PDA

View Full Version : Egnater Tweaker 15 watt



alexander 80
12 mei 2015, 06:51
Hallo,

Ik heb een Egnater tweaker 15w te koop zien staan.
Na wat filmpjes op YouTube te hebben bekeken.
lijkt me dit mogelijk wel de amp te zijn die ik zoek.

Alleen heb ik wel 2 vragen.

Ik speel alleen op een slaapkamer en gebruik dan een looper om dan wat overheen te spelen.
Is een 15w in staat, om op lage volumes ook mooi te oversturen?
Er zit wel een master volume op.

Ook zit er een gebufferd fx loop kanaal op?
Werkt dit dan wel met een looper?

Ik hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft.
Gr Alexander

Rinze
12 mei 2015, 08:03
Leuke versterker, heb hem ook eens geprobeerd.

Of ie goed werkt met je looper is een kwestie van uitproberen, de fx-loop is niet aanpasbaar qua signaalsterkte dus even checken of je pedaaltje niet gaat vervormen. Maar een looper kan ook prima voor je versterker.

Wat betreft het volume: hij zal het vast doen op huiskamervolume maar waarschijnlijk wel beter klinken als ie wat harder mag. Zelf woon ik in een erg gehorig rijtjeshuis en dan is ook een 15 watt buizenbakje als snel te hard. Hangt ook van je buren af :ok:

MikeD
12 mei 2015, 08:34
Toevallig vorig week vrijdag bij Bandstart Studio's over een Egnater Tweaker gespeeld. Leuk ding.
Voldoende schakelaartjes en knopjes om je geluid mee in te stellen (oftewel te 'tweaken') van US via AC tot UK 'stijl' en ook helder of dik.
Niet geprobeerd te laten oversturen; op AC met gain en master gematigd en m'n eigen effectenpedaal (Korg 3000AX) er in geprikt op standje UK80.
Op niet te hoog volume is aldus toch een 'overstuurd' geluid te krijgen.
We speelden met z'n drieeen ( twee gitaren en 1 bas) en het geluid van de Tweaker bleef daartussen overeind.

Of je loops netjes blijven zodra je het ding hard laat werken om je gitaar te laten oversturen, kan ik niets over zeggen.
Iets in mij doet evenwel het vermoeden rijzen dat zo'n gecombineerde arbeid niet optimaal gaat verlopen.
Ikzelf zou geen stevige, overstuurde gitaarpartij door hetzelfde bakje sturen als de loopjes waar ik overheen speel.

Ga 'm eens proberen.
tot zover mijn 2 centen

PS ik heb zelf onder meer een Marshall Studio 15.. als ik die 15 watt thuis open draai, blaas ik de koffiekopjes van tafel en staan de ruiten bol ... 15 watt gaat dus hard zat.

marter544
12 mei 2015, 08:51
Ik heb de Tweaker 40 gehad.. Spijt dat ik em weg heb gedaan, wat een bazenbak!

MjS
12 mei 2015, 16:34
Heb de Tweaker 15 gehad maar het was te weinig scheur voor mij. Op laag volume kun je mooie clean krijgen, best mooie crunch maar dikke scheur wordt best fizzy. Ik zou er - zeker op laag volume - voor kiezen om er een pedaaltje voor te gooien voor dikke scheur.

Check wel of je 'm kunt uitproberen met de looper, de FX loop van de Tweaker schijnt een geval apart te zijn en niet helemaal lekker samen te werken met sommige pedalen. Succes!

alexander 80
12 mei 2015, 22:12
Bedankt voor de reactie's,

De nieuwsgierigheid is wel gewekt, maar het volume blijft wel een punt.
Het is immers maar een klein kamertje (2,5x3,5m).
Ik heb wel een OCD pedaaltje, geen vette scheur maar wel een lekker "randje".
Die zal vast goed werken met de versterker.
Ik zal er nog maar een nachtje over slapen.



Sent from my iPad using Tapatalk

NLF
12 mei 2015, 22:46
15 watt buizen voor thuis gaat behoorlijk hard. Het hangt er dus vanaf of dat kan (wat vinden buren / huisgenoten / familie ervan?). Zelf heb ik diverse kleine amps gehad (Orange Tiny Terror, Blackstar HT 5, Vox, ENGL 15 watt) en allemaal weer verkocht: ze gaan te hard voor waar ik woon en ik vond ze niet lekker klinken. Daarom speel ik zonder versterker.