PDA

View Full Version : Fender La Cabronita Gato Gordo Jaguar Relic



barno
23 mei 2015, 06:12
Een hele mondvol voor een gitaar van 4320 $

Er zijn andere merken die regelmatig flateren met nieuwe modellen. Fender hoort daar niet bij. Maar deze keer wel, enfin imo toch. Fijne prijs ook...

http://www.makenmusic.com/fender-custom-shop-limited-edition-la-cabronita-gato-gordo-jaguar-jazzmaster-relic-tv-jones-powertron-electric-guitar-1510018806.htmlhttp://www.makenmusic.com/media/catalog/product/cache/1/image/940x940/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/e/fender_customshop_limitededition_jaguar_la_cabroni ta_gatogordo_relic_black_electricguitars_frontbody .jpg

richwoodplayer
23 mei 2015, 07:02
zo! die durven best te vragen voor zo'n (in mijn ogen) redelijk simpel plankje!
Al ziet hij er wel erg stoer uit! :crazyhappy:

budje
23 mei 2015, 07:41
Ach, over twee jaar is er een squier versie voor maximaal 300 euro...

Kakihara
23 mei 2015, 08:25
Wat een gebrek aan inspiratie, zeg. Was de Jaguar het laatste model dat nog geen cabronita-overhaul gekregen had, misschien?
Volgens mij dateert het laatste "nieuwe" model van Fender al van de jaren 90 toen ze onder Squier de Vista-serie uitbrachten. De Super Sonic was toen - denk ik - het eerste massageproduceerde model met de omgekeerde jazzmaster body en mevrouw Courtney Love had toen ook een signature model - ik dacht de Venus? En er was nog de Jagstang. Sindsdien alleen maar variaties in de configuratie. Nu ja... het hoeft ook niet. Laat de nieuwe modellen maar aan een ander over.
Er zal wel een marketingbureau achter zitten om de prijs te rechtvaardigen.

muziekschuur
23 mei 2015, 08:33
Vinnum leuk.

Hotpepper01
23 mei 2015, 09:02
Er zullen best mensen bestaan die dit mooi vinden, mijn kopje thee is dit niet...

humbucker
23 mei 2015, 09:51
Jammer dat er geen tremolo en Jaguar headstock opzitten. Verder wel een coole bak natuurlijk!

Tupelo
23 mei 2015, 10:14
Als ik me niet vergis hebben ze ook zoiets met een reversed body, die vind ik wel gaaf.

http://www.musiciansfriend.com/guitars/fender-custom-shop-limited-edition-la-cabronita-boracha-reverse-jazzmaster-electric-guitar

barno
23 mei 2015, 11:07
De eerste (tele) cabronita blew me away qua concept en kleurstelling. De prijs was toen ook belachelijk en al vlug was het een favoriet zelfbouwmodel onder hobbyisten. en wat later kwamen er de squier versies. Dat ze dat truukje daarna blijkbaar blijven doen met andere fendermodellen komt echt wel amechtig over. Bovendien sloot een eenpupper TV jones nog een beetje aan bij het telecasterconcept/sound maar dat doet het helemaal niet bij een jaguar.

Kakihara
23 mei 2015, 11:31
Ik snap ook niet waarom ze bij Fender de normale mensuurlengte van de jaguar niet hebben aangehouden. Wat is van dit model de meerwaarde als je al een tele, strat en jazzbronita hebt?

Pepe
23 mei 2015, 12:52
Wat zou de doelgroep zijn? Ik kom niet verder dan John Mayer. Gastoptreden bij ZZ top of Bonamassa, bring out the Gato Gordo!

Aan de andere kant, duur onaantrekkelijk model waar weinig van verkocht worden... dat klinkt als een holy grail in dop.

telerocker
23 mei 2015, 13:31
Minder mooi dan een tele cabronita, slechts een eenpitter, boring black. Een Duesy Dragster dan maar?

Dreverhaven
23 mei 2015, 13:32
Bijzonder geil om te zien, maar zulke prijzen zal ik nooit voor een gitaar betalen.

Tupelo
23 mei 2015, 19:08
Bovendien sloot een eenpupper TV jones nog een beetje aan bij het telecasterconcept/sound maar dat doet het helemaal niet bij een jaguar.
http://i.ytimg.com/vi/ufVnAfZKbh8/maxresdefault.jpg
Zo dan, ik vind 'm beregeil, heb er de centen niet voor over, maar hell; wat een geile plank !!

vulvasonic
23 mei 2015, 19:31
Lekker ding. Maar ook hier geldt: kun je het niet betalen, dan is het vette pech. Bouw 'm zelf. Ben je relatief goedkoop uit en dan kun je 'm nog volledig naar eigen hand zetten ook. :)

Tupelo
23 mei 2015, 19:34
Yep, dat ding, Wide Range Buckers erop; hmmmm. :crazyhappy:

Mitch
23 mei 2015, 20:34
Tele ja, Jazz/Jag nee. Past voor geen meter. Net zoiets als die LP Goldtop met alleen een brughumbucker.
He shoots, he misses!

Marcel31
23 mei 2015, 20:51
voor 500 kan je klaar zijn met zo'n ding. marktplaats voor onderdelen. Een ervaren zelf bouwer die ff een body voor je freest voor 150, tele hals erop, spuiten voor 100 euro , klaar!!!!

RS-Rik
25 mei 2015, 10:26
Uuuh barno jij kan dit toch prima zelluf maken? Sterker nog, in de zelfbouwafdeling van dit online mafketelhuis staat recentelijk nog een gewone versie van dit model gepost.


vierduizend euro, heb je wel een "echte" fendert van dit maffe model.



Boracha betekent trouwens dronken vrouw. (is betekent nou d of t?)

RS-Rik
25 mei 2015, 10:28
Tele ja, Jazz/Jag nee. Past voor geen meter. Net zoiets als die LP Goldtop met alleen een brughumbucker.
He shoots, he misses!

wtf? Dat is awesome. Kijk dan wat een killer


http://i126.photobucket.com/albums/p81/dynasonic/LPF/4-4187GoldtopSinglePUP1a.jpg



Maar een jazzmaster ligt zoveel lekkerder tegen de pens/ onder de arm dan een tele. Een tele is gewoon een boterham met een hap eruit. Een jazzmaster is een evenwichtig ontworpen vorm.

barno
25 mei 2015, 11:18
Uuuh barno jij kan dit toch prima zelluf maken? Sterker nog, in de zelfbouwafdeling van dit online mafketelhuis staat recentelijk nog een gewone versie van dit model gepost.


ja, maar mijn punt was ook dat ik 'm niet mooi vind. en qua goldtop met één pu, I'm with mitch. lijkt wel 80's hairmetal ding zo. ach les gouts et les couleurs enz...

FruscianteFan
25 mei 2015, 14:46
Tele ja, Jazz/Jag nee. Past voor geen meter. Net zoiets als die LP Goldtop met alleen een brughumbucker.
He shoots, he misses!

hwmoah, vind ik andersom.

Tupelo: D'r is toch ook zo'n Jazzmaster met Wide Range buckers? Lee Ranaldo ofzo.

Tupelo
25 mei 2015, 15:47
Klopt.

http://www.themusiczoo.com/images/7-31-09/Lee_Ranaldo_Jazzmaster_SZ9386945_1.jpg

Ook gaaf, maar zwart, reversed body, en zonder tremelo is beter. :ok:

Mitch
25 mei 2015, 20:50
de Jazzmasterbody is zo ongeveer het summum van comfortabel tegen aan liggen ja. In principe vind ik de Jazzmaster de ultieme Fender. Maar reversed, uitgekleed en dan 4k? Asjeblief zeg...

Trouwens, met een P90 en een wraparound kan het nog nét maar is het al moeilijk. Nu ik me goed herinner was het een burst met tom/stoptail en brughumbuker. Dus bijna een volledige Standard maar zonder halspup. Dat was echt spuuglelijk...

Tupelo
26 mei 2015, 09:13
Sommige mensen zijn schots en scheef Mitch, zou jij moeten wezen vanuit je professie, voor een gebocheld en gedeukt exemplaar als ik, kan zo een omgekeerde jazzmaster best. :ok:

lauke_101
26 mei 2015, 14:02
Die Boracha (de omgekeerde dus) kwam uit net nadat ik had bedacht een Jazzbronita te bouwen, bevestigde wel meteen waarom ik hem "goedom" wilde doen. Daar zal Fender nu dus ook wel achter gekomen zijn :p

Schaamteloze spam, omdat het kan :ok:
http://i1262.photobucket.com/albums/ii606/lauke_101/Jazzbronita%20bouwen/_DSC1250%20-%20untitled_web1200_zpsitd1enla.jpg

Verder bevalt de Jazzmaster body me (wederom, heb al een Squier vintage mod.) erg goed, het is zowel zittend als staand de meest comfortabele Fender body als je het mij vraagt. Qua klank heeft deze me positief verrast, ik had meer een one trick pony verwacht maar die pickup klinkt nog vol en warm genoeg om een aardig partijtje cleane slag mee te spelen. Tone switch gaat nog wel een toevoeging zijn, als ik er eindelijk eens aan toe kom om de juiste switch te bestellen (zit nu een dummy in). Ik zie dat die Fender al een tone pot heeft (vind dat jazz bass achtige plaatje niet erg sjiek trouwens, minder strak).

Verder ja ach, 4k voor zo'n simpel ding is misschien veel. Je krijgt ongetwijfeld het beste van het beste, maar het is hooguit wat de gek er voor geeft. Dan is 4k voor elke Fender custom wel te veel, want een strat is net zo simpel om te bouwen, zo niet makkelijker omdat je alles in die slagplaat kunt hijsen. Dan heb je aan de voorkant meer B oppervlak dan A oppervlak.

Je maakt me overigens ook niet wijs dat er Gibson custom shoppers zijn die hun 8k waard zijn, maar wederom wat de gek er voor geeft...

humbucker
26 mei 2015, 16:03
Lauke, wat heb je daar toch een ongelofelijk lekker ding gefabriekt. Top!

RS-Rik
27 mei 2015, 10:26
Terechte spam, awesome ding.

:D

muziekschuur
28 mei 2015, 12:36
Zo had die Fender cs er dus uit moeten zien!

lauke_101
28 mei 2015, 13:50
Danku, danku, danku :D

Masod
28 mei 2015, 14:17
Holy crap wat een mooi ding! Bouw je ook voor anderen? Dan houd ik dat even goed in de gaten:ok: