PDA

View Full Version : Geluid buizenversterker valt weg en komt terug



CrazyHorse
14 mei 2015, 19:26
Hallo,

toen ik vandaag wou spelen op mijn peavey delta blues, kwam er nauwelijks geluid uit. Maa na een minuutje kwam het geluid weer terug. Hoe zou dit komen???

Plant
14 mei 2015, 19:40
Hoe heb je vastgesteld dat het aan de versterker ligt?

Heb je iets in de fx loop zitten? Zo nee, dan eerst even flink met een jackstekker in de bussen 'raggen'. Als je de bussen niet gebruikt corroderen de kontakten. Dat kun je veilig en zonder kennis van zaken eerst even proberen.

Blijft het probleem dan nog, dan zijn zwaardere maatregelen nodig en/of is het nog iets anders.

CrazyHorse
14 mei 2015, 19:44
ER zit nog een boss gt 10 tussen... nadat ik die had ontkoppeld, bleef het nog een 30 seconden weg, maar daarna kwam het terug... Ik vraag me af of je eigenlijk je amp kan kapot maken door een verkeerde jack connectie te maken of je amp op de foute manier uit te zetten...


Groetjes,

Anton

Plant
14 mei 2015, 20:00
Als een fabrikant z'n huiswerk heeft gedaan kun je niet gauw iets fout doen met schade tot gevolg. Er zijn relatief simpel beveiligingsmaatregelen te treffen en een fabrikant moet wel heel erg op kosten willen besparen om daarvan af te zien. Bovendien zit geen serieuze fabrikant te wachten op een slechte naam of een stroom aan garantieclaims.

Wegvallen en terugkomen van geluid is vaak een (mechanisch) kontaktprobleem. Konnektors, stekkers, dat werk.

CrazyHorse
14 mei 2015, 20:46
het geluid was nooit echt weg, maar heel stil, verandert dat iets aan de zaak?

Plant
14 mei 2015, 21:53
Heel stil. Maar het geluid komt ook weer vanzelf terug ;) Toch?

Als er een echt defekt zit blijft het weg.

cluseau
14 mei 2015, 21:56
het geluid was nooit echt weg, maar heel stil, verandert dat iets aan de zaak?

Doet me ook een beetje denken aan een kortgesloten uitgang. Het komt namelijk wel vaker voor dat de bedrading in de speakerjack sluiting maakt. Hoewel dit meer iets is voor losse tops wil ik het toch even onder je aandacht brengen. Je loop kun je beter even doorlussen met een instrument kabeltje om het probleem wat plant al omschreef te omzeilen. Dus geen pedaatjes gebruiken.