PDA

View Full Version : Hoe klinkt een kapotte buis? Of een EMG81 pickup zonder batterij?



Shift
22 mei 2015, 14:26
Onlangs mijn Jackson Kelly met actieve EMG's ingepluggd in mijn thuissetje (HT5 blackstar).

ik ben nog redelijk 'beginner'. Maar na veel gekraak begon de amp heel vreemd te klinken en nauwelijks gain meer. Ook niet met mijn 2e gitaar.

De volgende dag vreemd genoeg, kwam er wel weer prima gain met mijn 2e gitaar, ook al twijfel ik of dit ‘als vanouds’ klinkt. Anyway, met mijn Jackson komt er uberhaupt geen gain meer, maar wel clean geluid. Nieuwe batterij gekocht, zelfde resultaat. In de elektronica van de Jackson lijkt een snoertje niet helemaal goed vast te zitten, maar als ik deze beweeg of aanraak tijdens geluid produceren zoomt mijn versterker enorm.

Ik vraag me nu sterk af wat er aan de hand is.
Het lijkt op: Of iets in de amp stuk, maar dan zou het gek zijn dat mijn fender wel gain krijgt, óf de elektronica van de Jackson kapot.

Hebben jullie enig idéé? Wel eens meegemaakt zo iets? Ik weet niet wat een reparatie kost maar dat zal duur zijn in verhouding met de waarde van de gitaar…. :(

ik heb ook geen idee hoe een AMP klinkt als de buis op is.

no 1 hops
22 mei 2015, 17:05
heb je al een andere gitaarkabel geprobeerd?
kunnen door gebruik ook 'breken' (signaaldraad of massa kern die breekt terwijl aan de buitenkabel niets te zien is)

muziekschuur
22 mei 2015, 17:33
Zit je jack ingang los?

Shift
22 mei 2015, 23:01
Ik heb een ander snoer geprobeerd en het probleem blijft. Jack ingang zat wat los maar heb ik wel weer vastgedraaid. De volumeknop lijkt ook wel een paar milimeter hoger te zitten en gaat niet helemaal meer soepel. Misschien toch even naar een gitarenreparateur dan maar :/ bedankt voor de reacties!