PDA

View Full Version : Iemand ervarig met de artcore modellen van Ibanez



Lacrymosa
16 juli 2003, 00:25
Ik ben op zoek naar een leuke hollowbody voor een studenten prijs
(aangezien deze zomer er ook nog een strat aan zit te komen)

En ik vin het er allemaal wel ok uitzien,

nieuwe elementjes en jazzen maar......toch????

mensen ervaring??

CheerS!!

hoofd
16 juli 2003, 00:28
Toch grappig...nog voordat je de gitaar hebt geprobeerd al meteen ervan uitgaan dat er nieuwe elementen in moeten.

Lacrymosa
16 juli 2003, 00:34
Dat komt omdat ik helemaal weg ben van een paar elementen (in dit geval de 59 van seymour duncan)

en ik ga er ook van uit dat de elementen die Ibanez produceerd nou nie zo denderend goed zijn, omdat de rest van de elementen van nIbz die ik wel heb gehoord ook nie zo super waren

en hier komt natuurlijk ook wel de nodige GAS bij kijken, dat geef ik zeer zeker toe

CheerS!!

Ic3gl0vE
16 juli 2003, 00:37
Ik ken iemand die op een Gretsch uit 1972 speelt en DAT IS ZOOOOOO'N MOOI GELUID!! Gretsch heeft z'n eigen soort humbuckers, misschien dat die nog wel beter zijn voor je. niet dat die artcore dan als een gretsch zal klinken, maar toch

Lacrymosa
16 juli 2003, 00:38
zou best kunnen, maar ik wil eerst weten of die gitaar wat is, of dat ik mischien beter naar iets anders kan kijken.....

CheerS!!

koen_V
16 juli 2003, 10:31
De gitarist uit mijn band heeft zo een dunne ibanez en die is er heel tevreden van.
Zijn broer heeft dan zo het echte jazz model, zo met de dikke body en die is er eveneens heel tevreden van.
Het geluid is echt mooi, de bespeelbaarheid is goed, en de afwerking had ik niks op aan te merken.
En dat allemaal voor maar een kleine 400€.
kopen die hap.

bert k
16 juli 2003, 10:50
Een paar topics terug ( http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18323 ) gaat het over een Epiphone Wildkat. Is dat niks?

Lacrymosa
16 juli 2003, 11:21
Ziet er zeker goed uit, is er ook 1 in een humbucker versie???

en hoe duur is ie?
want ik heb heel lang zitten kijken naar epiphone archtops, maar die waren nie voor onder 700 euro (de leuke modellen dan)

CheerS!!

bert k
16 juli 2003, 11:30
Ziet er zeker goed uit, is er ook 1 in een humbucker versie???

en hoe duur is ie?
want ik heb heel lang zitten kijken naar epiphone archtops, maar die waren nie voor onder 700 euro (de leuke modellen dan)

CheerS!!

FF gekeken, hij is onder de 700!!! (695 dus :razz: )

Lacrymosa
16 juli 2003, 11:32
hhmmm.....nog steeds prijzig

dan zou ik de Highway strat deze zome moeten laten schieten, maar dan kan ik meteen een heel stuk duurdere kopen

en een Artcore zit geloof ik onder de 400 euro

CheerS!!

keef
16 juli 2003, 12:08
Een van de laatste Guitar Players heeft een recensie van een goedkope Ibanez semi (plm 400$ of zoiets). Oordeel was heel goed (Editors Pick Award), sound werd bijzonder geprezen.. ben wel benieuwd.

King_Nothing
16 juli 2003, 17:24
IKKE!!!!!

ik heb een am73t.

wat wil je weten??

elementen zijn trouwens wel ok. en t is een redelijk breed inzetbare gitaar. van jazz tot blues (waar hij eigenlijk voor ontworpen is) en punk/ska.

bert k
16 juli 2003, 18:55
Vanmiddag toevallig bij Peter Verspuij zo'n Wildkat zien hangen. Mooi hoor, maar ze zijn Klein! Beetje LesPaul maat.

episua
17 juli 2003, 00:42
Een klein verhaal:
Ik zocht een semi voor een redelijke prijs, en liep een Ibanez artcore tegen het lijf (am73t). Dus ik dat ding uitgebreid testen. Super! Echt een super ding voor die prijs (ong. 400,-). Een week later heb ik in de zelfde winkel een epi wildkat getest. Ook super. Een maand later kwam ik terug om er 1 te kopen. Ik had de ibanez in gedachten, omdat het toch zo'n 300 euro scheelde in prijs met de wildkat. De Ibanez hadden ze niet meer dus eigenlijk bleef de epi over. De wildkat heeft 2 p90's en het vergelijkbare model die ze daar hadden, the dot es-335deluxe had humbuckers. Ong. dezelfde prijs, ect. Maar de wildkat klonk gewoon veel beter door die p90's. Dus de wildkat ging mee....

Lacrymosa
17 juli 2003, 10:18
Ik wil er eigenlijk alleen jazz mee spelen

en ik zat eigenlijk te kijken naar de hollow body's, en niet ecth naar de Semi hollow's

maar gioed, et kan natuurlijk wel wat zeggen over de algemene kwaliteit

CheerS!!

skabouter
17 juli 2003, 11:40
die blauwe/rode hillbilly met bigby ! die is gaaf. echt laag prijsje (329) en vette gitaar. heel stoer, maar klinkt ook lekker. niet slecht.
en hij is semi, maar volgens ibanez geeft ie het geluid van hollow, en daar ben ik ht best mee eens eigenlijk

iam
17 juli 2003, 19:38
vanop de humosite...


Naam: marksken
Email: mark.vits@just.fgov.be
Onderwerp: Ibanez Artcore AMT73T semi-electric guitar
Gezocht: Instrumenten
Datum: 17/7/2003
Wizoektivint:
TK : semi-electrische bluesgitaar Ibanez Artcore AMT73T met bigsby, kleur : rood, zo goed als nieuw (begin 2003), klinkt onwaarschijnlijk goed voor rock / blues, met natuurlijke drive, bite en lange sustain, speelt enorm soepel. Moet weg wegens aankoop van een oude strat. foto op aanvraag.
0497/880460
016/252966

King_Nothing
17 juli 2003, 20:52
Een klein verhaal:
Ik zocht een semi voor een redelijke prijs, en liep een Ibanez artcore tegen het lijf (am73t). Dus ik dat ding uitgebreid testen. Super! Echt een super ding voor die prijs (ong. 400,-). Een week later heb ik in de zelfde winkel een epi wildkat getest. Ook super. Een maand later kwam ik terug om er 1 te kopen. Ik had de ibanez in gedachten, omdat het toch zo'n 300 euro scheelde in prijs met de wildkat. De Ibanez hadden ze niet meer dus eigenlijk bleef de epi over. De wildkat heeft 2 p90's en het vergelijkbare model die ze daar hadden, the dot es-335deluxe had humbuckers. Ong. dezelfde prijs, ect. Maar de wildkat klonk gewoon veel beter door die p90's. Dus de wildkat ging mee....

k ben gelukkig dus niet de enige die hem ok vindt :-D