PDA

View Full Version : Sander de Gier stopt...



Frits van Mourik
14 mei 2015, 00:35
... met gitaarreparaties!!
Verdomme, de enige gast, die ik mijn kreupele gitaren toevertrouwde...
Maar ja, hij heeft het dan ook heel druk met de bouw van z'n fantastisch-prachtige
eigen (bas) gitaren. Dat dan weer wel.

vulvasonic
14 mei 2015, 05:07
Kusje d'r op? :nervous:

D3nnis
14 mei 2015, 08:50
Dan doet ie het goed, ik dacht dat de meeste bouwers juist met de reparatieklussen hun brood verdienden.

fred dons
14 mei 2015, 11:06
dat is een illusie, het levert wel omzet op maar die "10 minuten" klusjes duren meestal een paar uur en in die tijd had je je gitaar al bijna afgehad

barno
14 mei 2015, 13:44
ik denk idd dat er weinig bouwers zijn die het zich kn permiteren geen reparaties te doen. De uurprijs van gitaren bouwen ligt heel laag, toch als je enigszins wil concurreren met prijs van productie gitaren (zelfs cshop). bovendien is de vraag naar handgebouwde gitaren véél lager. Dus als De Gier zonder reparatieklussen kan, is hij heel goed bezig.

arjanb01
14 mei 2015, 13:51
Inderdaad, de gier maakt toffe gitaren maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij het zonder reparatie klussen af kan.
Er zijn in Nederland en het buitenland zoveel goeie handbouwers in de prijsklasse van de gier dat het lastig is om enigszins een boterham te verdienen.
Daarnaast zie ik in Nederland toch vooral vd haars, rebelrelics en zwier gitaren op de podia. Dus de Gier heeft nog een lange weg te gaan.

fred dons
14 mei 2015, 14:14
ik ken wel meer bouwers die het niet meer willen doen, overigens wordt je van gitaarbouw in nederland ook niet bepaald rijk dus wellicht is het een keuze tussen 2 kwaden

Mitch
14 mei 2015, 20:47
Niet op podia? Nou, als Henny Vrienten, Marcus Miller, Richard Bona, Glenn Gaddum en hoe-heet-die-gast ook alweer die vorige keer The Voice geen bekende namen voor je zijn, dan heeft -ie inderdaad nog een lange weg te gaan :seriousf:
De verkoop is inmiddels behoorlijk internationaal gegaan via dealers, maar het succes zit vooral bij bassen, ook te zien bij de iets bekendere muzikanten die ik net noemde.
Ik kan wel verklappen dat hij héél lang heeft zitten dubben over deze stap, maar het is geen domme jongen die graag grote risico's neemt dus het zal ongetwijfeld voor nu en de nabije toekomst de meest logische keus zijn geweest.

arjanb01
14 mei 2015, 21:34
Tuurlijk zijn dat bekende namen en vooral bassisten.
Maar ik zie weinig de gier elektrische gitaren als ik naar concerten of festivals ga, dus dat bedoelde ik ermee aan te geven.
Daar zitten nog mogelijkheden voor de gier. Hij maakt mooie spullen, vakman dat staat buiten kijf. Maar of deze stap verstandig is, zal de tijd moeten uitwijzen.
Het landschap van handbouwers is groot.

Brum
14 mei 2015, 22:03
Ik zie ook maar weinig Zwiers, Rebelrelics en Haar gitaren op podia eigenlijk. Het zijn voornamelijk de bekende, vooral Amerikaanse merken. Basgitaren zijn ook gitaren waaraan verdiend wordt he, ik denk echt niet dat De Gier het slechter doet dan de andere bekendere Nederlandse bouwers wat dat betreft.

Dweezman
15 mei 2015, 10:46
Yes, las het op zijn FB. Ook al was het voor mij een monsterrit: die paar keren dat er wat met mijn gitaren was, ging ik naar hem. Absolute vakwerk en bovendien erg gezellig altijd.

Ik overweeg het logo van mijn '67 mustang te vervangen voor een De Gier logo. Mss dat ik zo nog een refret kan krijgen.

the sure thing
15 mei 2015, 15:49
Ik zie ook maar weinig Zwiers, Rebelrelics en Haar gitaren op podia eigenlijk (...)

Sorry, maar Zwier steekt echt met kop en schouders boven Haar en RR uit. Sjak Zwier is echt een meesterbouwer. En: Haar zie ik nog best vaak op podia.

Brum
15 mei 2015, 16:24
Sorry, maar Zwier steekt echt met kop en schouders boven Haar en RR uit. Sjak Zwier is echt een meesterbouwer. En: Haar zie ik nog best vaak op podia.

Maar dat zei ik ook niet. Ik heb zelf een Zwier gehad en heb er nog steeds spijt van dat ik die weg heb gedaan. Ik weet echt wel dat Zwier absolute kwaliteit levert. Ging me alleen om de uitspraak van Arjan. De Gier doet qua verkoop en bekendheid echt niet onder voor de andere bekendere Nederlandse bouwers.