PDA

View Full Version : Dumble... Wie heeft er welleens een gehoord???



Nocki
15 juli 2003, 20:02
Dumble... Wie heeft er welleens een gehoord???

lijkt me stug maar je weet nooit... hoe klinkt het?

Nocki

Dirtypool
15 juli 2003, 22:14
Schijnt heel moeilijk aan te komen te zijn, zelf voor de gevorderde Amerikaan, las ik eens ergens.
Exclusief spul, voornamelijk bekend geraakt door Stevie Ray Vaughan.
Luister je zn cd's kom je het geluid vanzelf tegen...vraag me alleen niet waar :-)
Grtz Richard

Nocki
15 juli 2003, 22:27
ik weet dat ze ook met de handgemaakt worden en op zacht niveau ook mooi klinken. santana heeft er nu ook een en iks er blij mee. hij laat zelfs zn boogie's links liggen.

het schijnt ook dat de elektronica ingegoten is in lijm of siliconen zodat het niet gecopieerd kan worden. ze worden op bestelling gemaakt en als je 4 bent en het plan hebt gitaar te gaan spelenen en je besteld m dan krijg je m als je klaar bent met het conservatorium op je 20 ste ofzo... :-)

maar hoe die klinkt...

Nocki

LordRiffenstein
15 juli 2003, 22:36
Ik heb er ooit eentje in levende lijve gehoord maar dat was tijdens een concert van Robben Ford en ik denk dat die zelfs uit een SS Crate een geweldig geluid krijgt.

In elk geval, ik stond 1 meter van Fordīs voeten en ongeveer 5 m van zijn Dumble en die klinkt dus ECHT wel super. Clean is heel mooi en rond maar ook genoeg bite. Overdrive is heel vet met super veel sustain. Ik vrees dat de Dumble-hype ECHT is.

srv-man
15 juli 2003, 23:16
Ik heb Robben Ford inmiddels een keer of vijf live aan het werk gezien, uiteraard met zijn Dumble Overdrive Special en Fender Robben Ford model (eigenlijk dezelfde als jij hebt Riffenstein, alleen dan uit de Custom Shop, het is pas een Robben Ford signature geworden toen hij er al een tijdje op speelde), en ik moet zeggen dat hij een fantastische toon heeft, dat is echt pure magie! Op een gegeven moment speelde hij zo zacht dat je het geluid van de snaren bijna zo kon horen en het klonk nog steeds super. Maar of dat alleen aan de Dumble ligt? Hij speelde ook over een Fender Twin met een Tele en dat klonk ook goed. Maar als hij eenmaal gaat scheuren met de Dumble ben ik verkocht. Mr. Ford speelt gewoon fenomenaal met een navenante toon.

Overigens: Robben Ford komt regelmatig in Nederland (Paradiso etc) en is altijd zeer de moeite waard. Wil je een idee hebben van het dumble geluid koop dan eens een cd van hem.

Over mr. Dumble gaan verder de wildste verhalen. Zijn versterkers zijn dus echt niet te betalen en maken een Diezel of een Bogner tot een koopje. Bovendien schijnt het zo te zijn dat als je gitaarspel mr. Dumble niet bevalt je hem dus ook niet kan kopen. Ben je wel zo gelukkig, dan moet je een contract tekenen dat je hem niet doorverkoopt, elders laat repareren en zeker niet laat namaken! Of het allemaal waar is...., maar het is in ieder geval wel leuk.

Dus Nockmaster, verkoop je handel en ga voor een Dumble, kost een paar centen maar je zoektocht naar TOON is dan wel ten einde. (En natuurlijk geen digitale zooi erbij hangen, hooguit een dure Lexicon voor de galm)

Polytheme Pam
15 juli 2003, 23:52
Dus Nockmaster, verkoop je handel en ga voor een Dumble

ik neem die Mesa kassies met die EVM`s erin wel van je over.. :D

Nocki
15 juli 2003, 23:56
is goed... kom er maar om. maar ik zat zo te denken... mischien kan ik ze wel door schakelen... dus kwijt wil ik ze niet... nou ja tegen een goed bod dan...

nee hoor ik verkoop alleen mn formula en mn 20/20 denk ik. dan houdt ik de boxen... wie weet zie ik nogeens een leuk mesa topje... een mark III ofzo...

Nocki

Nocki
15 juli 2003, 23:56
trouwens... als het echt zo is dat meneer dunmble me wil horen spelen op zn amp heb ik weinig kans. ik heb leuke spulletjes maar kan helaas niet spelen...

Nocki

sash
16 juli 2003, 01:30
is goed... kom er maar om. maar ik zat zo te denken... mischien kan ik ze wel door schakelen... dus kwijt wil ik ze niet... nou ja tegen een goed bod dan...


Nocki


Schakelen, schakelen, schakelen en nog es schakelen. Blijft niets van je toon over dan! Gitaar, paar pedaaltjes, amp. That's it!

jpb
16 juli 2003, 09:34
Larry Carlton (wie is dat? :oops: ) speelt al jaren over een Dumble. Denk niet dat z'n geluid alleen uit z'n versterker komt. Ook een '59 335 en z'n vingertjes...

LordRiffenstein
16 juli 2003, 09:54
Larry Carlton (wie is dat? :oops: ) speelt al jaren over een Dumble. Denk niet dat z'n geluid alleen uit z'n versterker komt. Ook een '59 335 en z'n vingertjes...

Nog een van die kerels die uit een Crate een goeie klank krijgen :x

Nocki
16 juli 2003, 10:49
even off topic. ik heb een kleine crat ecombotje gehad dat nie goed klonk. later er een sbas over gespeelt en de speaker gemold. toen heb ik er een topje van gemaakt en op mn mesa evm box gezet. het geuid was om te watertanden. echt heel leuk geluid. mooie clean en een heel mooi en duidelijk articulerende scheur. helaas ik dacht dat ik de zekering wel kon overdruggen, en helaas ik dacht dat ik er wel een kabeltje aan kon solderen om een voetpedaal er aan vast te maken... maar helaas wat ik dacht te kunnen kan ik niet....

das dan ook weer het mooie van die dumble... daar blijf je wel vanaf... :-)

Nocki

maarten
16 juli 2003, 12:36
http://elektro.cmhnet.org/~graydon/dumble.html


Deze gast beweert er een te hebben nagemaakt..

StoneCourt
17 juli 2003, 09:27
Ze zijn overigens onbetaalbaar. Een tijdje gelden werd erover gedussieerd op het Petrucci forum. De prijzen die daar werden genoemd lagen rond de $ 15.000 (nee, geen typfout)