PDA

View Full Version : Polijstmiddel verwijderen.



The_Edge_Gibson_Explorer
20 mei 2015, 15:50
Beste mede forumgebruikers,

Ik heb een tijdje geleden een gitaar gespoten met blanke motip lak. Na het polijsten met commandant 5 heb ik nu resten commandant 5 in de poriën. Is er een manier om dat te verwijderen zonder dat het de lak aantast?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Gr,

Joey

barno
20 mei 2015, 17:54
terugschuren is enige echte oplossing. weet uit ervaring dat je die poriën niet op andere manier schoon krijgt. sindsdien polijst ik nooit meer een oppervlak dat niet spiegelglad en porieloos is.

Pepe
20 mei 2015, 18:09
Maar lost dat niet op in water?

jutter
20 mei 2015, 18:11
Maar lost dat niet op in water?

Wou je de hogedrukspuit er op zetten???

Pepe
20 mei 2015, 18:15
Ik zou beginnen met een vochtig doekje. Wattenstaafje als het heel gevoelig ligt.:D

jutter
20 mei 2015, 18:28
Ik zou beginnen met een vochtig doekje. Wattenstaafje als het heel gevoelig ligt.:D

Het zijn geen aambeien Pepe :???:

Marcel31
20 mei 2015, 18:37
Sowieso niet polijsten als er nog poriën zijn want dan wordt het nooit strak, maar goed....
Je zou een doek met warm water kunnen proberen en anders moet afspoelen met warm water ook lukken. Motip is bestand tegen benzine, wasstraat, brandende zon, dus dat kan echt wel wat hebben.

RS-Rik
20 mei 2015, 22:22
Je moet effe kijken waarmee je 't kunt verdunnen of oplossen. Ik weet niet of terpentine werkt, misschien alcohol.

Daarmee afspoelen.


Wellicht zit er kalk in commandant 5 (als abrasief middel gemaakt van de skeletten van dooie dierkes van voor de dinosaurussen) dan zou azijn wel eens kunnen helpen.


Terugschuren alleen als de laklaag goed hard is (met sommige merken spuitbussen wel 14 dagen).

The_Edge_Gibson_Explorer
20 mei 2015, 22:49
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal jullie suggesties eens proberen. In de ergste geval moet ik de body opnieuw spuiten.

Nogmaals bedankt.

Gr,

Joey

fred dons
21 mei 2015, 11:33
het meeste succes heb ik met warm water en een fijne tandenborstel, de tandenborstel maakt geen krasjes en komt redelijk goed in de poorieen, je bent wel even zoet maar dan heb je ook wat :D
ik heb sinds vorige week het polijstmiddel van Eternal shine en dat is echt perfect, werkt heel snel en laat weinig residu achter

The_Edge_Gibson_Explorer
21 mei 2015, 21:33
Ik heb vandaag een aantal dingen geprobeerd. Helaas heeft het geen resultaat gehad. Ik heb doormiddel van bruine wax (mijn moeder gebruikt dit voor de onbehandelde meubels een donkere kleur te geven) de witte polijst resten een bruine tint gegeven. Dus het is nou enigszins gecamoufleerd. Ik denk dat ik dit de komende dagen nog een aantal keren herhaal en dan denk ik dat dat voldoende is. Ik kan nog altijd eens in de toekomst de gitaar opnieuw spuiten. Voorlopig heb ik nog mijn handen vol aan andere gitaren en ideeën die ik in de komende tijd nog wil gaan doen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.