PDA

View Full Version : Dilemma



jaccoos
21 januari 2002, 15:11
OK, we gaan met de talentenjacht een nummer opvoeren. Moeten we dan een goed nummer coveren, of een slecht nummer zelf verzinnen. Het is niet origineel maar wel mooier. wat denken jullie ervan.

poeyerke
22 januari 2002, 09:32
Beter een goede cover, dan een slecht eigen nummer!

Als je geen goede eigen songs hebt, moet je ze zeker niet met een talentenjacht spelen.

philbee
22 januari 2002, 11:39
eigen nummer
altijd en overal
als de jury beetje verstand heeft geeft ie jullie al om te beginnen een streepje voor. Kondig het ook duidelijk aan als eigen nummer. Daar moet je trots op zijn, geloof me.

sleep_to_saturate
22 januari 2002, 13:21
Het jammere is dat de jury meestal geen verstand heeft. DAt het jammergenoeg meestal beter is met een cover te komen. :sad:

jaccoos
22 januari 2002, 16:18
dat heb ik dus vorig jaar al ervaren. Toen won een clubje mensen dat precies de choreografie van dat songfestivalliedje met die grote jurk nagedaan. Waar al die mensen uit kwamen weet je wel. Hoezo originaliteit?

denk dat we maar gaan coveren ja. hoofdprijs, €50,- daar doen we het voor :wink:

maar in 3 weken een goed in mekaar zittend nummer met meerdere lagen maken, das ook een uitdaging.

philbee
22 januari 2002, 16:30
tip :
neem een cover die je zelf te gek vindt van een of andere obscure band uit Milwaukee of Wladiwostok die niemand kent, geef er een eigen draai aan, eigen tekst en ju..

Yorrit
22 januari 2002, 23:29
of je covert een surf-nummer (als dat je kopje thee is), die zijn toch al tig keer door vele (surf)band gedaan, maar t klinkt altijd goed dus dat maakt niet uit :smile:

Kitaarhiero
22 januari 2002, 23:31
Cover iets Onbekends... Mocht je fan zijn van een band als RHCP of Nirvana, neem dan vroeg werk of een B-kantje...

Yorrit
22 januari 2002, 23:43
Ja, neem gewoon RHCP's Party on your Pussy :smile:

jaccoos
23 januari 2002, 13:45
ik denk dat we bro hymn tribute gaan doen :wink:
wel moeilijk maar dan moeten we maar goed oefenen

Yorrit
23 januari 2002, 15:18
Bro Hymn moeilijk? valt toch wel mee? we hebben het toch wel over dezelfde? :smile:

jaccoos
23 januari 2002, 16:55
Dat noemt men ironie yorrit.

Yorrit
24 januari 2002, 15:28
ik hoop et wel :smile: