PDA

View Full Version : Snouse BlackBox (Marshall Bluesbreaker clone)



orangerocker
15 mei 2015, 11:44
Heeft iemand hier ervaring met de Snouse BlackBox? Volgens de website en enkele reviews is het een exact nagemaakte clone van de Marshall Bluesbreaker Mk1. Ik zoek een pedaal dat mijn Fender Princeton Reverb Reissue een lekker Marshall-y randje geeft, lijkt me dat ik hiermee aan het goede adres ben? Ik gebruik nu een Mooer Pure Boost (Xotic RC Booster kopie) hiervoor maar daar ben ik niet helemaal tevreden mee. Heeft één van jullie ervaring met de originele Marshall Bluesbreaker Mk1? En hoe vergelijkt die met het nieuwe BB-2 pedaaltje van Marshall?

http://snouse.com/blackbox-overdrive.html

http://snouse.com/uploads/3/3/4/2/3342097/6395269_orig.jpeg
http://snouse.com/uploads/3/3/4/2/3342097/8176925_orig.jpg

Voor 78 USD lijkt mij dit best een prima prijs voor een handgemaakt pedaal, plus 23.50 USD verzendkosten kom je uit om op ongeveer 90 euro.


https://www.youtube.com/watch?v=gRJD4YTyw_8

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/alternatieven!

orangerocker
2 juni 2015, 12:26
Iemand? Of misschien iemand ervaring met een originele Marshall Bluesbreaker Mk1?

the sure thing
3 juni 2015, 12:08
Die laatste wel. Geen bijzonder pedaal. En de demo van Snous: ben ik ook niet van onder de indruk. IMHO zijn er legio pedalen die dit kunnen.

Is de EHX soul food niet iets voor je? (Om het ff over een totaal andere boeg te gooien)

Little Jay
3 juni 2015, 12:15
Vind die demo wel goed klinken hoor! Geen hi-gain pedaal, maar er komt een goede sound uit, prima randje lijkt mij. Vraag me af wat voor amp er gebruikt wordt. De vraag is natuurlijk wel of dat pedaal op de gescoopte Fender toonregeling werkt. Op mijn Fender amps (Twin, Blues Deluxe) kom ik toch altijd terug bij een TubesScreamer omdat ik die mid-boost wil en de reductie van de bas is ideaal, want hoe harder (boost) een Fender gaat, hoe minder bas je er in kunt draaien. Dus of het op een Princeton werkt? Uitproberen lijkt mij.

Dirk_Hendrik
3 juni 2015, 19:26
Iemand? Of misschien iemand ervaring met een originele Marshall Bluesbreaker Mk1?

Ja. heb er eentje.
En wat the sure thing er over zegt. En dat ik hoop dattie leker goedkoop geprijsd is gezien het mooie stukje thuisknutselwerk wat er in is gefrommeld.

Speeddemon
3 juni 2015, 22:14
Als je twijfelt of een Bluesbreaker iets voor je is, kun je altijd nog eens kijken of je een 2e hands Mooer BluesCrab kan vinden. Zou ook een 1 op 1 clone moeten zijn en een klap goedkoper en kleiner dan 'the real thing'.
Ik heb 1 x zelf ooit een clone gebouwd voor forumlid Robbert, maar die had ik toch nog getweaked; meer laag en meer volume. Maar voor een licht randje op een Fender Princeton reverb, lekker pedaal, zeker! (heb de Mooer op m'n '74 SF PR).

Bernardduur
4 juni 2015, 08:23
Grote nadeel van de originele BB is de gain knop die pas op 80% wat begint te veranderen aan de mate van oversturing. Daartussen minimale verschillen.

Ik vind het een wel leuk pedaal!! Heb ook een Guv en een shredmaster uit de serie en die zijn allemaal verschillend / anders. De BB is degene die ik het minste gebruik; is ook eigen maar goed in het maken van 1 soort geluid :)

De nieuwe BB is ook geen slecht pedaal! Heb ik ook nog ergens liggen en gebruik ik vaker. De BB2 is breder instelbaar en er zijn meer sounds uit te halen. Ook de cleane boost is erg goed. Nadelen zijn wel dat hij niet 1:1 klinkt als de oude (wel erg close btw; totaal ander schema!) en niet true bypass is. De oude heeft trouwens een nog veel slechtere bypass, maar dat even daargelaten :)

the sure thing
4 juni 2015, 15:02
Ah! De Guv'nor.... Het enige pedaal waarbij bij één specifieke setting het allemaal wel leuk klonk, maar voor de rest ruk...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

muziekschuur
4 juni 2015, 17:24
Die lange weg is bedoeld om subtiel een fuzz te beinvloeden. Een fuzz en een overdrive werken mooi op elkaar in. Vergeet niet dat de fuzz er eerder was als de TS9 en de voorlopers ervan zoals de bluesbraker en de MXR distortion+.

Bernardduur
5 juni 2015, 11:12
Ik denk dat dat teveel credit is voor de Marshall pedalen. Ik denk eigenlijk dat ze de originele bouwsteen (het onderdeel dat in alle pedalen bijna identiek is) gewoon niet juist doordacht hebben waardoor ze met deze problemen kampen!

Invloed op een fuzz, ik denk echt dat ze daar geen minuut aan gedacht hebben!

dunhill1
5 juni 2015, 11:29
Ik ben juist wel erg tevreden over m'n bb 1.
Is supertransparant.
Uiteraard weer geheel afhankelijk van amp/gitaar combi.

Op een fenderamp vind ik zelf de bb1 niet zo geweldig.
Heb hem zelf altijd gebruikt op m'n ac30 en marshall hw.
Daarbij komt bij mij de gain nooit voorbij 14:00.

Wel jammer dat deze pedalen de hoofdprijs moeten opbrengen sinds mr Mayer er op speelt.
Aan de andere kant was ik aangenaam verrast dat ik er vorig jaar nog 1 verkocht voor 175€:crazyhappy:

Belachelijk natuurlijk.
Heb er nu nog 2, 1 op m'n board en 1 als reserve.

Dutch66
5 juni 2015, 12:00
Gewoon prima, niet bijzonder wat mij betreft, en op basis van de demo zijn er legio
pedalen die dit kunnen, en dan misschien ook nog wel wat meer...

Verder ben ik het met DH eens, dat het binnenwerk er (te) DIY uitziet, hoeft niet slecht
te zijn, maar niet wat je verwacht van een 'commercieel' pedaal.

Aan de andere kant 9 tientjes....., dus niet te lang over nadenken.

the sure thing
5 juni 2015, 14:30
(...)

Verder ben ik het met DH eens, dat het binnenwerk er (te) DIY uitziet, hoeft niet slecht
te zijn, maar niet wat je verwacht van een 'commercieel' pedaal.

(...).

Nee jongens: dit heet handwired/boetiek



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Speeddemon
5 juni 2015, 18:47
Ik maak me vooral zorgen over die draden met de scherpe (90 graden) hoeken. Dat lukt normaliter NIET met stranded wire (meerdere dunne kernen), alleen met solide draad. En solide draad is mechanisch gezien niet wenselijk, want vatbaarder voor draadbreuk = geen geluid meer.
Het ziet er leuk uit hoor....Keeley had er vroeger ook een handje van.

Bernardduur
5 juni 2015, 19:21
+1!

Effe schudden en je kan losse draden krijgen.........

orangerocker
6 juni 2015, 15:24
Die laatste wel. Geen bijzonder pedaal. En de demo van Snous: ben ik ook niet van onder de indruk. IMHO zijn er legio pedalen die dit kunnen.

Is de EHX soul food niet iets voor je? (Om het ff over een totaal andere boeg te gooien)

Heb de EHX soul food al eens geprobeerd door m'n princeton maar ik vond het een wat te schel pedaal, en de overdrive had voor mij een iets te 'grove korrel'. Het warme geluid hiervan spreekt mij wel aan, op het filmpje op 0:32 zegmaar.


Vind die demo wel goed klinken hoor! Geen hi-gain pedaal, maar er komt een goede sound uit, prima randje lijkt mij. Vraag me af wat voor amp er gebruikt wordt. De vraag is natuurlijk wel of dat pedaal op de gescoopte Fender toonregeling werkt. Op mijn Fender amps (Twin, Blues Deluxe) kom ik toch altijd terug bij een TubesScreamer omdat ik die mid-boost wil en de reductie van de bas is ideaal, want hoe harder (boost) een Fender gaat, hoe minder bas je er in kunt draaien. Dus of het op een Princeton werkt? Uitproberen lijkt mij.

In het filmpje wordt een '65 Fender Bandmaster gebruikt met een Strat, en op andere fora spreekt met ook van een goede combinatie met dit pedaal en een Princeton.


Ja. heb er eentje.
En wat the sure thing er over zegt. En dat ik hoop dattie leker goedkoop geprijsd is gezien het mooie stukje thuisknutselwerk wat er in is gefrommeld.


Ik maak me vooral zorgen over die draden met de scherpe (90 graden) hoeken. Dat lukt normaliter NIET met stranded wire (meerdere dunne kernen), alleen met solide draad. En solide draad is mechanisch gezien niet wenselijk, want vatbaarder voor draadbreuk = geen geluid meer.
Het ziet er leuk uit hoor....Keeley had er vroeger ook een handje van.

Dit baart mij alleen wel een beetje zorgen, ik vond het er namelijk best netjes uit zien maar heb zelf nul ervaring met de soldeerbout. (Vond het er zelfs wel handwired/boutiek uitzien zoals the sure thing omschrijft :hide: ) Denken jullie echt dat het problemen op kan leveren?

orangerocker
6 juni 2015, 15:28
Als je twijfelt of een Bluesbreaker iets voor je is, kun je altijd nog eens kijken of je een 2e hands Mooer BluesCrab kan vinden. Zou ook een 1 op 1 clone moeten zijn en een klap goedkoper en kleiner dan 'the real thing'.
Ik heb 1 x zelf ooit een clone gebouwd voor forumlid Robbert, maar die had ik toch nog getweaked; meer laag en meer volume. Maar voor een licht randje op een Fender Princeton reverb, lekker pedaal, zeker! (heb de Mooer op m'n '74 SF PR).

Bedankt voor de tip! Zal die Mooer ook eens aan de tand voelen.

Dirk_Hendrik
6 juni 2015, 16:58
Zal het problemen opleveren?

Geen idee. Is veel meer het perspectief dat ik al jaren de schurft heb aan thuis op de hobbytafel in elkaar geknutselde werkjes die vervolgens met legio kwaliteitsclaims. Vaak met een neerkijkende blik naar grote fabrikanten die jarenlange ervaring hebben in het op grote schaal produceren van apparatuur. En dan kom je intussen aanzetten met je effectje op gaatjesprint?
Intussen zit je ook te kijken naar een soort van "school" van hoe een boetiekpedaal qua bouw en uiterlijk uit moet zien. Waar dus de rare keuzes bij zitten die Speedy even benoemde.

En zoals ik al vaker heb gesteld;
Geen hond zou een computer, tablet of mobiel kopen die handgebouwd is. Maar bij pedalen is het ineens een argument dat het beter zou zijn. Me hoela.

Dirk_Hendrik
6 juni 2015, 17:03
en nog even kijkend naar die foto heb ik de impressie dat die print dus alleen maar op z'n bedrading is gemonteerd.

Ja. Dat gaat problemen opleveren.

tnijland
6 juni 2015, 21:29
No offense maar als ik de topic writer zou zijn, dan zou ik gewoon een aantal vergelijkbare overdrive pedalen bij een goede pedalen dealer gaan uitproberen en erop letten welke sound goed klinkt met de eigen amp. De praktijk is dat er meestal ca. 5 pedalen redelijk passen en dat je na verloop cvan tijd een voorkeur gaat ontwikkelen. Misschien kost het pedaal uiteindelijk wel iets meer maar je wordt er heel blij van en hebt dan wel iets gekozen waar je zelf ook voor 100% achter kunt staan. Goedkoop gokken via www is helaas vaak duurkoop gebleken...