PDA

View Full Version : Footswitch Mesa Boogie dual Rectifier



heavy-metal-thunder
18 mei 2015, 17:57
Hallo

Ik heb een 2de hands Mesa Boogie Dual Rectifier 3 kanaals (serienr. R - 026726) en met de Mesa Big Foot footswitch (5 stompswitches op 1 rij) kan ik de boostfunctie niet af zetten. De vorige eigenaar heeft dit door een technieker laten checken en volgens die man zou dat komen omdat dit eigenlijk niet de correcte footswitch is. De vorige eigenaar vertelde me dat hij de footswitch apart van de amp heeft gekocht.

Op het net zie ik inderdaad foto's van een dual recto met een smallere footswitch met 2 rijen schakelaars, maar ik zie er ook met een Big Foot zoals de mijne.

Als de footswitch niet is aangesloten kan ik met een jack de boost wel aan en uit zetten. Dus de relais voor boost is zeker niet stuk.

Als de footswitch wel is aangesloten staat de boost functie aan, want ik kan met de volumeknop van de de boost het niveau luider en stiller zetten (als de boost functie zou uit staan, zou dat niet werken).

Zou dit probleempje inderdaad te wijten zijn aan een verkeerde footswitch?

Misery Signals
18 mei 2015, 19:01
Ik denk dat je toch de juiste switch hebt. De kleinere met twee rijen is van de Reborn geloof ik.
Aan je serial te zien heb jij een oude en zou de boost functie op en af moeten kunnen.
Probeer hem eens achterom met een enkele schakelaar op en af te zetten via ext switching. Gaat hij daar af dan ligt het aan je switch. Gaat hij ook daar niet op en af dan ligt het aan je amp,

MS

Misery Signals
18 mei 2015, 19:02
Oei te snel gelezen sorry!!!
Dan ligt het aan een defecte knop van je bigfoot of mss je kabel...

MS

heavy-metal-thunder
18 mei 2015, 19:36
Hoe herken ik de reborn? Staat dar er op? Want voor de serial staat een R.

Ik ga wel es die switch checken.

Misery Signals
20 mei 2015, 06:10
Oude rectifier heeft de Bigfoot, nieuwe Rectifier de kleine met twee rijen. Bij de nieuwe kan je oa wattage per kanaal instellen.

MS