PDA

View Full Version : HNAD Laney Lionheart L5T-112



Heynis
23 mei 2015, 20:07
Ik heb vandaag een drietal gitaren die lagen te verstoffen geruild voor de versterker die ik eigenlijk al meer dan een jaar wilde hebben, de Laney L5T-112. Ik was al een tijdje op zoek naar een low-watt buizenversterker om te gebruiken in plaats van mijn Mesa Rectoverb. Die laatste moet ècht veel te hard om lekker te klinken, dat vonden ze toch niet zo leuk in de kerk. 😜 Het resultaat was dat de mastervolume een millimeter voorbij 'uit' stond.

Ik heb zodoende een aantal andere kleine amps geprobeerd in de 1 tot 10 watt range, maar die misten toch allemaal dat lekkere in de sound. Deze amp heeft dat wel, je blijft er op spelen (met een Gun tele in mijn geval).

De clean is waanzinnig goed. Lekkere warme buizencompressie, heel rijk en 3D. Met de EQ rechtdoor, volume tussen 2 en 5 en een beetje reverb erbij vergeet je dat de amp nog een drivekanaal heeft. De amp reageert uitzonderlijk goed op je spel.

Het drivekanaal is duidelijk brits gevoiced, en heeft een bereik van clean tot rock. Ik haal m'n drive uit pedaaltjes, maar ik zou met dit kanaal ook dik tevreden zijn.

Een hele slimme feature vind ik de tone knop. Deze haalt hoog weg uit ofwel het signaal richting de eindtrap, ofwel de negatieve feedback (netto resultaat is dan treble boost). Je kunt op die manier je amp heel makkelijk aan een bepaalde ruimte of podiumopstelling aanpassen.

De reverb heeft een vrij lange dwell time. Het regelbereik van de reverbknop had wellicht iets betet gemogen, het bruikbare bereik ligt tussen standje 5 en 9.

Vooralsnog lijkt het erop dat deze amp een blijvertje is. Mijn GAS-honger is voorlopig in ieder geval weer gestild. Ow, en hij ziet er ook heel sexy uit 😎

http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/23/7b9dce446c8e7b931a11b60d2a40064b.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

miyaru
23 mei 2015, 20:18
Mooie versterker, lijkt me een fijn ding, en 5 watt is nog redelijk luid!!!!

Veel plezier ermee,

Robin.

muziekschuur
23 mei 2015, 22:21
Strak! Mooie amp..... Dat blauw is weer eens wat anders...

telerocker
24 mei 2015, 00:38
Het zijn toffe amps. Wieger Hoogendorp (Caro Emerald) speelt op de grote broer van jouw Laney. Dat zegt toch wel iets.

Ruud313
24 mei 2015, 10:59
Gefeliciteerd! Heb zelf ook al jaren af en toe GAS voor een Lionheart, klinken inderdaad geweldig.

Mitch
24 mei 2015, 20:34
By far de meest serieuze 5W combo in de afdeling betaalbaar. Ik heb er ook een aardige tijd op zitten GASsen en zou er nog steeds geen nee tegen zeggen :B

the sure thing
25 mei 2015, 09:47
Mooie versterkers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk