PDA

View Full Version : zwaar klinkende gitaar gezocht



FrankieGntb
16 juli 2003, 10:16
Ik speel in een hardcore/metal band en ben al een tijdje opzoek naar een gitaar. heeft er iemand aanraders??? het geluid moet strak zijn, en als je dempt alles omver blazen!!!!! ideen?

Lacrymosa
16 juli 2003, 10:19
Mischien een 7snaarige ibanez, met een Mahony body en maple top

Dimarzio Tone Zone er in

CheerS!!

FrankieGntb
16 juli 2003, 10:37
benm niet echt op zoek naar een 7 snarige gitaar. maar ibanez schijnt opzich wel ok te zijn heb ik gehoord. wat denken julliue van ESP?

closure
16 juli 2003, 11:18
esp is duur
probeer ook
-epiphone
-ltd ( B merk esp)
-jackson
-bc rich
-ibanez
-jackdanny brothers
-fame
-prs
-yahama

ligt eraan wat je buget is

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm
sjek dit is ( ga niet aleen bij heavy)
prijzen kunnen wel verschillend zijn als in nederland maar nooit TE veel :)

Jay Cal
16 juli 2003, 11:37
Strak geluid?
Alles omver?

Antwoord: Gibson Explorer

Metal?

Antwoord: Gibson Explorer gothic

Goede prijs?

Antwoord: Alhambtenaar

Barret Wallace
16 juli 2003, 11:39
klinkt als slechte reclame :roll:

signsofzodiac
16 juli 2003, 13:05
M.n nieuwe Ibanez Universe klinkt heavey genoeg :-D

Elke willekeurige gitaar met een EMG 81'er bij de brug zal de klus ook wel klaren. M'n oude Yamaha RGX112 is weer volledig lid van m'n gitaarverzameling in elk geval.

Chezzy
16 juli 2003, 13:45
esp is duur
probeer ook
-epiphone
-ltd ( B merk esp)
-jackson
-bc rich
-ibanez
-jackdanny brothers
-fame
-prs
-yahama

ligt eraan wat je buget is

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm
sjek dit is ( ga niet aleen bij heavy)
prijzen kunnen wel verschillend zijn als in nederland maar nooit TE veel :)
Zeg dan gewoon alles behalve Gibson :/

Negative K3 fan
16 juli 2003, 14:59
han gt er vanaf hoe groot je budget is, maar ik weet nog wel iemand die voor 800 zn gothic explorer weg doet (een gibson!) mahonie nek en body voor een lekker donkere sound. Twee ceramische humbuckers voor wrede output en een gothic matzwarte finish!!!11 Wat wil je nog meer? Een brute vorm?? Dat heeft ie ook nog!!!11 Sla je slag!

hoofd
16 juli 2003, 16:03
Hardcore/metalband? Gibson SG natuurlijk, DE standaard bij hardcore/metalbands :D

Vai Himself
17 juli 2003, 11:07
ik zou gewoon een emg 81 element in die les paul zetten, anders een jackson met omgekeerde kop :D

Swan
17 juli 2003, 11:58
zie mn signature :)

SiNiSTRaL
17 juli 2003, 12:01
ik zou gewoon een emg 81 element in die les paul zetten, anders een jackson met omgekeerde kop :D

ja soooo, zo'n omgekeerde kop laat um idd veel zwaarder klinken :roll:

lupoloco
17 juli 2003, 12:23
ik zou gewoon een emg 81 element in die les paul zetten, anders een jackson met omgekeerde kop :D

ja soooo, zo'n omgekeerde kop laat um idd veel zwaarder klinken :roll:

heeft z'n voordelen bij het downtunen dacht ik? niet?

Swan
17 juli 2003, 12:25
niet als je n toplock hebt

Vai Himself
17 juli 2003, 12:37
ik zou gewoon een emg 81 element in die les paul zetten, anders een jackson met omgekeerde kop :D

ja soooo, zo'n omgekeerde kop laat um idd veel zwaarder klinken :roll:

idd maar als hij toch een jackson zou willen nemen, kan hij net zo goed een met omgekeerde kop doen. Veel metalcore hebben het trouwens, ik vind het supervet staan!!!

jorrit
19 juli 2003, 16:52
het geluid moet strak zijn....-> element
als je dempt moet je alles omver blazen -> elment en distortion

dus eigenlijk maakt het je geen hout uit wat voor gitaar het is....

antwoord : elke gitaar met een emg 81/seymourduncan dist of invader of dimebucker/dimarzio tone zone of 2xn/bill lawrence 500xl etc.

gaat aan jou eisen voldoen (op voorwaarde dat je een goed dist. pedaal/ amp geluid hebt...)

Bijl
8 juni 2006, 10:51
ESP ltd's hebben soms standaard al actieve EMG 81's in de brug, een neckthrough Ibanez RG met DiMarzio's doet het ook wel. Als je voor een klein budget een vette versterker zoekt, probeer een peavey 5150 combo te vinden. En kijk op www.harmonycentral.com

interessander
8 juni 2006, 10:54
Dit was een post van 3 jaar geleden, lijkt me een beetje de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd....

Bijl
8 juni 2006, 11:20
Dit was een post van 3 jaar geleden, lijkt me een beetje de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd....

Inderdaad. Ik was posts aan het zoeken op zoekterm en ging er vanuit dat het vanzelf wel op meest recente datum gesorteerd was. Helaas, hebben we allebei weer wat tijd verspild :hippie: