PDA

View Full Version : Semi-akoestische Spaanse gitaar gezocht!



JoëlG1
29 mei 2015, 14:27
Hoi,

Ik ben opzoek naar een semi akoestische (Spaanse/klassieke) gitaar. Ik speel al enkele jaren op een Esteve gitaar, die bevalt me erg goed, maar is helaas niet van mij.
M'n spel is voornamelijk richting jazzy akkoordjes, bosas nova ritmes. Maar een fatsoenlijk (niet te dof) klinkend slagje is ook prettig.
Het moet geen beginnersding zijn, wel kwaliteit, maar het liefst ook betaalbaar (weet niet of het voor een euro of 500 al goed kan zijn?).

Wat me als sound bijv aanspreekt is de begeleidingsgitaar bij Kings of Convenience: https://www.youtube.com/watch?v=eKQuwAmIVKA
Ik heb even research gedaan en volgens mij speelt hij op een Takamine gitaar.
Maar ik heb verder weinig kennis van de mogelijkheden enz.

Heeft er iemand tips voor mij?

Ik wil sowieso als ik wat ga kopen het één en ander uitproberen in een winkel, maar vind het wel pretiig om alvast te weten in welke richting ik het kan zoeken.

Alvast bedankt!

Plant
29 mei 2015, 20:09
Onlangs een vergelijkbaar topic. Lees maar even door:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?167922-Advies-over-keuze-akoestische-gitaar-nylon-cutaway-versterkt&

JoëlG1
29 mei 2015, 23:43
Onlangs een vergelijkbaar topic. Lees maar even door:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?167922-Advies-over-keuze-akoestische-gitaar-nylon-cutaway-versterkt&

Staat vrij weinig in waar ik wat aan heb. Een gitaarmerk van boven de 3700 euro. En nog 2 Martinez gitaren, een merk waar ik niet zo veel van kan vinden

Dus mocht iemand nog andere tips hebben hoor ik het graag!

warmong
31 mei 2015, 20:36
Ik zou zelf eerder kijken naar een fatsoenlijke spaanse gitaar en daar een fatsoenlijk pickup systeem laten inbouwen.

dgrammenidis
10 augustus 2015, 13:17
Waarom geen LAG OC400ce met een cutway en een studiolag preamp?

Top: Solid Englemann Spruce
Back and Sides: Indonesian Rosewood
Body: High Gloss
Bridge: Indonesian Rosewood
Saddle: Flat Black Graphite / 80mm
Neck: Gabon Mahogany
Neck Finish: Satin
Truss Rod: Double Action
Frets: 19 Silver Nickel
Scale: 650mm
Headstock: Indonesian Rosewood
Machine Heads: Nickel with Black Satin buttons
Nut: Black Graphite 51mm
Strings: Savarez
Preamp: StudioLâg Plus.

Ben zelf onder de indruk van deze kwaliteits gitaar, prachtige afwerking, mooie rozet, en een zeer interessante preamp.
Super licht gewich, ondanks er een trusrod inzit om het altijd te kunnen afstellen naar wens.

Er staat één in de aanbieding op 2de hands....

Pepe
10 augustus 2015, 13:51
Bij semi akoestisch spaans denk ik gelijk aan de Gibson Chet Atkins en zijn budget broer, de Epi Chet Atkins. Paar weken geleden zag ik die langskomen, 3/400 euro, goed instrument wel die Epi.
Ik geloof dat sinds de introductie van die Epi er een aantal Chinese kopieën van het concept verschenen zijn.
Voor de duidelijkheid, semi betekent zoiets als holle solid, dun plankje.

Tupelo
10 augustus 2015, 14:17
Niet te nieuwe 2e hands Godin Multiac lijkt me ook de moeite waard om eens te proberen.
Moet je een beetje mazzel hebben met jouw budget, maar op MP komt het soms dichtbij.

Pepe
10 augustus 2015, 14:25
Good one!....