PDA

View Full Version : Triplemoon gitaar



Rogueny
31 mei 2015, 14:12
Laatste keer dat ik deze vraag stelde ging de discussie een beetje off topic, dus ik waag het nog maar eens! :) iemand die wel eens van deze triplemoon gitaren gehoord heeft?:???: ik ben benieuwd naar waarde/kwaliteit/oorsprong, etc. Ik ga hem woensdag bezichtigen. :mmmm:

linkje:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m931941338-les-paul-custom.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Plant
31 mei 2015, 15:41
Je weet dat ie al gereserveerd staat? Of is dat al voor jou.

RS-Rik
31 mei 2015, 15:47
Ik zou een beetje terughoudend zijn als google niks oplevert en niemand hier een positieve identificatie geeft over wat het precies betreft.



p.s. `custom made` is w/s een zelfbouw/ kleine lokale bouwer. Is het je eerste gitaar?

Rogueny
31 mei 2015, 16:04
Je weet dat ie al gereserveerd staat? Of is dat al voor jou.

Hij staat voor mij gereserveerd inderdaad.

Rogueny
31 mei 2015, 16:08
Ik zou een beetje terughoudend zijn als google niks oplevert en niemand hier een positieve identificatie geeft over wat het precies betreft.



p.s. `custom made` is w/s een zelfbouw/ kleine lokale bouwer. Is het je eerste gitaar?

Nee niet mijn eerste gitaar, heb al een kleine collectie thuis staan :) Heb 1 persoon gehoord over dat het waarschijnlijk een custom made uit china is oid. Voornamelijk omdat het bovenblad niet volledig 'gaaf' is, de gitaar dubbele bindings heeft (iets wat je niet heel snel ziet bij zelfbouw), en de naam nogal vreemd is om bij zelfbouw te kiezen.

JP074
1 juni 2015, 16:52
Och,

ogen en oren open gewoon.

Ikzelf zou haar laten staan...

Rogueny
1 juni 2015, 17:01
Naja ik zie t woensdag wel.

Pepe
1 juni 2015, 18:13
Hoe kan je dat nou zeggen zonder hem eerst in handen gehad te hebben?

wietse
1 juni 2015, 20:32
Heb 1 persoon gehoord over dat het waarschijnlijk een custom made uit china is oid.

waarschijnlijk als je zelf zo'n gitaar in china bestelt met eigen fantasie naam er op of zonder ben je voor rond de 300 euro klaar, weet niet wat hij er voor vraagt, maar meestal zijn het hoofdprijzen die ze voor zulke zogenaamde custom build gitaren vragen, laten staan in dat geval.

miyaru
1 juni 2015, 21:45
Ik wil niet lullig doen...... maar ik zou het laten staan. Je weet niet wat je in huis haalt. En ben je haar zat, zie haar maar weer eens door te verkopen...... just my 2 cents.

Robin.

Rogueny
1 juni 2015, 21:46
waarschijnlijk als je zelf zo'n gitaar in china bestelt met eigen fantasie naam er op of zonder ben je voor rond de 300 euro klaar, weet niet wat hij er voor vraagt, maar meestal zijn het hoofdprijzen die ze voor zulke zogenaamde custom build gitaren vragen, laten staan in dat geval.

Enige tips waar ik op moet letten bij het testen?

miyaru
1 juni 2015, 21:52
Neem een knap stemapparaat mee, en kijk over de loop van de hals bij alle snaren of de intonatie correct is. controleer minitieus het fretwerk, de hals niet getordeerd is en dat je geen dode plekken op de hals hebt. Test de electronica, zoals de pots en de schakelaar goed werken.

Laatste tip: houd je knip in de broek als ze duurder mag zijn dan rond de 250-300€. Zoals ik al zei, als je er ooit weer van af wilt.....

Robin.

Pepe
1 juni 2015, 22:11
.. en controleer of de halspen werkt. En als die al helemaal op zijn eind zit is dat ook een veeg teken.

Dutch66
2 juni 2015, 09:17
En ook niet onbelangrijk, geef even aan wat deze 'custom' moet kosten....

Rogueny
2 juni 2015, 11:33
En ook niet onbelangrijk, geef even aan wat deze 'custom' moet kosten....

350 werd gevraagd. Maar na alle reacties hier weet ik niet of ik dat er nog voor durf te betalen.

miyaru
2 juni 2015, 15:04
Bied iets van € 250,= Dat is waarschijnlijk wel OK voor de gitaar in kwestie, wellicht nog wat minder als het kan.

Robin.

Kim Wilson
2 juni 2015, 15:22
Of voor die €350 een minder twijfelachtige gitaar kopen.

okeeee
2 juni 2015, 16:35
350 werd gevraagd. Maar na alle reacties hier weet ik niet of ik dat er nog voor durf te betalen.
als er niks echt mis mee is, is dat incl koffer best een redelijke prijs
bedoel mensen betalen dat ook(en meer) voor een 2ehands epi

JP074
2 juni 2015, 16:52
E 350 voor een gitaar van een relatief onbekend merk, ook al zit er een koffer bij, zou ik niet doen.
Ze kan nu in tip top conditie zijn, maar wat weten wij van de kwaliteit van de onderdelen van die gitaar, zeker op lange termijn?
Zou toch zwaar tegen kunnen gaan vallen?

Daar komt bij dat de kop en inlays mijn smaak niet zijn ( misschien de jouwe natuurlijk wel).

Maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat de gitaar als gegoten speelt en klinkt... en dat blijft doen. Elke gitaar zou natuurlijk tegen kunnen gaan vallen, maar als die van een gerenommeerd werk zou zijn is het doorverkopen makkelijker. Met dit merk een iets grotere gok en de daarbij horende grotere risico's.

Suc6 met het testen.

Rogueny
3 juni 2015, 14:07
Om dit topic te kunnen afsluiten:

Ik ben de gitaar wezen testen. Ik weet 100 procent zeker dat het een Chinese kopie is. Ik heb hem niet gekocht omdat de gitaar nog nooit was afgesteld. Ik durfde hem niet mee te nemen met de kans dat het afstellen een ramp zou worden. Het was een chibson gitaar met een alternatieve naam. De stemmechanieken waren namelijk nep grovers. Ze werkten opzichte prima, maar je kon voelen dat ze van goedkope kwaliteit waren. De gitaar had ook wat afwerkfoutjes. Fretwerk, lak, en lijmwerk vertoonden wat kleine minpunten. De elementen zagen er ook wat curieus uit. Deze waren gelig in plaats van goud Chrome. De gitaar had wel een prachtige houttekening en dunne rode lak. Hals zag er ook goed uit en het geluid was vergelijkbaar met een epiphone. Geschatte waarde ligt helaas niet hoger dan 200 a 250. Als je er veel werk in zou steken, juiste afstelling, andere elementen, andere tuners, en verbeteren van het Fretwerk, zou je er een leuke kwaliteit gitaar uit kunnen halen.

Dutch66
4 juni 2015, 09:30
Ik denk dat je daar verstandig aan hebt gedaan..

miyaru
4 juni 2015, 16:51
+1

Robin.

JP074
4 juni 2015, 20:42
Correcte beslissing lijkt me.

en nu sparen voor GLP!!!

D3nnis
5 juni 2015, 08:52
De gitaar had ook wat afwerkfoutjes. Fretwerk, lak, en lijmwerk vertoonden wat kleine minpunten.

Dus eigenlijk is het een hele goede kopie van een echte gibson? :D