8, maar t zal t wachten waard zijn:
Birdseye maple, ebben toets, compound radius.

Iemand ervaring met hun halzen?

Tabula Rasa
2 juni 2015, 15:18
Kom er regelmatig. Mooi spul. Heb je met carbon rods besteld? Heeft wel een snuggere feel dan zonder.

SNiXMusic
2 juni 2015, 15:46
Ja, carbon tech.
Snuggere feel....? Leg uit....

Tabula Rasa
2 juni 2015, 17:00
Sorry, sTugger. Twee of drie keer op zo'n hals gespeeld. Een strat hoort wat te zwabberen. Kan niet goed uitleggen wat ik bedoel. Beetje net als een kwartierse neck.

SNiXMusic
2 juni 2015, 18:31
Oh zo. Beetje stug heb ik juist graag. Ik werk graag op een hals. Ben heel benieuwd. Het wordt een strat hals (ook strat body) met een tele kop. Wilde eigenlijk een linkshandige tele kop, maar dat zag er toch niet echt mooi uit. Iets te geforceerd anders willen zijn :-)

Tabula Rasa
2 juni 2015, 19:57
Oh zo. Beetje stug heb ik juist graag. Ik werk graag op een hals.
Ik geloof dat we het niet helemaal over hetzelfde hebben. Misschien dat een ander mij snapt en het beter en duidelijker kan uitleggen.

pasqual
2 juni 2015, 22:13
Ik geloof dat we het niet helemaal over hetzelfde hebben. Misschien dat een ander mij snapt en het beter en duidelijker kan uitleggen.

Ik wil wel een poging wagen: Als je terwijl je een akkoord vasthoudt de hals naar voren beweegt, zal het akkoord iets in toon zakken. Alsof je een tremelo gebruikt. Met een carbon halspen(en) zal dit moeilijker gaan omdat deze hals stugger is.
Zo ongeveer TR?;)

SNiXMusic
2 juni 2015, 22:31
Ok. Ik heb een beeld. Is dus niet een kwaliteits, maar een voorkeurs issue?

Tabula Rasa
3 juni 2015, 03:58
Enep, een strat mag een wat "zwieperig " karakter hebben. Zelf vond ik die carbon rod necks wat strak in attack. Niets slecht, maar anders!

obiwanjacobi
3 juni 2015, 10:05
Wilde eigenlijk een linkshandige tele kop, maar dat zag er toch niet echt mooi uit.

Vind ik juist 1 van de mooiste kenmerken van een paar van die Chapman gitaren.

SNiXMusic
3 juni 2015, 11:46
Kwestie van smaak. Ik vind het niet lelijk. Maar met een redelijk klassieke stratbody ist toch minder, vond ik. Ik had t nog even gezien met een losse body en lh tele hals.

Danieldg
3 juni 2015, 11:55
Ok. Ik heb een beeld. Is dus niet een kwaliteits, maar een voorkeurs issue?

Jup, is inderdaad kwestie van voorkeur. Ik heb graag een stijvere hals, ik speel nogal energiek en bij een te flexibele hals moet ik me meer inhouden/compenseren.

universe777
3 juni 2015, 18:06
Ik heb een paar jaar terug een Carbon tech hals gekocht voor mijn Random Star. Heb iemand heel blij gemaakt met de hals die er op zat, wat de reden was dat ik een nieuwe moest kopen. Ik vind hem nu heel erg steriel klinken. Goede sustain geen dead spots maar klinisch en kil. Terwijl het toch een flinke dikke hals is en je dus wel wat hout in de toon zou verwachten. Ik hoef er geen meer.

SNiXMusic
3 juni 2015, 18:16
Ik zal er eens op letten. Ben heel benieuwd. Hoe een hals klinkt zal ook met andere factoren samenhangen, neem ik aan.