PDA

View Full Version : Hughes & kettner vortex versterker



nitro-traxxas
18 mei 2015, 23:10
Heey mede gitaristen,

Heeft iemand hier ervaring met een Hughes & kettner vortex?

Hoeveel watt is deze amp?
Is deze head een beetje goed voor thrash metal?
En wat is ongeveer de waarde?

Alvast bedankt \m/

Bijl
19 mei 2015, 14:32
Heey mede gitaristen,

Heeft iemand hier ervaring met een Hughes & kettner vortex?

Hoeveel watt is deze amp?
Is deze head een beetje goed voor thrash metal?
En wat is ongeveer de waarde?

Alvast bedankt \m/

Bouwjaar ongeveer 1999 - 2002, 100 watt top met 4x12 kast, geen sodemieter waard maar niet verkeerd voor het geld. Ik heb de 4x12 cabinet gekocht voor 50 euro en die gebruik ik in de oefenruimte.

Voor de hele set zou ik hooguit 150 euro willen betalen, mits in goede staat met perfect werkende versterker.

Alleen de top te koop? Niet doen en lekker verder kijken voor iets beters.

De cabinet heeft een nogal donkere en moderne voicing met een beetje scooped mids. Doet het prima voor metal en de klank is een stuk strakker dan bijvoorbeeld de overbekende Marshal 1960A cabinet. De H&K Vortex cab is gemaakt van MDF en de speakers zijn frontloaded, waardoor je een vrijwel luchtdichte kast hebt met prima resonante eigenschappen.

De top geeft veeeeeeel te veel laag en in combinatie met de voicing van de cab is het echt overkill. Ik speel zelf ook graag een potje grind/death/metal-core of andere vormen van gitaargeweld. De distortion van het lead kanaal is ook niet geweldig.

Betrouwbaar? Ja, maar de meeste zijn nu toch zo'n 15 jaar oud. Hou daar rekening mee.

Wat ik zelf zou doen is een Amptweaker Tight Metal of AMT P2 erbij kopen (Of de D2 of E2). Dit zijn voorversterkers die in de effects return van de top prikken, zodat je de voorversterker van de top niet hoeft te gebruiken. Je hebt dan een fantastisch geluid en genoeg power voor een heel zacht prijsje :blast:

telerocker
19 mei 2015, 20:05
Amptweaker is serious goed spul.