PDA

View Full Version : 2 versterkers op 1 2x12 cabinet.



Gearjunkie
19 mei 2015, 19:37
Onzin of....?

Als ik één versterker gebruik voor een basisgeluid en een tweede voor de dikke Marshall crunch...
Beiden krijgen één speaker van de 2x12.

Ik kan het gitaarsignaal na mijn pedalboard actief en vrij van aardlussen splitten, versterker 1 is altijd aan, versterker twee kan gemute worden. Versterkers zijn in fase met elkaar.

Kan ik toch een goed geluid verwachten of klinkt slechts één speaker in een 2x12 kast ruk??

ellisvertellis
19 mei 2015, 20:07
Onzin of....?

Kan ik toch een goed geluid verwachten of klinkt slechts één speaker in een 2x12 kast ruk??

Ik gebruik 1 speaker van mijn 2x12 cab en dat klinkt prima! Kan perfect!

Gearjunkie
19 mei 2015, 20:12
Waarom gebruik jij er slechts eentje?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ruud313
20 mei 2015, 08:08
Waarom gebruik jij er slechts eentje?

Het idee is geloof ik dat de ts op elke speaker één versterker aansluit en dat die niet tegelijkertijd, maar afzonderlijk voor clean en drive gebruikt worden. Lijkt mij verder ook geen bezwaar; in essentie heb je dan een 1x12 met een wat grotere kast.

ellisvertellis
20 mei 2015, 10:23
Waarom gebruik jij er slechts eentje?

Voorlopig is het handig om verschillende speakers te A/Ben.

In de toekomst wil ik een wet/dry opstelling gaan gebruiken in één cabinet.

In de band lijkt 1 speaker voldoende, het grootse en ruimtelijke geluid van 2 speakers komt toch niet over op het publiek, dus eentje volstaat.

Ben nog in experimentele fase, dus er kan nog vanalles veranderen, maar ik kan je wel al zeggen dat 1 speaker uit een 2 x 12 cab wel goed klinkt!

Gearjunkie
20 mei 2015, 17:56
Ik ga het vrijdag tijdens onze repetitie eens proberen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kassie
25 mei 2015, 00:30
Kan ik toch een goed geluid verwachten of klinkt slechts één speaker in een 2x12 kast ruk??

Ja, je wilt nooit meer terug/ Nee helemaal niet... je hebt jezelf gevrijwaard van fases die zichzelf opheffen. Iets wat uiterst plezierig werkt door 2 tops en extra vermogen. Maar bij 1 top en 2 speakers vaak wat 'meh' is.

Ik omschrijf het een beetje als gaan van gierende kawasaki, naar een ronkende Ducati. Iets met de definitie in laag mid.