PDA

View Full Version : pups herkennen/ruilen?



maxdb
19 mei 2015, 16:39
hallo gitarofielen,

ik heb een setje pups uit een '97 strat liggen en wil die in een andere gitaar zetten, nu zie ik verschillende kleuren draad aan de pups, blauw/wit, rood/wit en geel/wit.., welke pup is voor de neck/middle/bridge?
(of zijn ze gewoon allemaal hetzelfde?)

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat SD Hotrails of Coolrails achtige pups, er kan geruild worden met deze originele Fenders of met een set actieve EMG's of allebei voor mijn part :)

alvast bedankt!

pasqual
20 mei 2015, 14:40
Leg ze alledrie eens met de bovenkant naar beneden en alledrie in dezelfde richting. Twee stuks hebben de witte draad aan de andere kant gesoldeerd als de derde. Die ene is dan het midden element. Volgens mij is dat ook diegene met de gele draad. Diegene met de langste draden is dan het hals element.

Woml
20 mei 2015, 15:59
Het zou me niks verbazen als de magneetjes van één element andersom zitten. Dus met de zuidpool boven als de andere twee de noordpool boven hebben, of andersom. Dat is dan de middelste.

En misschien zit er ook nog verschil in de spacing van de pole pieces. De breedste hoort bij de brug.

maxdb
20 mei 2015, 17:12
bedankt voor de info!
de afwijkende soldering heb ik gevonden, de rode is dus de middelste, de blauwe is de langste dus neck, rest de gele (die als enige 2 schroeven onder op heeft ) voor de bridge dus, heeft ook het kortse draadje.

Pole spacings zijn identiek bij alle drie.

Maakt het nog uit waar de punt heen wijst? Dan ga ik de soldeerbout maar vast opwarmen :)

http://www.bandamp.com/user/album/5511/1000002348.jpg

http://www.bandamp.com/user/album/5511/1000002349.jpg

Pepe
20 mei 2015, 17:26
Ja, ze moeten de andere kant op wijzen. Nou lopen de draadjes over de pickup heen.

Tabula Rasa
20 mei 2015, 17:26
ieder element moet je ff omdraaien.

pasqual
20 mei 2015, 19:53
Het zijn trouwens standaard Fender pups, waarschijnlijk uit een mexico fender 70 reissue. Vintage style, dus lage output. Niets mis met deze elementjes. Google maar eens op 016730.

Pepe
20 mei 2015, 20:22
Dat is het product nummer van de standaard wind, kom je tegen sinds begin tachtig en heeft niks met een model te maken. Geen vintage style maar contemporay.
In een 70 vintage reissue zou je juist de gray bobbin verwachten.

maxdb
20 mei 2015, 22:18
bedankt allemaal!

pups komen uit een usa strat van feb '97

Ze gaan een nieuw leven tegemoet in strat nr 47 van Dick Dijkman, eens kijken of me dat beter bevalt dan de EMG's nu..
zoniet worden het SD's hotrails of heel misschien Cool Rails,

alhoewel ik nog geen ervaringen heb met Dimarzio...is ook nog een optie