PDA

View Full Version : Mustang/Jagstang 2x3way switch omzetten naar 1x3way switch -advies gevraagd



jagstang
1 juni 2015, 22:45
Ik heb een Fender Jagstang waarvan de switching me niet bevalt.
Moet sowiso aangepakt worden omdat de vorige eigenaar wat foutjes heeft gemaakt bij installeren nieuwe (maar nog steeds crappy) humbucker.

Anyway: deze gitaar heeft dus 1 humbucker en 1 single coil, die via 2 3way-switches (slider-switches) zijn verbonden. Erg onhandig.

Wat ik wil, is 1 van de 3wayswitches buiten werking zetten, en de andere gebruiken om te kunnen kiezen tussen neck (singecoil), brug (humbucker) of beide.

Mijn gevoel zegt me dat ik de boel dan net zo moet solderen als een standaard telecaster wiring. Klopt dat?
Kan iemand me dan uitleggen hoe ik de boel precies moet verbinden?
En moet er ergens nog een weerstand tussen om verschil single-coil humbucker op te vangen?

Ik zit er trouwens aan te denken om de crappy pickups te vervangen door echt goede: een telecaster brug-single coil in de neck-positie, en een Dimarzio D100 Super distortion in de brug positie.
Heeft dat ook nog gevolgen voor wat ik er tussen moet solderen aan weerstanden of caps?

juan
4 juni 2015, 01:12
http://www.guitarelectronics.com/product/SWS3-29/Switchcraft-3-Way-ONONON-Guitar-Slider-Switch-White.html

output naar potmeter: A1, B2, A4.

Bridge pickup: A1 en B3.

Neck pickup naar A3.