PDA

View Full Version : Bugera V22 versus V55



krommenek
21 mei 2015, 11:25
Hoi,

Ben op zoek naar een volledige buizen amp. Moet goed clean klinken en ook een goed gain kanaal. speel voornamelijk oudere muziek uit de 60-70-80-iger jaren. Eigenlijk dus oud top40 werk.

Nu ben ik een beetje aan het surfen en zie elke keer de Bugera V22 (infinium) en V55 (infinium)langskomen.

Wie kan mij vertellen of het wat is en of het een beetje kwaliteit is? Iedereen roept dat het Beringer is maar dat wil niet meer zoveel zeggen. Ze worden gemaakt, naar het schijnt in China en laten we eerlijk zijn, de grote merken Fender, Gibson en Marshall hebben ook bepaalde types die daar in elkaar geschroefd worden.

20 watt versus 50 watt. Gaat zo'n 50 watter zo onbeschoft hard dat je de volume knop altijd onder de halft moet houden. 20 Watt lijkt met genoeg voor repetities en cafe gigs toch?

Dus wie wil zijn mening geven over deze V22 Infinium / V55 infinium.

Is een V22 beter dan een V22 infinium?

Wat zijn alternatieven in deze prijsklasse van rond de € 400,=

Ik hoor het wel,

Groetjes

Masod
21 mei 2015, 11:35
Hoi Krommenek,

Ik heb zelf 3 jaar lang een bugera gehad (ander type) en kan uit ervaring zeggen dat ze gebouwd zijn als een tank.
Qua clean zijn de v22 en v55 ontzettend mooi, qua gain/overdrive zijn ze wat minder (net als de meeste fenders die ik heb getest trouwens) maar met een goedkoop pedaaltje los je dat zo op.

De wel/niet infinium ligt aan 3 dingen:
De infinium geeft je een presence knop waarmee je de hoge frequenties reguleert (niet zeker of deze amps dat ook hebben)

Een nieuwe turbosound speaker bij de combo's en de techniek waardoor je buizen langer mee gaan en je deze zo kan verwisselen.

Ik zou het voor het clean geluid en de betrouwbaarheid zo doen, voor de gain zou ik meer kijken naar een pedaaltje of andere amp oid.

MarkS
22 mei 2015, 15:23
Een Infinium zou over autobias beschikken. V22 heeft EL84 eindbuizen, V55 heeft 6L6 eindbuizen.
Ik heb een V55H top (4 jaar oud) en werkt probleemloos. Zelfs thuis goed handelbaar. Lovely cleans. Gainkanaal raak ik niet aan, (afgaande op Youtube vind ik gainkanaal op V22 trouwens beter klinken dan een/mijn V55, zeker in deze clip van Vaughn: https://www.youtube.com/watch?v=EUSRerVQUTQ), maar ik doe alles met pedalen.

Geluid knapt zeker door de fabrieks preamp buisjes te vervangen door iets anders.