PDA

View Full Version : Roland Blues Cube serie uitgebreid



Zonno
11 mei 2015, 23:52
Je had het misschien al gezien. Roland heeft de Blues Cube serie uitgebreid met de Blues Cube Tour, een 4x10 cabinet en een Blues Cube Artist 212.

http://www.roland.com/categories/amplifiers/guitar_bass_amplifiers

telerocker
12 mei 2015, 00:31
Je kon erop wachten. De head heeft het voordeel van een gescheiden toonregeling. Slimme marketing met Eric Johnson on board, dat doen ze goed bij Roland. Ik vind de BC's wel aan de prijs voor een solid state.

BorisA
20 augustus 2015, 23:15
2 weken geleden enkele gitaren getest op de Blues cube artist (bij Tomann, verslagje met HNGD volgen nog), omdat ik in de modeling amp room terecht kwam. Ik moet zeggen dat deze echt wel uitstekend klonk! Vooral de mogelijkheid om het clean en crunch kanaal gelijk in te schakelen (=dual tone) is echt wel super. Zalige sounds, en je hebt er geen 2 amps meer voor nodig.

Maar inderdaad wel erg duur voor een modeling amp. Je hebt hopen buizenamps voor minder geld. Dus enkel voor gitaristen die (omwille van betrouwbaarheid?) echt geen lampenbak willen. Voor het formaat moet je het ook al niet doen (gewicht heb ik niet gecheckt).

postbus31
21 augustus 2015, 22:59
.".... moet zeggen dat deze echt wel uitstekend klonk! Vooral de mogelijkheid om het clean en crunch kanaal gelijk in te schakelen (=dual tone) is echt wel super. Zalige sounds, en je hebt er geen 2 amps meer voor nodig.
........

Vergelijkbaar met wat vroegáh de Sessionette 75 ook kon?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Zonno
22 augustus 2015, 00:58
Ja, dat is inderdaad vergelijkbaar met de Sessionette 75.

De blues cube doet sowieso veel denken aan de sessionette, qua bediening en vormgeving.

Ik heb een tijdje gespeeld op sessionettes. Op twee tegelijk, liefst. Ik hield wel van de kracht en dynamiek van die dingen, maar het ging pas echt leven met een overdrive pedaal ervoor.

De blues cube is gelukkig beter dan de sessionette.

De sessionette 75 had nogal wat ruis, te weinig spreiding van het geluid en sommigen hadden speakers met te weinig laag .

Trouwens ik heb twee sessionettes 75 te koop. Iemand interesse?

postbus31
22 augustus 2015, 08:11
Sessionette + RAT :-) maar idd, die dingen konden ruizen als een briesje ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk