PDA

View Full Version : recording interface: wleke werken ook stand alone



guhlenn
15 mei 2015, 10:20
Ik wil niet telkens de pc moeten aanzetten. Beetje beperkt argument maar toch. :) en ik heb nu een firewire kaart, dat is geloof ik ook al out-dated. Verder ben ik eigenlijk wel tevreden met m;n m-audio 1814, maar de nieuwe interfaces met endless possibilities en die super vette sound blijven me trekken. Ik overweeg al een tijdje een high end stereo in/out kaart met adat uitbreidingsmogelijkheden voor de track count. Hebben jullie tips waar ik naar moet kijken? Welke verbinding is nu de beez kneez? USB3? Ik realiseer me dat je pc opstarten in principe niet veel werk is. :)

harrie-beton
16 mei 2015, 13:24
Ik zit zelf ook te zoeken, heb mijn setup in een 4U 19 case gebouwd maar ik kan niet veel betaalbare alternatieven vinden. Ik heb wel overal SSD's in en opstarten is dan 9 seconden. Mijn probleem is dat ik een goede 16 track kaart zou willen die op een USB laptop kan.
De presonus bijvoorbeeld staat op mijn verlanglijstje.

guhlenn
17 mei 2015, 12:07
Ik zit zelf ook te zoeken, heb mijn setup in een 4U 19 case gebouwd maar ik kan niet veel betaalbare alternatieven vinden. Ik heb wel overal SSD's in en opstarten is dan 9 seconden. Mijn probleem is dat ik een goede 16 track kaart zou willen die op een USB laptop kan.
De presonus bijvoorbeeld staat op mijn verlanglijstje.

Dag Harrie,

Ja ik heb wel een SSD laptop en dat gaat rap idd, maar die heeft heel weinig opslag capaciteit en ik vrees dat mijn ouwe kaartje niet gaat samenwerken met windows 8 of 10, maar dat is idd wel het overwegen waard. Moet ie nog steeds makkelijk te verbinden zijn. Ik ga presonus eens checken, dank voor de tip!

harrie-beton
17 mei 2015, 14:02
Ik verdiep me nu in de ICE-16 van A&H. 900 euro.

http://www.bax-shop.nl/19-inch-recorder/allen-heath-ice-16-multitrack-recorder-audio-interface?gclid=CPDPzLLdyMUCFWvHtAodlBUAQw

Kan ook stand alone op usb of harde schijf zeggen ze.

guhlenn
18 mei 2015, 11:18
mmm, nee, dan ga ik liever voor een digitale mixer zoals die van presonus, dat biedt me dan meer. Maar presonus heeft ook nog een monitoring station en dat is eigenlijk gewoon precies wat ik zoek :). Alleen twijfel ik nu om de hele zooi in 1x te upgraden naar zo'n digitale mixer, faders lijken me wel fijn, zitten er gelijk mic pre's in, en dan ook maar een nieuwe laptop config. dat is even pijn leiden maar mijn setup stamt uit 2008 ofzo, dus ik moet hoe dan ook binnen kort eraan geloven. Die van jouw is niet veel jonger gok ik zo, wat voor software en OS draai jij? Als je nog tips of bedenkingen hebt hoor ik dat graag

harrie-beton
18 mei 2015, 11:42
Begonnen jaren 90 op 4 sporen minidisc. Tja. Ik had begin 2000 een ADAT (1 machine dus 8 sporen).

Mijn setup is een 19 inch 4u (i5 sandy bridge) rappe pc met daarin 2 keer een PCI Phase 88 van Terratec. Ik draai Windows 7 zonder andere applicaties. 16 input en 16 output op line niveau. Geluidskaarten hebben soms een reboot nodig.
Opname en mixen op reaper met licentie. Linux ook gebruikt en dan werken de geluidskaarten ook maar kan de input volumes niet goed instellen. Onder Vista en Windows 7 wel.

Deze PC past in een gewone 4u case. Gebruik een codegen 500 behuizing. Hier heb ik trouwens 3 van. Mijn file server zit ook in een 19 cast. Ik heb goedkoop een 44 unit server rack gekocht op wielen en daar zit alles in. Heb dus alles 19 inch..

Ik heb erg veel nagedacht over een digitale mixer en die zal er ooit wel komen maar nu nog niet. Te duur als ik 16 sporen pre amps wil en 6 aux. Ik gebruik in mijn bands nog steeds analoge mixers die ook mijn bandleden kunnnen bedienen. Ik ben de enige nerd in de band maar ik wil dat mijn bandleden ook een mic, effecten, EQ en volumes in kunnen stellen. Ik wil ook gewoon gitaarspelen en niet voor iedere scheet naar de mengtafel.

Ik heb 5 mengtafels en mijn grootste is een GL2200 24 kanaals met goede pre amps en 16 direct out en 16 inserts. Deze heeft 6 aux pre fader! Handig omdat je dan echt goed monitors en in ear kan aansturen.
Met een opname klus gebruik ik die, ik zoek dus een vervanging voor de Phase 88 en op dit moment is de ICE16 perfect en betaalbaar. De 16D is net zo duur en heeft SUB pluggen. Heb de manual gelezen en dat is een prima ding en veelzijdig. Werkt ook direct op USB!!! Dan is het dus superklein en past in een 1 unit case! Gewone jack inputs en geen pre amp.

Ik heb een fileserver thuis en gebruik de mobiele pc zo dat gelijk na de klus de files op de server komen. Een SSD is beperkt in ruimte.

Ik woon in Groningen en misschien een keer een bakkie doen :-)

showband
18 mei 2015, 12:30
stand alone input device?
http://www.zoom.co.jp/products/r16

ik heb de :
http://www.cymaticaudio.com/products/live-recorder-lr16
maar die heb ik in het monitorrek ingebouwd... dus die gebruik ik thuis al helemaal niet meer.. ;)
dit is de zelfde chip als de A&H ICE voor minder geld. Let wel op de bekabeling. (dedicated voor inserts)

dingen zoals de
http://tascam.com/applications/recording/mtr_digital_portastudio/
doen het ook maar zijn duurder.

ellisvertellis
18 mei 2015, 13:07
De Zoom R16 werkt fijn als stand-alone, tof ding!

harrie-beton
18 mei 2015, 13:13
De Zoom is maar 8 sporen tegelijk.
Uit manual:
The R16 can record up to 8 tracks simultaneously.


De LR is leuk! Goede tip. Geen 19 inch en geen firewire maar is misschien
de moeite waard. Ga ik me in verdiepen. Hoe is de AD conversie? Jij zegt zelfde chip?


Taskam valt af. Te duur.
Hebben 8 sporen en dan 32. Kan geen 16 vinden.
32 is veeeel te duur.

guhlenn
18 mei 2015, 13:25
Heren,

Dank voor jullie overwegingen. Ik zoek wat meer dan de producten doen, aangezien ik zowel in als uit wat meer controle wil: dus separate tracks (minstens 16) naar de pc, ADAT in, uitgebreide (min 2, liefst 3) main outs, liefst 4 bussen voor koptelefoon outputs (maar 2 is ok, heb ik nu ook, maar de routing zuigt), goede main DA conversie, stand alone operation.

Ik kom dan eigenlijk uit op de duurdere interfaces. En oh ja, ik heb geen zin in gdeo met de apparatuur, dus het moet ook stabiel zijn. En dan kan ik voor wat betreft prijs misschien ook wel naar een control surface met DSP controle over d einput. Ik track nu kaal , maar een compressior en wat EQ zou toch wel fijn zijn om paraat te hebben, dat kan nu ook maar de latency is te groot.

WEn ik twijfel of die M-audio toch wat signaal snoept, maar daar ga ik binnenkort even mee aan de slag.

Als jullie nog gedachten hebben: graag :)

ellisvertellis
18 mei 2015, 13:26
De Zoom R24 dan? Heeft als extra nog midi en rythm box geloof ik...

Ik ken de specs niet van buiten, maar misschien is het wel wat...

harrie-beton
18 mei 2015, 13:49
Je hebt dus eigenlijk twee belangrijke eisen die met mij overeen komen. De ADAT is een derde en is voor mij onbelangrijk. De keren dat ik ADAT moet overzetten doe ik analoog.

16 sporen, hiervoor gebruik ik een degelijke maar saaie interface.
Koptelefoonrouting, dat doe ik allemaal met mijn grote mengtafel.
Klein klusje -> kleine mengtafel.

De zoom komt mij iets te plastic over en ook de R24 is maar 8!
The R24's simultaneous 8-track recording capability allows you to capture live band performance

guhlenn
18 mei 2015, 14:41
Je hebt dus eigenlijk twee belangrijke eisen die met mij overeen komen. De ADAT is een derde en is voor mij onbelangrijk. De keren dat ik ADAT moet overzetten doe ik analoog.

16 sporen, hiervoor gebruik ik een degelijke maar saaie interface.
Koptelefoonrouting, dat doe ik allemaal met mijn grote mengtafel.
Klein klusje -> kleine mengtafel.

De zoom komt mij iets te plastic over en ook de R24 is maar 8!
The R24's simultaneous 8-track recording capability allows you to capture live band performance

JA, ik heb ook al over een aaloge tafel nagedacht, maar aangezien die op mijn mains komt te zitten wordt het gelijk duur, geen DSP en geen control surface. ADAT is handig omdat ik een 8 kanaals preamp heb via adat lopen, mar die is vervangbaar natuurlijk...

showband
18 mei 2015, 14:46
dan hebben ze nog de:
http://www.cymaticaudio.com/products/utrack-24

harrie-beton
18 mei 2015, 15:00
Als je een mengtafel koopt is de ADAT overbodig, door digitale tafels kosten de grotere Midas en A&H tafels op internet niet veel geld meer.

Die utrack 24 ziet er beter uit dan de 16 sporen versie. Deze heeft echter speciale connectoren die je los moet kopen en dan 745 euro plus extra. Lijkt me bijna net zoveel als de ICE16 en die heeft jack inputs.

guhlenn
18 mei 2015, 15:39
Als je een mengtafel koopt is de ADAT overbodig, door digitale tafels kosten de grotere Midas en A&H tafels op internet niet veel geld meer.

mmm, goed punt, ga eens kijken!

guhlenn
19 mei 2015, 11:18
Ik woon in Groningen en misschien een keer een bakkie doen :-)

Bijna vergeten: lijkt me hartstikke gezellig, maar ik woon in Sittard, veel verder uit elkaar lukt niet in Nederland...

harrie-beton
19 mei 2015, 13:09
Bezinekosten gelijk aan de prijs van de interface :-)


Dan maar online informatie. De cymatic en de ICE16 staan hoog op mijn lijst. Mengtafels heb ik wel dus pre amps genoeg.

ICE16=
firewire + usb
19 inch
16 sporen
900 euro.
gewone stroom connector
jack inputs (d sub versie is zelfde prijs, dat is de 16D)

Cymatic 24=
usb
19 inch
24 sporen
ook via ipad te gebruiken (met name uitlezen faders)
745 euro
losse adaptor
d-sub connector

Zoom valt af en TASKAM veel te duur.
Hoop anderen vallen ook af omdat die allemaal pre amps hebben (vaak niet meer dan 8 preamps ).

Riny
20 mei 2015, 11:13
En deze ?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/793212/Afbeeldingen/Roland%20Cakewalk%20V-studio%20100.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/793212/Afbeeldingen/VS-100-SDcard.jpg

harrie-beton
20 mei 2015, 14:08
De V-studio 700 kan maar 6 kanalen tegelijk en ik denk de 100 serie ook maar 6. Wij zoeken minimaal 16 sporen.

okeeee
20 mei 2015, 22:45
pure nieuwsgiergheid
wrm moeten het er min 16 zijn ?
sporen .....

harrie-beton
21 mei 2015, 00:03
Wij hebben nu ook al 16 sporen en zoeken beide een moderne vervanger.
Als het budget het toelaat ga ik voor 24 sporen.

okeeee
21 mei 2015, 11:57
ik vroeg me af waarom zoveel sporen
heb je een studio ?

harrie-beton
21 mei 2015, 12:08
guhlenn en ik wel ja. Voor mij een hobby.

okeeee
21 mei 2015, 12:10
got it :).....................................

paulusdeBKB
22 mei 2015, 10:08
Zou de Soundcraft UI16 iets voor je zijn? Komt over een maand of 2 op de markt:
http://www.bax-shop.nl/digitaal-mengpaneel/soundcraft-ui16-digitale-mixer
>600 euro

Mackie heeft vergelijkbare oplossing voor 32 kanalen: http://www.bax-shop.nl/digitaal-mengpaneel/mackie-dl32r-digitale-mixer
>2000 euro

ellisvertellis
22 mei 2015, 10:52
Ok, nog 1 keer de R16 bovenhalen :cheerup:

Je kan die aan elkaar koppelen, dus 1 x 8 sporen, 2 x 8 sporen, 3x 8 sporen, enz...

Dat plastiekerige valt goed mee hoor, best wel netjes afgewerkt voor het geld.

minder dan 200 euro tweedehands... De goedkoopste oplossing volgens mij zonder computer!

E nu zwijg ik erover. :seriousf:

showband
22 mei 2015, 11:09
cymatic recorder + afspeler is goedkoper. En heeft als voordeel dat je de boel voor de helft thuis aangesloten kan laten staan.
en goedkoper dan een rij zoom recordertjes....

guhlenn
22 mei 2015, 15:37
oeh, die soundcraft is wel interessant. Beetje apart aparaat, wifi bediening=betrouwbaar? Maar mooie prijs hoor. Zit nu ook naar de Allen en heath U16 te kijken: prijzig, maar knopjes en motorized faders en werkt met een USB harddrive.

ps. uiteraard ben ik ook een amateur, anders let je niet op de kleintjes he ;)

zie nu dat die soundcraft enkel mixt, raar toch? JE kan je tracks helemaal niet recorden lijkt het zo. Enkel voor live geluid dan? Is ie wel erg beperkt in zij mogelijkheden...

grayfink
23 mei 2015, 20:06
Maar eh, die Cymatic, die heeft alleen Line ingangen? Hoe neem ik daar een bandrepetitie mee op? Vanaf de inserts van het gewone mengpaneel met een doorgeluste patchkabel? En dan drums ook via het mengpaneel?
En heb ik daar die player ook voor nodig dan? Ik kan toch in Reaper een stereomix maken?

http://silentsky.net/wordpress/archives/113

harrie-beton
23 mei 2015, 23:15
Ik heb de handleiding van de Cymatic gelezen en snap het niet echt, hij heeft volgens mij Insert poorten maar een directe jack zou ook moeten kunnen. Je mengtafel moet dan wel direct outs hebben. Die van mij heeft dat.
Het ding is niet geschikt denk ik om submixen op te maken en die terug te sturen. Het lijkt me meer een eenvoudige maar goede 16 sporen recorder die ook als 16 sporen geluidskaart kan werken.

De 19 inch versie is 24 sporen.

grayfink
24 mei 2015, 10:45
Je moet niet in de quick startguide, maar de uitgebreide manual kijken. :)
Anyhow, leuk ding, zal het eens in de groep gooien, misschien wil de band meebetalen.


Zie hoofdstuk 11, kan eventueel ook via direct out met de juiste kabel.
http://www.cymaticaudio.com/images/downloads/manuals_and_brochures/LR16_ProductManual_EN.pdf

guhlenn
24 mei 2015, 14:15
computers zijn tegenwoordig zo snel dat dat gedeelte (het recorder gedeelte) nou net geen enkel prbleem meer is, dus ik zie de meerwaarde niet zo. Als ik aan zo'n appraat wil dan wil ik ook preamps en processing.

harrie-beton
25 mei 2015, 10:51
Dan kom je bij de presonus studio serie, die kan dat allemaal dacht ik. Is mij me te duur. Ben maar amateur.
Dan heb je een tafel met 16 of meer preamps maar dan heb je alsnog een laptop erbij voor de opnames.
Of vast computer natuurlijk.

Ik héb al een goede tafel en 24 pre amps en ik zoek alleen een goede recorder / interface.
De Cymatic staat bovenaan nu.

guhlenn
25 mei 2015, 12:01
Dan kom je bij de presonus studio serie, die kan dat allemaal dacht ik. Is mij me te duur. Ben maar amateur.
Dan heb je een tafel met 16 of meer preamps maar dan heb je alsnog een laptop erbij voor de opnames.
Of vast computer natuurlijk.

Ik héb al een goede tafel en 24 pre amps en ik zoek alleen een goede recorder / interface.
De Cymatic staat bovenaan nu.

Dat vat ik dan niet zo, voor 16 analoge kanalen bestaan toch zat goeie interfaces? Is dat ding zo goedkoop dan? Hoe dan ook, ik kom idd op de presonus serie uit. Daar hoor je dan niet de beste verhalen over, maar is wel een behapbare prijs (1200).

harrie-beton
25 mei 2015, 14:45
Alle betaalbare interfaces die ik kan vinden hebben soms 16 kanalen maar meestal maar 8 preamps.
Als je dieper in de kleine lettertjes gaat lezen hebben ze ook lang niet allemaal 16 kanalen tegelijk voor opname, zoals de hierboven genoemde ZOOM16, dit lijkt een 16 sporen recorder maar kan maximaal 8. De Zoom R24 heeft ook maar 8, boerenbedrog.

Een pre amp is voor mij overbodig, ik heb al 24 pre amps en als ik mijn 2e mengtafel erbij pak nog een keer 8 pre amps met direct outs en 8 inserts.
Ik zoek een betaalbare 16 sporen recorder. Die ook zonder pc digitaal kan opnemen en die WAV 24 bit aankan. Ik denk dat het de crymatic gaat worden.

guhlenn
26 mei 2015, 07:37
Alle betaalbare interfaces die ik kan vinden hebben soms 16 kanalen maar meestal maar 8 preamps.
Als je dieper in de kleine lettertjes gaat lezen hebben ze ook lang niet allemaal 16 kanalen tegelijk voor opname, zoals de hierboven genoemde ZOOM16, dit lijkt een 16 sporen recorder maar kan maximaal 8. De Zoom R24 heeft ook maar 8, boerenbedrog.

Een pre amp is voor mij overbodig, ik heb al 24 pre amps en als ik mijn 2e mengtafel erbij pak nog een keer 8 pre amps met direct outs en 8 inserts.
Ik zoek een betaalbare 16 sporen recorder. Die ook zonder pc digitaal kan opnemen en die WAV 24 bit aankan. Ik denk dat het de crymatic gaat worden.

Tascam MX2424?

showband
26 mei 2015, 08:56
Ik heb de handleiding van de Cymatic gelezen en snap het niet echt, hij heeft volgens mij Insert poorten maar een directe jack zou ook moeten kunnen. Je mengtafel moet dan wel direct outs hebben. Die van mij heeft dat.
Het ding is niet geschikt denk ik om submixen op te maken en die terug te sturen. Het lijkt me meer een eenvoudige maar goede 16 sporen recorder die ook als 16 sporen geluidskaart kan werken.

De 19 inch versie is 24 sporen.

de cymatic is zo opgezet dat je met een standaard stereojack kabel de insert-jack van een kanaal in je mengtafel rechtstreeks in in je jack ingang van de recorder plaatst.

ik heb twee achtvoudige stereojack kabels van 1,5 meter bij thomann gekocht en de boel aangesloten.
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_skb_174-3m_8_snake_steste.htm (rete goedkoop. En alles zit vast aangesloten in het mixrek)
Ik heb niet eens gekeken hoe ze qua volgorde ingeplugd zitten, want thuis label je de audiofiles later toch om met een naam....

Tunes
27 mei 2015, 22:18
De Zoom R16 werkt fijn als stand-alone, tof ding!

Ik vond het persoonlijk een goedkoop prul ding met redelijk wat ruis.
Kleine iele knopjes, net speelgoed.

Tunes
27 mei 2015, 22:27
Ik zal hier vast nog een paar keer kijk omdat ik eigenlijk hetzelfde zoek.
Die soundcraft is zeker interessant.

Tweedehands bekijk ik ook wel het e.a. maar of het is wat gedateerd of het is nog behoorlijk aan de prijs.
Als je dan ook nog ziet dat er heel veel uitkomt of moet uitkomen dan slaat de twijfel toe.

muziekschuur
28 mei 2015, 12:25
http://www.bax-shop.nl/digitaal-mengpaneel/allen-heath-qu-16-digitale-mixer?gclid=CK735aCc5MUCFarpwgodEBEAfQ

A&H QU16 neemt direct op naar usb stick.

Tunes
28 mei 2015, 22:01
Vast heel mooi, maar 2222 of ongeveer 700 euro is geen vergelijk.
Maar inderdaad wel een mooi ding (had ik het geld er maar voor over).

Tunes
4 juni 2015, 22:15
Toch twijfel ik.
Die soundcraft mixers kunnen volgens mijn maar 4 kanalen opnemen, dus kan je minder gescheiden opnemen (klopt?).

Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon een interface moet nemen (saffire pro 40 of scarlett denk ik aan) en dan via het analge mengpaneel wat ik al heb en de saffire pro/scarlett op te nemen.
Dan kan ik volgens mij meer kanalen opnemen dan die 4.

harrie-beton
5 juni 2015, 09:54
Voor mij valt de Saffire af, heeft pre amps en dat is overbodig. Hij is vrij duur en je hebt dan maar 8 kanalen tegelijk. Zelfs met een simpel bandje kom je dan gelijk kanalen tekort. Minimaal 16 kanalen als je toch 700 euro wilt stukslaan.
Het idee van gescheiden opname en eigen pre amps spreekt me ook aan.

Tunes
5 juni 2015, 10:03
Overbodig omdat ik het mengpaneel al gebruik bedoel je ?
Btw de saffire en scarlett doen op het moment ongeveer 450 euro.

Maar bijna al die interfaces hebben toch pre-amps ?
Ik merk het al ik moet me er wel ff wat meer in verdiepen :(

Tunes
5 juni 2015, 12:18
Okee toch maar low budget begonnen, en dit moet doen wat ik wil:

http://www.cymaticaudio.com/products/live-recorder-lr16

Moet alleen nog de juiste bekabeling bestellen, maar heb al wel wat in huis voor in ieder geval een paar kanalen op te nemen.

Morgen al in huis.

Riny
8 juni 2015, 10:03
Zelf werk ik nog veel met de Boss BR-1600.
Dit bevalt mij nog steeds uitstekend.
Eenmaal alles uitgemixed e.d. kan het overgezet worden naar de PC, Laptop.
Deze zijn nog steeds verkrijgbaar via MP, daar worden ze regelmatig aangeboden voor leuke prijzen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/793212/Muziek-afbeeldingen/BR_1600.JPG

Bricker
13 juni 2015, 20:25
Werk jij nog steeds met zo'n prehistorisch ding? Misschien zou het handig zijn geweest dat je er ook nog even erbij had vermeld dat sommige mensen nogal problemen hebben met de harddrive voordat je aanbeveelt om zo'n ding 2e hands aan te schaffen.

guhlenn
16 juni 2015, 09:00
even een update. Ik ben tot de volgende conclusies gekomen:

Als je alles in 1 wilt voor een complete opname situatie voor het minste geld: behringer X32. Kost nog steeds een rib uit je lijf(2800), maar daar klrijg je 32 mic inputs, 32x32 USB interface, volledige fx ondersteuning, hardware controller en gearslutz approval voor terug.

Als je een cheap-ass bent zoals ik zit je in het oudere digitale mixer domein en dan is het vaak lastig om je tracks op de harddisk te krijgen. kost zo'n 500-1000 afhanklijk van het model (Tascam, Yamaha).

Die Zoom R16 is best aardig, maar is wel heel cheap en weinig features.

De echte low budget oplossing blijft toch een audiointerface met pc oplossing.

Tunes
16 juni 2015, 11:55
Werk jij nog steeds met zo'n prehistorisch ding? Misschien zou het handig zijn geweest dat je er ook nog even erbij had vermeld dat sommige mensen nogal problemen hebben met de harddrive voordat je aanbeveelt om zo'n ding 2e hands aan te schaffen.

En die valt voor weinig prima zelf te vervangen, ik denk als integere verkoper meld ik dat ff.

harrie-beton
16 juni 2015, 13:38
Interfaces samenvatting.

TOP 3 WINNERS:

De cymatic LR 16 sporen is niet 19 inch, wel 16 kanalen opname tegelijk, ook stand alone. Jack inputs.
300 euro!

ICE16 Allen and Heath.
firewire + usb
19 inch - 16 sporen.
900 euro.
gewone stroom connector
jack inputs (d sub versie is zelfde prijs, dat is de 16D)

Cymatic 24=usb
19 inch - 24 sporen!
ook via ipad te gebruiken (met name uitlezen faders)
745 euro
losse adaptor
d-sub connector


AFVALLERS:

De V-studio 700 kan maar 6 kanalen tegelijk.

ZOOM16, dit lijkt een 16 sporen recorder maar kan maximaal 8 tegelijk opnemen.

De Zoom R24 heeft ook maar 8 kanalen beschikbaar voor live opname, boerenbedrog.

Taskam 48 MK II
48 sporen!
3 ruggen
19 inch.
Eigenlijk een HD recorder. Eerst opnamen maken op mkII, later op PC overzetten.


Mackie DL32R
2100 euro.
19 inch.
24 kanalen opname tegelijk.

Soundcraft UI16
630 euro.
19 inch, opname specs
Vooral digitale mixer
2 kanalen opname tegelijk (zoals ik manual lees)

harrie-beton
25 juni 2015, 09:49
Deze kan er nog bij:

Roland ua-1610. 789 euro.
19 inch
12 pre amps.
16 sporen tegelijk. max 96 khz.
10 output kanalen.

showband
25 juni 2015, 10:29
maar dat is geen recorder alleen een a/d converter. Dat kan ook nog eens goedkoper.

okeeee
25 juni 2015, 13:35
maar dat is geen recorder alleen een a/d converter. Dat kan ook nog eens goedkoper.

monitor out impliceert toch ook een d/a converter

maar ik ben toch heel benieuwd naarde kwaliteit van deze (budget) apparaten

harrie-beton
23 juli 2015, 17:00
Heb erg veel gelezen en heb de Cymatic Utrack24 gehaald. Deze is 24 sporen line in via USB en kan ook standalone opnemen op USB schijf. Getest en werkt prima. Nadeeltje is de d-dub25 aansluitingen en die had ik niet. Extra kostenpost is 3 keer een (8 jack dsub) multikabel.
In ander topic gooi ik mijn oude phase88 kaarten weg.

guhlenn
23 juli 2015, 17:26
wat kostte dat bij elkaar Harrie?

harrie-beton
23 juli 2015, 20:31
De Utrack24 is een USB soundkaart / Recorder en was op internet 729 euro. Dan heb je 24 sporen. Plus kabels die ik niet had, 906 euro's totaal. Loop al lang te zoeken en vond dit de beste oplossing. Kan de meters en solo sporen monitoren via een ipad/iphone en dat is handiger dan ik dacht.

Op mijn pc werkte de geluidskaart als een tierelier en op een USB schijf opnemen is ook perfect.

Nadeel voorlopig die ik zie, 48 khz klinkt zeer goed. Goede AD chips. Maar hoger dan 48 khz dan is geen 24 sporen meer mogelijk.
Erg voor debielen gemaakt, je kan geen 9 sporen opnemen. Hij maakt dan automatisch 12. 2-4-8-12-16-20-24.

edit: Heeft geen aan uit knop...

grayfink
30 juli 2015, 11:16
Hoe bevalt de Cymatic Lr16 Tunes?
Kun je daar een kleine update van geven?

Tunes
5 augustus 2015, 10:15
Helaas geen zinnig antwoord, want nog niet getest.
Ben er door o.a. vakantie nog niet aan toe gekomen.

grayfink
5 augustus 2015, 10:28
Ah jammer, ben wel benieuwd, zou leuk zijn voor ons eigen bandje. Zowaar een betaald optreden binnenkort, daar kan dit dingetje weer van betaald worden als de PA meevalt. :)

showband
5 augustus 2015, 11:35
Hoe bevalt de Cymatic Lr16 Tunes?
Kun je daar een kleine update van geven?

Bij mij bevalt ie al een half jaar prima. Werkt als een trein