PDA

View Full Version : GT 6L6 GE Matched pair Rating 2 (Blue)



gitaargod
6 mei 2015, 18:39
Deze zoek ik:
GT 6L6 GE Matched pair Rating 2 (Blue)

Maar geen winkel tot nu toe kan mij garanderen dat ik deze rating krijg en ze zijn niet gematched. Waar kan ik deze buizen kopen die de rating 2 hebben en gematched zijn. Niet in USA, alleen Nederland of Duitsland.

Alvast bedankt!

Gearjunkie
6 mei 2015, 20:41
Vraag hier eens:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m917751381-buizen-6l6.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

gitaargod
6 mei 2015, 23:18
Vraag hier eens:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m917751381-buizen-6l6.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik zie denk ik dat ze een te hoge rating hebben (5), maar desalniettemin bedankt.

Ik ga wel verder met bellen, tot nu toe is het antwoord: op de vraag of ik kan krijgen wat ik wil hebben zeggen ze dat ze te druk zijn met andere klanten en geen tijd hebben om te kijken wat op de buis (doos) staat geschreven om op die manier een klant te helpen. Wat een gelul!

Gearjunkie
7 mei 2015, 09:01
Je moet het wel bij een echte buizenleverancier vragen, niet bij een muziekwinkel.
Tonefactory.nl bijvoorbeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Buxtra
7 mei 2015, 10:17
Wilde eigenlijk al vragen bij welke webshops GG al had gekeken :hide:

Anders is effectief bijdragen wat listig.

gitaargod
7 mei 2015, 10:26
Wilde eigenlijk al vragen bij welke webshops GG al had gekeken :hide:

Anders is effectief bijdragen wat listig.

Ja da's waar ook: omdat ik nog wat andere spullen moest hebben (snaren, hoes, pedaaltjes, ...) die ik zonder risico bij zo'n "dozenschuiver" kan bestellen, dacht ik dat daar ook wel de buizen kon bestellen. Die vlieger gaat dus niet op: Thomann, Musicstore, Session music, enz.. kun je allemaal vergeten. Fijn eigenlijk dat er dan toch nog mogelijkheden liggen voor kleinere speciaalzaken. Tonefactory.nl had ik al kort bekeken, die ga ook maar eens bellen en hoor dan wel of zij het verschil kunnen maken.

gitaargod
9 mei 2015, 09:14
Ik heb intussen een aantal zaken gevonden die willen zeggen wat ze hebben, met name Tonefactory was er vriendelijk en gaf een goede uitleg. Zij hebben ook nog geïnformeerd bij de leverancier. Maar het is allemaal niet gelukt. De zoektocht gaat door.

jacky
9 mei 2015, 20:55
Waarom wil je deze set kopen ..elke set werkt toch ....of vergis ik me ?

nico verduin
9 mei 2015, 22:15
Hij zoekt waarschijnlijk een voor hem prettig klinkende Sovtek 6L6 buizen met een GT label erop. Eigenlijk had hij gelijk de bias meting moeten doen toen hij ze nieuw kocht. Had hij nu gericht Sovtek buizen kunnen kopen met die instelling voor de helft van de prijs....

Gearjunkie
9 mei 2015, 23:02
Waarom wil je deze set kopen ..elke set werkt toch ....of vergis ik me ?

Is dat niet vanwege die niet (door de leek) instelbare Mesa versterkers?
De bias instelbaar maken voorkomt ook een hoop gedoe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

nico verduin
9 mei 2015, 23:24
Is dat niet vanwege die niet (door de leek) instelbare Mesa versterkers?
De bias instelbaar maken voorkomt ook een hoop gedoe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van TapatalkDe beste keuze

guitarnijboer
10 mei 2015, 01:13
Is dat niet vanwege die niet (door de leek) instelbare Mesa versterkers?
De bias instelbaar maken voorkomt ook een hoop gedoe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

De meeste bias aanpassingen die ik ben tegengekomen in mesa versterkers veroorzaken juist een hoop gedoe. Mesa versterkers hebben een vrij lage ruststroom instelling. Iedere set mesa buizen, GT buizen en zelfs TAD buizen van het zelfde type ongeacht de rating kun je er zo in drukken. Naar mijn idee wordt er veel te zwaar getilt aan de bias instelling van buizenversterkers. Goed gematchte buizen (niet alleen gematched op ruststroom bij een gegeven roosterspanning, maar ook stijlheid etc.) geven nagenoeg geen crossover vervorming ongeacht de ruststroom instelling.

jacky
10 mei 2015, 13:17
veel amps worden laag ingesteld dat klopt wel ..ik had echter meer het idee dat dat vanwege levensduur en evt uitval was

guitarnijboer
10 mei 2015, 18:33
Ongetwijfeld ook waar.