PDA

View Full Version : Vox Pathfinder 15R door een Behringer Ultra-G?



raabje
2 juni 2015, 12:26
hallo Forum,

Ik heb nog wat spullen staan van een vorig hobby, en heb voor de grap eens mijn Vox Pathfinder 15R transistor amp via een Behringer G-GI100

http://www.behringer.com/EN/Products/GI100.aspx

naar mijn mixer en monitor speakers gestuurd (speaker kabel vanuit external cabinet). Op de DI box zit 4 x 12 inch speaker simulatie (filter?). Ik heb 20db pad aangezet zodat gain en master redelijk open kunnen staan. Het is een transistor dus er kan denk ik niks stuk zonder aangesloten cabinet.

Nu klinkt dit in mijn oren best wel goed (Cort gitaar met SD P90 elementen en een Squier CVC Telecaster). Kennen jullie de Behringer DI box, en dan met name die 4 x 12 inch speaker simulatie. Hoor ik het verkeerd..? :dontgeti:

dml
4 juni 2015, 07:54
Nu klinkt dit in mijn oren best wel goed (Cort gitaar met SD P90 elementen en een Squier CVC Telecaster). Kennen jullie de Behringer DI box, en dan met name die 4 x 12 inch speaker simulatie. Hoor ik het verkeerd..? :dontgeti:

Als wij zeggen dat je het verkeerd hoort, ga je dan aan jezelf twijfelen? Als jij het goed vindt klinken, dan is het toch goed?

Dutch66
5 juni 2015, 11:50
•Allows direct connection to speaker outputs with up to 3,000 Watts....

Oh Oh.., Behringer, WTF, 3 watt dus, of toch 3kW :???:

Maar wat kan jouw 't schelen joh, 't werkt!

Bricker
5 juni 2015, 17:23
Voor rechtstreeks opnemen of bij een optreden rechtstreeks in de mengtafel pluggen heb je volgens mij meer dan genoeg aan de Pathfinder alleen. Ik heb de tien watt versie en de line out vind ik uitstekend. Zo'n Pathfinder is een oefenversterker en DI box in een enkel apparaat. Ik stel hem clean zo goed mogelijk af. Sluit mijn effecten aan en opnemen maar!!!!

raabje
8 juni 2015, 12:38
Wat ik er zelf van vind, tsja... vaak denk je uit initiële blijdschap denkt dat het goed is, en dat blijkt dan later wel mee te vallen. Ik vind het wel interessant om de mening van anderen te horen, dan krijg ik een soort van kader.

Het gaat mij er vooral om hoe de 4 x 12 inch speaker simulatie (emulatie?) door een paar goede studio monitoren zich verhoudt tot b.v. een 1x of 2x 12 inch speaker cabinet aansluiten op de Pathfinder. Ik speel er alleen thuis op zolder mee. Ik zou best een 2 x 12 inch cabinet willen hebben, maar dat is een beetje een overkill voor thuis.

Ik zal de line-out van de Pathfinder ook eens in mijn mixer pluggen, kijken hoe dit klinkt t.o.v. de 4 x 12 inch simulatie.

Ik heb ook de 2 x 10 inch speakers van mijn buizen Marshall JTM 30 door de DI gehaald, dan krijg ik van 2 kanten geluid, de combo links en rechts de monitor speakers waar ik tussen in sta, dat is ook wel appart om mee te maken.

En ik heb de Pathfinder op de 2 x 10 inch Greenbacks van de Marshall aangesloten, dat klinkt ook al heel erg vol (Pathfinder heeft een 8 inch speaker). En dan kan ik ook nog de line out van de Pathfinder door de poweramp van de Marshall halen....

Teveel mogelijkheden eigenlijk. Om het simpel te houden beperk ik me tot de vraag hoe goed die 4 x 12 inch speaker simulatie nu echt is. En is dit bedoeld als geluid uit een cabinet, of als geluid door een microfoon voor een cabinet. Met dit laatste heb ik geen ervaring.


Ik heb ook een Joyo American Sound pedaaltje (fender amp in a box), en hier zit speaker simulatie in gebouwd (heeft het origineel van Tech21 ook), dan werkt de 4 x 12 inch simulatie niet lekker (geluid wordt doffer). Met de Pathfinder is het anderom, zonder 4 x 12 inch simulatie wordt het geluid (speaker out naar DI) heel rasperig.