PDA

View Full Version : Goodman of England



Bernardduur
6 mei 2015, 10:06
In een recent geschonken ampje zat een prachtige speaker; 12", 16 ohm, enorm groot en gemaakt door Goodman of England. Ik kan online wel wat vinden maar op gitaar speaker niveau maar erg beperkt. Kent iemand ze? Waar kan ik deze speakers mee vergelijken?

Ik zal vanavond effe een foto plaatsen!

cluseau
6 mei 2015, 11:29
Ken ze wel uit de hifi wereld. Waren kostbare speakers.

Bernardduur
6 mei 2015, 11:36
Hij lijkt erg op deze speaker (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/speakers/m919711861-vingage-proffesional-guitar-speaker-12-goodmans-of-england.html) waar zo te zien veel geld voor wordt gevraagd. Wat vooral me opviel is de zwaar degelijke behuizing van de speaker; die is identiek aan de mijne.

Het label op de mijne is zilverkleurig met groene letters zonder een extra model aanduiding.

Gearjunkie
6 mei 2015, 12:44
De oude Bluesbreakers van Marshall hadden origineel Goodman's. Misschien dat je via die weg meer info kan vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
6 mei 2015, 12:44
Hier is wel een site met wat uiterlijk vergelijkbare modellen met specificaties. Ook wat brochures in pdf te openen, maar veel in zwartwit, dus of er iets groene letters heeft kan ik niet zien.

http://www.ajaudio.co.uk/Loudspeakers%20hall%20of%20fame.htm

guitaraddict
6 mei 2015, 19:30
Ik heb een paar van die 12 inch Axiom P (dacht ik) gehad maar speelde ze regelmatig stuk. DE spreekspoel kon geen stevig vervormd geluid aan ( werd te heet denk ik ) . Dit was voorbij toen ik 2 goodmans verving door 2 Celestions G12h ( in eeen 4 x 12 kast).

Bernardduur
6 mei 2015, 20:50
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UBGNRRDV-1.jpg

Dirk_Hendrik
7 mei 2015, 08:29
Gebruik zelf al jaren 2 Goodmans Audiom 12P's die uit een oude Kustom Lead IIIs komen. Voor velen zullen ze te stijf zijn. Ik vind ze zalig.

Bernardduur
7 mei 2015, 15:35
Ik ga het dan maar eens beluisteren. Heb nog een cabje over (origineel 2x 16R 10"speakers) waarin 1 10" speaker overleden is. Buiten de cab klinken de twee gecombineerd erg lekker......... nu dus maar een nieuwe baffle maken en kijken hoe ze echt klinken!

muziekschuur
7 mei 2015, 16:44
Ik heb twee Radford S90 transmission line speakers. Waar oorspronkelijk Goodmans speakers in zaten. Dat waren de beste speakers die ik ooit (tot nog toe) gehoord heb.

Marc Vos
10 mei 2015, 15:24
Ik heb hier laatst nog een Vox t100 cabinet gehad (van de bassist van De Kik) waar 15" Goodmans in zaten.
De Goodman speakers werden ook standaard door Vox gebruikt.

master99
11 mei 2015, 16:10
De aller, aller eerste VOX AC30's waren met deze Goodmans Axiom speakers uitgerust, waarna JMI snel naar Celestion zijn gegaan. Als je ze nu nog tegenkomt zijn de rolranden vaak kapot maar kan je nog prima herstellen. Of ze het waard zijn .... ze klinken niet echt te gek, vind ik.

guitaraddict
12 mei 2015, 11:22
De aller, aller eerste VOX AC30's waren met deze Goodmans Axiom speakers uitgerust, waarna JMI snel naar Celestion zijn gegaan.

Waarom zou dat geweest zijn , denk je?

Bernardduur
12 mei 2015, 13:54
Ik verwacht de prijzen; ik ken weinig fabrikanten die vanwege toon overgaan op andere onderdelen

guitaraddict
12 mei 2015, 13:57
Of omdat ze misschien dezelfde ervaringen als ik had. Zie mijn eerdere antwoord.


Ik heb een paar van die 12 inch Axiom P (dacht ik) gehad maar speelde ze regelmatig stuk. DE spreekspoel kon geen stevig vervormd geluid aan ( werd te heet denk ik ) . Dit was voorbij toen ik 2 goodmans verving door 2 Celestions G12h ( in eeen 4 x 12 kast).


Vraag het JMI , ik denk overigens dat er niemand meer is die zich dat nog herinnert.

Bernardduur
12 mei 2015, 15:11
Haha, dat denk ik ook!

Ik heb nu de speaker samen met een Rola '63 10" in een cab gezet en de klank is wel erg goed! Mooie spreiding, klankkleur en volume. Vooral de combi 10 en 12" bevalt me goed!