PDA

View Full Version : Hot Rod Deluxe 3: suggestie speaker?



e!
14 mei 2015, 23:12
Allen,

Ik zoek een vervangende speaker voor een Hot Rod Deluxe 3. Ik ben overall erg tevreden, vaak ook over de breed gehekelde Celestion Seventy 80 speaker. Op momenten heb ik echter toch nog last van het kenmerkende, wat aggressieve hoog in het 2-4 KHz gebied, ondanks een beam diffusor, die al wel behoorlijk scheelt.

Ik zoek dus:

- thump! Niet sponzig, niet atijf, het moet poppen op de aanslag.
- warme bas response
- chimey hoog, maar net iets minder scherp dan de 70/80

In feite dus een 70/80 zonder de ijspriem, evt. met wat meer bas response, zeker niet minder.

Reeds geprobeerd:

- Celestion A-Type: prachtige sound, maar te soft, zowel qua response (sponzig) als qua hoog. Te weing ballen dus.
- G12H Anniversary: te weinig laag met deze amp. Wel het gewenste "thumpy" karakter.
- Ik heb nog een Greenback liggen, maar van die combi verwacht ik niet veel.

Ik moet zeggen dat het Celestion sausje wel goed werkt en ik overweeg de G12H-75 Creamback. Ik verwacht dat de M65 te soft zal reageren).

Is mijn beeld dat de 75W Creamback aan de beschrijving voldoet een beetje juist? Eventueel andere suggesties die aan mijn beschrijving voldoen? Mogelijk dat ik toch even ergens een plek zoek om te testen (binnenkort open dag Bax) maar dan is het toch fijn om gericht te kunnen testen.

Thanks!

telerocker
14 mei 2015, 23:40
Misschien ook de Cannabis Rex checken. Doet het goed in Fenders.

pasqual
15 mei 2015, 00:07
Eminence The Governor. Equivalent van de Celestion V30 maar dan zonder de "ijspriem" zoals je het zelf al omschrijft. Hoog rendement dus blijft langer clean op volume.

dml
15 mei 2015, 04:07
Jensen C12K.

Little Jay
15 mei 2015, 07:46
Jensen NEO 12-100

e!
15 mei 2015, 09:48
De Cannabis Rex vind ik te mat/muf. De Governor/V30 kan je gewoon niet zo bekoren.

Ik vind die Wizard wel weer interessant. Clean klinkt ie hier echt beestachtig goed:

http://youtu.be/pn9UEoo_f6Q

Met (deze) OD vond ik het dan weer meh:

http://youtu.be/pn9UEoo_f6Q

De Jensens ga ik eens checken. Ondertussen niemand een mening over de 75W Creamback?

e!
15 mei 2015, 11:16
C12K klinkt erg goed! Weinig (geen) demo's met stevige distortion. Dus moeilijk om een compleet beeld te krijgen, maar clean past ie goed in het rijtje Wizard, G12H Anniversary. Idd. thumpy en lekker chimey hoog. We zitten dus zeker in de goede hoek.

Ik hoorde net ook de Weber 12F150. Klonk ook interessant.

dml
15 mei 2015, 14:36
C12K klinkt erg goed! Weinig (geen) demo's met stevige distortion. Dus moeilijk om een compleet beeld te krijgen, maar clean past ie goed in het rijtje Wizard, G12H Anniversary. Idd. thumpy en lekker chimey hoog. We zitten dus zeker in de goede hoek.

Ik hoorde net ook de Weber 12F150. Klonk ook interessant.

Check dan wat demo's van een Koch Powertone i.c.m. een Koch TS412. De C12K(2) heeft model gestaan voor de Koch VG12-90. Dan krijg je een beetje een idee wat 'ie met stevige distortion doet.

Marc Vos
18 mei 2015, 09:47
Ik zou gaan voor de Weber Silver Bell, ceramic of AlNiCo. Dat is een heel mooie speaker
De Ceramic heeft meer punch, de AlNiCo meer body.

De Weber 12F150 of 12A150 is zeker ook een hele mooie speaker.
Geeft een wat meer karakteristiek Fender geluid.

Ik vorig jaar bij een klant een 12A150 in een Hot Rod Deluxe gestopt, klonk zeer fijn!

gr
Marc