PDA

View Full Version : Simpel in/out boxje of patchbox



thijst
14 mei 2015, 11:47
Ik ben op zoek naar een simpel kastje waar ik mijn gitaar in kan pluggen, met een send/return voor mijn board, en weer een output naar de versterker. Op zich niet zo moeilijk, er zijn genoeg loopers op de markt. Maar ... de ruimte op m'n board is dusdanig beperkt dat de aansluitingen bovenop moeten zitten, en niet aan de zijkant.

Iemand ideëen? Of iemand die zoiets kan maken?

Heynis
14 mei 2015, 12:01
Zo iets zou in een klein vierkant Hammond doosje moeten passen, mits je (vrij ontraditioneel) tulp stekkers gebruikt.

Ik kan alle elektra voor je doen, maar bij gebrek aan boormachine kan ik het kastje helaas niet voor je maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

thijst
14 mei 2015, 17:44
Zo iets zou in een klein vierkant Hammond doosje moeten passen, mits je (vrij ontraditioneel) tulp stekkers gebruikt.



Waarom tulpstekkers?

obiwanjacobi
14 mei 2015, 18:21
moet het nog iets schakelen?

Ander zou je de snoeren kunnen inpluggen op de punten waar je de send en return bedacht had...?

thijst
14 mei 2015, 18:39
Er hoeft niets geschakeld te worden. Ik wil gewoon een klein boxje hebben waar m'n pedalboard altijd aan vast zit, en waar ik mijn gitaar en amp in plug. Dus eigenlijk een soort permanente tb looper.

Heynis
15 mei 2015, 15:39
Een patch box dus 😉 Ik suggereerde tulp stekkers omdat je er daar met een beetje passen en meten 4 kwijt kan op de kleine zijkant van een Hammond doosje. 1/4" jacks zijn daar te groot voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

thijst
15 mei 2015, 15:54
Ik zoek zoiets als dit:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0232/4917/products/4_way_guitar_junction_box_pedal_board3_e0a3325a-fb3a-4696-896a-c229acf17915_1024x1024.JPG

Die kan ik op z'n kant zetten, zodat de aansluitingen aan de bovenkant zitten.

Plant
15 mei 2015, 17:57
Je kunt mogelijk al wat ruimte besparen door maar 2 aansluitingen te monteren in het (Hammond) kastje, die voor gitaar en amp. Vanuit het kastje laat je 2 kabeltjes van de lengte die je nodig hebt met aan het uiteinde een jackplug naar de fx gaan.

Scheelt ook weer een paar kontaktovergangen die storing kunnen gaan veroorzaken.

Heynis
15 mei 2015, 18:49
Gewoon Amplimo jackbussen gebruiken, dan zit je de komende 10 jaar wel goed.

Ik zou denk ik twee jacks richting de achterzijde van het bord plaatsen, en twee zijwaarts. Dat lijkt me het meest compact. In een Hammond 1590A zou dat moeten passen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

D3nnis
15 mei 2015, 18:54
Leuk voor de ruimte, maar de jackpluggen verticaal, zou je dat wel doen? Ik zelf doe er alles aan om dat te voorkomen, in verband met bierbestendigheid, en mafkezen-die-op-je-pedalboard-dansen-bestendigheid (maar het is wel gezellig); jacks rechtop lijkt me vragen om ellende?

thijst
15 mei 2015, 19:11
Leuk voor de ruimte, maar de jackpluggen verticaal, zou je dat wel doen? Ik zelf doe er alles aan om dat te voorkomen, in verband met bierbestendigheid, en mafkezen-die-op-je-pedalboard-dansen-bestendigheid (maar het is wel gezellig); jacks rechtop lijkt me vragen om ellende?

Valt wel mee. De "send/return" jacks zijn haakse George L's, en mijn amp- en gitaarkabels hebben ook haakse pluggen. Geen probleem dus.

thijst
15 mei 2015, 19:13
Gewoon Amplimo jackbussen gebruiken, dan zit je de komende 10 jaar wel goed.

Amplimo jackbussen?

Heynis
16 mei 2015, 14:33
Dat moest Amphenol zijn natuurlijk 😬


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

HaroldA
17 mei 2015, 23:21
Dat moest Amphenol zijn natuurlijk ��

Amphenol maakt minimaal 1000 verschillende jacks. Welke bedoel je?

danee
18 mei 2015, 14:50
Bedoel je zoiets?

http://www.tube-town.net/ttstore/Kleine-Helfer:::382.html?MODsid=tierdt656cjjrli57cf4j1mjb 5


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk