PDA

View Full Version : Boss DF-2 Super Feedbacker & Distortion



caliban
22 mei 2015, 02:08
Wie heeft er ervaring met deze 'rare' pedaal? Ik heb er recent eentje gekocht. Eerlijk gezegd vind ik de distortion erin voorlopig beter meevallen dan de feedback/oscillatie-functie zelf.

Distortion zou wat van DS-1 weghebben, in ieder geval met de tone niet te ver open een heel leuke sound.

De feedback: lijkt alsof hij dikwijls niet helemaal juist gaat (in plaats van een octaaf of een fifth, bijvoorbeeld een grote septiem als boventoon op mijn signaal geven), geen idee of dit normaal of veel voorkomend is voor de pedaal in kwestie.

Het is trouwens de Japanse versie die ik heb gekocht

phx
22 mei 2015, 12:03
Ooit eens gehad. Leuk voor de fun, niet erg bruikbaar in bandformat. Ze weten bij Boss niet altijd even goed wat ze moeten uitbrengen.

MarkS
22 mei 2015, 15:02
Toen hij net uit kwam heb ik er eentje gehad. Heeft idd iets weg van een DS-1 bij lagere settings, maar vind hem overall toch scherper. De feedback functie: Harmonischen klinken nogal artificial. Oscillatie is idd beter woord. En heeft idd moeite met tracken, en functie werkt het beste bij single notes. Anders wordt het een willekeurig zootje. Tenzij je dat als dissonant effect juist beoogt...

Dirk_Hendrik
26 mei 2015, 11:54
De feedbacker funktie gaat sowieso niet werken met akkoorden.

MarkS
26 mei 2015, 14:16
"Werkt" wel maar klinkt nergens naar.

Bricker
5 juni 2015, 23:20
Ik vond hem wel mooi klinken. De feedback functie klinkt dan wel wat kunstmatig maar zeker niet slecht. Ideaal als je een noot heel lang wilt aanhouden. Ik heb nu een Behringer. Die reageert wat sneller en ik gebruik hem voor speciale partijen. De Boss heb ik destijds verkocht. Heb ik later wel spijt van gehad.