PDA

View Full Version : Midi switchers



Nocki
15 juli 2003, 20:00
Hoi.

ik wil een switcher die midi commandos kan ontvangen en aan uit, relay kan schakelen. zoals die kastjes van eng doen. ik heb er een gezien bij big one in zwolle.

hoe stel je die dingen in en hoe werken ze? is het handig? hoeveel kost het? wie heeft er een? inbouw mogelijk heden? en al die dingen die ik nog niet heb gevraagd...

alvast bedankt.

Nocki

kokeleko
15 juli 2003, 21:25
Big one sucks :evil:
Wat moet je met een midiswitcher, je bent toch zo blij met je kombo :-D

morris
15 juli 2003, 21:49
Welke kastjes van Eng bedoel je? ken ik niet.
Wil je alleen een relay switcher?
Of wil je ook pedaaltjes in een loop switchen?

Het axess spul (CFX/GRX 4) is het beste wat ik ooit gehad heb (en nog steeds heb), maar er zijn ook wat goedkopere alternatieven. Houd er echter rekening mee dat deze meestal alleen op PC's werken. De axess spullen (en ook de rockman midioctopus en de Nobels MS8) kunnen beide aan. Het ligt er net aan wat je er mee wil doen?

Nocki
15 juli 2003, 22:06
er zijn kleine kastjes van engl die dit kunnen. heb ik gezien.
ik ben heel blij met mn combo maar wil mn kanalen kunnen schakelen met midi. voor als ik een g-force heb.

ik denk eraan om mn formula toch te verkopen.
en mn markiv heeft een optie die ik niet kan schakelen met mn footswitch daar heb ik een midi apparat voor nodig.

Nocki

StoneCourt
16 juli 2003, 10:55
Waarschijnlijk bedoel je de Engl Z11. Daarme kan je inderdaad niet-midi-aparatuur switchen door middel van midi. CAE en DMC maken ook van die dingen maar die zijn erg duur.

Zelf heb ik een Nobels MS-8. Deze switcher wordt niet meer gemaakt, maar tweedehands kan je er nog wel aan komen (de mijne heb ik een half jaar geleden gekocht via marktplaats). Prima apparaatje. Vanuit mijn midi controler naar de Nobels die ik geprogammeerd heb om bij bepaalde patches een bepaald kanaal op mijn Formula te kiezen. Vanuit de Nobels midi through naar mijn G-major die wel gewoon midi is.

De Nobels laat zich erg gemakkelijk programmeren en kan (zoals de naam al aangeeft) 8 analoge switches tegelijk uitvoeren naast de switches van achterliggende midiapparatuur.

Meer info bij Maarten van Helden http://www.vanhelden.demon.nl/gear/ms8.htm

Rob@tele
16 juli 2003, 11:22
Kijk eens naar de switcher van Ernst: http://www.ernstamps.nl/pdf_files/Handleiding%20MS-7.pdf
Nobels heeft de MS-4: http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4
De Nobels is iets van 140 Euro.

Nocki
16 juli 2003, 11:44
maarten van helden ken ik al... naar zijn site ga ik niet meer... door hem ben ik zo gek van racks geworden... heeft me klauwen vol met geld gekost... :-)

nee maar inderdaad. maarten heeft m oook en ik had m al gelezen.
ik heb er nu een besteld ik ga eens kijken. ik ben benieuwd hoe je die dingen moet instellen. de engel is inte stellen met 9 knopjes dacht ik. elk knopje voor een switch en en 9e voor te saven. werkten ze allemaal zo?

Nocki

ED BOB
16 juli 2003, 18:13
er zijn kleine kastjes van engl die dit kunnen. heb ik gezien.
ik ben heel blij met mn combo maar wil mn kanalen kunnen schakelen met midi. voor als ik een g-force heb.

ik denk eraan om mn formula toch te verkopen.
en mn markiv heeft een optie die ik niet kan schakelen met mn footswitch daar heb ik een midi apparat voor nodig.

Nocki

Nocki,
je moet de Z-7 hebben. Die plug je in op die computer plug. Wordt dan door de Sovereign gevoed.
Vervolgens kun je je Sovereign midi schakelen dwz. clean / crunch / channel 1 / channel 2 / soft lead / heavy lead / master A / master B / reverb channel 1 / reverb channel 2.
Heb ik zelf ook in combinatie met GP100 en FC200. Werkt perfect. Simpel en doeltreffend. Alleen een nadeel: die Z-7 is wel schoftig duur. Ik heb er volgens mij zo'n 300 Euro voor betaald wel incl. 19" adapter... :-?

Greetz, Ed

dml
16 juli 2003, 20:57
Hee, op marktplaats staat een Exef 8-voudige midi-switcher/looper te koop voor 199 euri!!!

Nocki
16 juli 2003, 21:11
ja heb ik gezien... was een beetje veel geld. dan had ik liever voor die -paar tienstjes meer die engl gekocht...

Nocki

dml
16 juli 2003, 21:15
Je kan allicht een bod uitbrengen!!!

Nocki
16 juli 2003, 21:27
ach hij is vast niet geintereseerd in een ruil voor mn ibanez rg750 met bijbetaling van zijn kant... :-)


Nocki

morris
17 juli 2003, 02:43
Nocki......

Wat wil je nou... PC's of CC's ???? Bij mijn weten doet de Z11 geen CC's.....

Nocki
17 juli 2003, 03:03
PC's CC's????
awt zijn dat allemaal???

maestro_nl
18 juli 2003, 14:02
Hee nocki, over de prijs van de function switcher komen wel uit!

Nocki
18 juli 2003, 17:15
o ben je geintereseerd in mn ibanez??

Nocki

maestro_nl
19 juli 2003, 22:44
Neeh, daar heb ik al 2 van :cool:

Rectifier
20 juli 2003, 01:16
PC's CC's????
awt zijn dat allemaal???

:???: :???: :???:

Je maakt nou toch wel een geintje he??? Anders zeg ik m'n abonnement op gitaarforum op.....jemig. Dit is al 100.000x besproken.

Nocki
21 juli 2003, 09:04
Program change en control change.... :-)


Nocki

Nocki
22 juli 2003, 22:13
Ja ik heb m.... een brandstaetter & rebholz midiswitches.
schakelt 8 kanalen van mn amp. is makkelijk in te stellen en is compleet. is maar een heel klein kastje en ik ben er blij mee... nou in iedergeval moet dat nog blijken...

het heeft me 95 euro gekost inclusief de verzending die aangetekend ging vanuit belgie...

is leuk en een betere prijs dan die van engl terwijl die haast hetzelfde is...

Nocki