PDA

View Full Version : Gibson Les Paul laten kennismaken met de wetten van de zwaartekracht...



Christophe-be
29 mei 2015, 16:58
Kort voor nieuwjaar kochten we voor onze zoon een Gibson Les Paul Studio. Hij was in de wolken met z'n aankoop en was er steeds zeer zorgzaam mee. Enkele weken geleden, is de strap tijdens het spelen losgekomen, waardoor de gitaar een harde smak op de grond maakte. Ramp o ramp... een lelijke deuk ik de glitterlak, maar erger was de barst in de kop....
Terwijl de zoon naar school was, zijn we er mee naar de winkel gereden waar we deze gekocht hadden (K.. M.... in Roeselare) doch daar wist men ons te vertellen dat de gitaar total loss was en enkel nog een kleine overnameprijs waard was voor bepaalde onderdelen.
Gezien de vrij dure aankoopprijs (€1200) vonden we een second opinion toch raadzaam. Na wat surfen op het internet belandden we in Mechelen bij Lieven's Gitaarreparatie. Na een korte telefonische beschrijving leek al snel dat een gitaar niet gauw total loss is, dus wij naar Mechelen (150km rijden). Een kleine 2 weken later kregen we bericht dat de gitaar hersteld was. Onze zoon was in z'n nopjes en wij uiteraard ook... voor 200euro was hij hersteld, afgesteld en voorzien van nieuwe snaren en speelt hij minstens even goed als voordien. Ook de lakschade is goed hersteld, al kun je enkele "battle scars" niet vermijden bij gitaren in glitterlak, als je weet waar hij hersteld is en goed kijkt zie je het inderdaad nog een beetje.... Bij deze weet ik al zeker waar ik niet meer hoef te zijn voor de aankoop van nieuw materiaal. Ik vind het een echte schande dat men bij het eerste advies meteen de gitaar naar de storthoop verwees....
Nogmaals een dikke pluim voor Lieven voor de vlugge en professionele service!!
ps: ik heb geen aandelen noch andere voordelen door dit hier te schrijven, maar ik vind het een verdiend vervolg op het verhaal van de gevallen gitaar....

Mr.Fingers
29 mei 2015, 17:15
Tip: straplocks. Gibson heeft sowieso al kleine strapbuttons, dus die riem glijdt er erg snel vanaf. En ergens wel begrijpelijk dat de KM geen top-dollar meer wil geven voor een gitaar waar de kop eraf ligt, en met lakschade (dat valt immers niet meer door te verkopen als winkel). Kopbreuk hoeft inderdaad geen ramp te zijn, maar het is wel nefast voor de doorverkoopbaarheid & waarde.

Sander-H
29 mei 2015, 17:15
Yep, bekend probleem van Gibsons; die kunnen niet zo goed tegen vallen :)
En er wordt veeeel misbruik van gemaakt door handige handelaren, ik ben er zelf ook wel een beetje schuldig aan geweest. :sssh: Vaak zijn het best simpele reparaties maar voor de verzekering wordt de gitaar afgeschreven en goedkoop opgekocht. Kleine reparatie en met flinke winst weer doorverkopen.

Als die winkel waar je hem gekocht hebt ook reparaties doet is het een lul met slechte service, als hij alleen verkoopt kan ik me er iets bij voorstellen.

marco v
29 mei 2015, 17:24
Een nek repair als total loss verklaren.....tenzij je er de ba..en verstand van hebt riekt het naar oplichting.
Maar blij voor je zoon dat hij weer lekker los kan gaan op zijn Gibson, en ja, straplocks, kosten niet veel en voorkomen een hoop ellende.

Kakihara
29 mei 2015, 17:27
Da's inderdaad niet fijn van de gasten in Roeselare. Een goede service ware een doorverwijzing naar wat luthiers in de buurt die er verder konden naar kijken. Ik ken er al minstens 2 in Brugge, wat waarschijnlijk wat dichterbij is dan Mechelen. Soit, de gitaar is gemaakt, da's het belangrijkste ;)

NLF
29 mei 2015, 21:39
Jammer dat het gebeurd is. Maar Gibsons staan erom bekend kwetsbare gitaren te zijn. Er zijn er erg veel met een gerepareerde kop, misschien dat dat troost kan bieden. Dat ze bij zo'n winkel zo'n verhaal durven te vertellen vind ik bedenkelijk. Of ze weten er niks van (en dat komt veel voor!), of ze vinden het te lastig om zich er mee bezig te houden, of ze kunnen het gewoon niet repareren (maar dan kun je gewoon even mensen doorverwijzen naar een goede gitaarbouwer, dat is een kleine moeite). Het lijkt erop dat ze gewoon hopen dat je gewoon meteen maar een nieuwe aanschaft...

Christophe-be
30 mei 2015, 16:25
We gaan inderdaad met straplocks werken, het zal geen tweede keer gebeuren. Dat men deze gitaar niet voor een treffelijke prijs kan doorverkopen begrijp ik, en dat was ook onze vraag niet. Wij wilden enkel een herstelling. M'n zoon zou er hoedanook geen afscheid van genomen hebben, en had hij effectief niet meer herstelbaar geweest, ging hij hem nog liever aan de muur van z'n kamer hangen. Na het concert van Roxette gisterenavond is hij alvast weer volop aan het tokkelen op z'n "reborn-Les Paul" :-)

muziekschuur
30 mei 2015, 23:38
De gitaar is nu moeilijk verkoopbaar geworden. dus de muziekzaak had gelijk. vanuit economisch oogpunt. Ook kunnen zij nauwelijks dit soort reparaties laten uitvoeren. omdat zij daar dan garantie op moeten geven. Met alle onredelijke types die daar bovenop duiken.

Gelukkig heeft u een kundige reparateur kunnen vinden. Er zijn meer wegen naar Rome zullen we maar denken.

arjanb01
31 mei 2015, 05:54
Top gedaan van die zaak in Mechelen. Zo zie je maar dat kunde en service bereidheid bij veel winkels ver te zoeken is. En die 200 eu reparatie kosten vallen alleszins mee.
Wat je ook nog had kunnen doen is je verzekering bellen en declareren bij je inboedel verzekering. Had je wellicht de aankoop waarde terug gehad, waardoor de smak op de grond ook nog lucratief was geweest 😉