PDA

View Full Version : Gibson es 339 van american guitarstore



branko.nl
13 mei 2015, 16:41
Hallo allemaal.
Ik heb een keer een gibson es 339 customshop gekocht bij american guitarstore in enschede.
Alles zat er bij, case candy en de papieren e.d.
Thuis gekomen alles netjes in een lade gelegd, en nooit meer naar omgekeken.
Nu wil ik hem verkopen, en kom er dus achter dat het serie nummer niet met het certificaat overeenkomt.
Jammer dan, nu is de gitaar in een keer niets meer waard.
Ik heb het vermoeden dat de koffers verwisseld zijn.
Dat betekend dus ook dat iemand anders een verkeerd certificaat heeft, en graag de goede terug wil hebben.
Mischien kunnen we elkaar helpen.
Mvrgr: Branko.

Pepe
13 mei 2015, 16:44
Gitaar in 1 keer niks meer waard omdat het serienummer niet klopt? Beetje dramaqueen hoor.
Niettemin, succes want het is toch fijner als de boel klopt.

branko.nl
13 mei 2015, 17:01
Hoi Pepe.
Valt wel mee hoor, die dramaqueen.
Maar als de biedingen in een keer 500 euro lager worden omdat de papieren er niet bij zitten, en mensen niets meer van zich laten horen, is dat toch wel een beetje wrang.
Ben zelf de mening toe gedaan dat het om de gitaar gaat, blijkbaar denken somige mensen daar toch anders over.
En eigenlijk wil ik niet klagen, maar kijken of ik iemand kan helpen met zijn papieren.
Sorry als dat verkeerd overkwam/komt.
Met vriendelijke groet Branko.

Pepe
13 mei 2015, 17:24
Tis wel vreemd, elke gitaar komt met papieren maar bij een CS is het opeens geld waard.
Als je nou gewoon niet zegt dat het een CS gitaar is (ze zijn toch allemaal Memphis CS?) en je mond houd over de papieren, dan is het ook geen issue voor de prijs?

benwave
13 mei 2015, 18:01
Misschien anders het probleem voorleggen aan Gibson Nederland (service.europe@gibson.com)
eventueel via american guitarstore.
Dan kan je denk ik wel een nieuwe COA krijgen

guitarkid
13 mei 2015, 19:45
Precie Pepe, gewoon niet beginnen over papieren. Het gros van de gitaren wordt zonder papieren verkocht. Het is handig als je de aankoopbon hebt, dat wel!

branko.nl
13 mei 2015, 21:04
Heren, dank voor de reacties.
Het niet vermelden van het custumshop gebeuren zou kunnen, maar de eerste reactie is toch: papieren.
( buiten dat ben ik graag open tegen over een mogelijke koper, dit voorkomt teleurstelling achter af)
Het aanschrijven van gibson en de situatie uitleggen ga ik zeker doen, wie weet.
Ik hoop alleen dat mijn niet wetende mede 339 bezitter zich meld voor zijn papieren ( wie weet heeft hij dezelfde weg bewandeld).
Met vriendelijke groet: Branko.

Hotpepper01
13 mei 2015, 22:21
Toch zou de American Guitarstore in Enschede in staat moeten zijn om uit te zoeken in hun administratie wie er allemaal een ES339 CS hebben gekocht. Als ik een gitaar koop in een winkel of webshop moet ik ook een naam en adres aanleveren dat op de rekening komt te staan. Als je die winkel het probleem uitlegt (ze hebben zelf ook niet echt goed opgelet) dan moet je toch met een 10 hooguit 20 tal namen en adressen een eind verder kunnen komen om die allemaal op te sporen. Eentje daarvan heeft jouw certificaat. Of misschien is het nog wel gekker, ligt jouw COA gewoon nog in het magazijn van de winkel in een andere koffer.

arjanb01
14 mei 2015, 06:31
American Guitarstore heet nu kaj's Guitarstore. Bel kaj eens en leg je probleem uit. Maar ik denk dat hij dit certificaat niet meer heeft.
Bel hem en wie weet maakt hij je wel een deal met een nieuwe gitaar, erg prettige winkel.

Dutch66
14 mei 2015, 10:42
Als je die winkel het probleem uitlegt (ze hebben zelf ook niet echt goed opgelet) dan moet je toch met een 10 hooguit 20 tal namen en adressen een eind verder kunnen komen om die allemaal op te sporen.

Hoe goed bedoeld ook, ik kan me niet voorstellen dat een winkel hier aan gaat meewerken.. (privacy e.d.)

zjanke
14 mei 2015, 10:57
Omdat de winkel de fout heeft gemaakt zou het zomaar zo kunnen zijn dat ze wel meewerken. Niet door een lijstje met namen te geven, maar door zelf even te bellen. Ik weet niet exact wat ze op de bon zetten, maar bij CS kan het zomaar zo zijn dat er ook serienummers vermeld worden, dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.
vraag is alleen wat Kaj allemaal precies heeft overgenomen en hoe lang de aankoop al is geleden.

branko.nl
14 mei 2015, 11:43
Hallo allemaal.
Dank voor jullie reacties.
Gitaar is gekocht in 2009, wel een aankoop bon, maar hierop staat geen serienummer.
Natuurlijk heb ik ook contact gehad met Kaj.
Maar hij kan helaas niet helpen , wel gaf ook hij het advies contact op te nemen met Gibson, wat ik ook gedaan heb, alleen nog wachten op antwoord ( hopende dat het ook in het nederlands kan ).
Wat Kaj betreft, erg prettig in de omgang, veel kennis en een erg prettige zaak, de moeite waard om er eens langs te gaan.
( en nee ik heb er geen aandelen van )
Met vriendelijke groet Branko.

Little Jay
14 mei 2015, 12:25
Toen ik mijn ES-333 kocht zaten er ook geen papieren bij.......

Pepe
14 mei 2015, 13:02
Ik zal je het nog sterker vertellen, de ES 330 Historic CS HEEFT geen eens een serienummer.

Dweezman
17 mei 2015, 13:09
In dat geval: ik bied €500,- voor die ES330.

episua
19 mei 2015, 11:38
Ik zal je het nog sterker vertellen, de ES 330 Historic CS HEEFT geen eens een serienummer.

Weet je het zeker Pepe? Bij mijn 330 zit een stempel in body bij de f-sleutel aan de kant van de potmeters.
Zat toch ook wel een certificaat bij?
Kan eigenlijk niet dat een Gibson de fabriek verlaat zonder serienummer...

Kim Wilson
19 mei 2015, 11:49
Weet je het zeker Pepe? Bij mijn 330 zit een stempel in body bij de f-sleutel aan de kant van de potmeters.
Zat toch ook wel een certificaat bij?
Kan eigenlijk niet dat een Gibson de fabriek verlaat zonder serienummer...
Dan heb jij een Gibsun!

Pepe
19 mei 2015, 11:55
Je hebt gelijk, bij de 225 staat daar het modelnummer, bij de 330 is dat het serienummer. Op de kop staat evenwel niks.

MikeD
19 mei 2015, 13:12
Toen ik mijn Gibson SG Special 60's tribute afgeleverd kreeg, heb ik de checklist die er bij zat meteen nagekeken (had jij in 2009 moeten doen) en ik bleek ook 'de verkeerde' te hebben gekregen. In mijn geval (nog even daargelaten het prijs / waarde verschil tussen mijn SGtje en jouw ES) kon ik dus subiet de verkopende zaak mailen en had ik ook de mazzel dat ze het bij 'mijn' SG horende papiertje nog hadden en opstuurden....
Moraal van dit verhaal:
1. Controleer dadelijk bij aflevering of de papieren die je bij de gitaar krijgt ook daadwerkelijk de goede zijn;
2. Het komt blijkbaar vaker voor dat de verkopende winkelier de fout maakt, koffers met case candy verwisselt en / of de bijgeleverde documenten zelf niet controleert.
3. Pas als koper dus altijd regel 1 toe.

branko.nl
19 mei 2015, 19:01
Hallo allemaal.
Dank voor jullie reacties.
De gitaar is verkocht.
En wat Mike D schrijft klopt, controleer voor aflevering of alles corect is, vergissen is menselijk.
Ik heb Gibson een mail gestuurd, maar hier helaas nog geen antwoord op gehad ( als dat al komt).
De nieuwe eigenaar gaat hier zelf verder achteraan.
Blijft nog wel het feit dat ik hier een certificaat heb voor een andere es-339, dus mocht iemand deze missen, hij ligt klaar.
Met vriendelijke groet: Branko.