PDA

View Full Version : Geluid tube amp ineens anders?



Wimvdb
27 mei 2015, 20:59
Hallo iedereen,


Ik zit ff met een raar probleem met mijn Carvin V3m combo.

Terwijl ik deze ochtend aan het jammen was hoorde ik plots dat het geluid op kanaal 2 ineens opmerkelijk veranderde.
Het leek alsof alles ineens bassiger en "afstandelijker" geworden is... Ik moet nu de treble op 8 zetten om een normaal (niet al te vettig) geluid uit te halen...

De amp staat vol switches enzo voor intense, thick,... Settings , maar daar heb ik eigenhandig niets aan veranderd... Ik kan ook het goeie geluid niet meer terug vinden.
Het lijkt ook alsof het volume net ietsjes is terug gedraaid en er minder gain uitkomt...

Daarom dacht ik meteen aan de buizen, maar mijn andere kanalen (2de Od en clean) klinken eigenlijk gewoon onveranderd... dus dat past dan weer niet in het plaatje...

Iemand een idee? Ik kan de kosten voor een hele retube wel wat missen om eerlijk te zijn, daarom dat ik het toch maar eens even navraag.



Mvg,
Wim

Bernardduur
28 mei 2015, 09:08
Wat je omschrijft kan heel veel oorzaken hebben........

Buizen, ja, maar dat zou voor mij pas verderop in het lijstje staan. Ik denk eerder aan de FX loop die niet goed schakelt, input jacks die vies worden, gitaarkabel die wat klachten krijgt of anders schakelingen in de amp die verkeerd of niet schakelen. Je vertelt dat er veel schakelaars op zitten, in mijn ogen zijn er dan ook veel mogelijkheden dat er iets fout gaat :)

Gebruik je pedalen? Probeer eens alleen de gitaar in de amp te prikken, evt eens de FX loop doorlussen met een patchkabel oid.

cluseau
28 mei 2015, 11:08
+1

Bij voorkeur wachten tot de fout optreed en dan voorzichtig een kabeltje in de loop.

Wimvdb
28 mei 2015, 20:46
Ik werk niet met pedaaltjes... Rechtstreeks gitaar in amp. Kabels enzo zijn oke

cluseau
28 mei 2015, 20:51
Ik werk niet met pedaaltjes...

Juist daarom ff een kabeltje in de loop. Zou je de loop regelmatig gebruiken dan heb je dit probleem niet.

Dutch66
29 mei 2015, 09:07
Daarom dacht ik meteen aan de buizen, maar mijn andere kanalen (2de Od en clean) klinken eigenlijk gewoon onveranderd... dus dat past dan weer niet in het plaatje...

Iemand een idee? Ik kan de kosten voor een hele retube wel wat missen om eerlijk te zijn, daarom dat ik het toch maar eens even navraag.




Mocht het een buisje betreffen, dan is een 'volledige re-tube' natuurlijk overbodig..