PDA

View Full Version : HNGD BaCH Flying V



ijzerbroot1
4 mei 2015, 22:53
Was al een tijd op zoek naar een witte/creme Flying V maar een zoektocht op internet levert slechts Gibsons op voor veelsteveel euro's . En Epiphone maakt ze kennelijk ook al niet meer. Viavia kwam ik bij BaCH guitars uit. Laten die nou nog een V te koop hebben (via www.numberoneguitars.com)dus ik kon me weer eens niet inhouden en de bestelling was vlot geplaatst. Blijkt dat forummer Basvarken iets te doen heeft met de toko die deze gitaren levert. Ik moet nog twee weken of zo geduld hebben maar dan moet ze binnen zijn. Kennelijk heb ik geluk en hebben ze er nog 1 daar in Tsjechië. Ben benieuwd. Foto"s volgen na levering uiteraard.

Gate
5 mei 2015, 09:33
Ik laat even mijn reactie hier achter omdat ik zeer benieuwd ben hoe de Bach bevalt! Jammer dat de flying v's nu niet op voorraad zijn, zien er erg goed uit!

Malle Eppie
5 mei 2015, 13:02
Een witte/cremekleurige Flying V is altijd goed! Klassieker! Ben erg benieuwd!!

MikeD
5 mei 2015, 14:35
Helemaal goed... ik zie vooralsnog te weinig Flying V bespelers hier op GN. Behoorlijke Flying V's voor een budget zijn er niet zoveel (tijdje terug zwierven er wat Tokai V's rond) en een BaCH is geen gekke keus; heb zelf een zwarte BaCH firebird met non-reverse headstock die loeizwaar is, redelijk goed afgewerkt en lekker bespeelbaar is (beetje head dive voor lief nemend). Wel de stemmechanieken vervangen door Grover mini-locking tuners want je vindt het 'budget' karakter toch wel ergens terug. De potjes van BaCH zijn ook wat klein bemeten maar doen het vooralsnog okay. Behalve ons eigen basvarken kan je BaCH's ook vinden bij instrumentsonline (http://www.instrumentsonline.nl) thans outlettend vanuit Zwaag maar die heeft momenteel geen witte V in huis. Post Some Pics Man!

rik-92
5 mei 2015, 14:54
Ben benieuwd hoe deze bevalt, ben al even op zoek naar een flying v!

Dreverhaven
5 mei 2015, 14:57
Ja ik wil er ook een. Zal nog wel even duren. Met zo'n Bach ben ik alleen bang dat ze uiteindelijk toch teleurstellen door de goedkope bouwkwaliteit.

Mr.Fingers
5 mei 2015, 15:37
Hmm, B&CH geeft wel veel bang4thebuck hoor.

Tupelo
5 mei 2015, 15:46
Ik merk dat ik veel van die beukmeuk, ook V's, eigenlijk vooral prettig vind met korina body.

MikeD
5 mei 2015, 16:35
Ja ik wil er ook een. Zal nog wel even duren. Met zo'n Bach ben ik alleen bang dat ze uiteindelijk toch teleurstellen door de goedkope bouwkwaliteit.
quite frankly: mijn BaCH is t.m.h.o. qua 'brouwkwaliteit' niet slechter dan m'n Fender 60's classic MIM strat / m'n Gibby SG special 60's trib. (allebei gitaren van rond de 600 piek nieuwprijs en die moesten allebei even afgesteld worden zodat het leuk werd) afgezien van de stemmechanieken dan (daar laat BaCH een steekje liggen) en als ik ga nitpicken.. dan kan ik door de zwarte hoogglans lak heen zien waar de delen van de body tegen elkaar liggen...zelfs de mini-humbuckers op m'n BaCH firebird klinken retegoed...in de zin van: 'eigen' sound (it all comes down to the right amp and cabinet..) zoals met zoveel gitaren: 'versch uit den doos' moetje ze soms zelf even afstellen naar je eigen voorkeuren en oh ja bij instrumentsonline kan je 'm uitproberen voordat je je BaCH koopt... ook wel fijn..

ijzerbroot1
6 mei 2015, 13:52
Bang dat het rotzooi blijkt te zijn ben ik niet, alle info die ik kan vinden online wijst er op dat het idd veel bang for the buck is. Dat de tuners mogelijk niet top zijn is dan alleen maar logisch, er moet ergens geld worden bespaard toch? En tsja, als je bent opgegroeid in de jaren 80 en je favoriete band destijds MetallicA was, dan kun je imho niet zonder zo'n gitaar ;)

MikeD
6 mei 2015, 15:02
Bang dat het rotzooi blijkt te zijn ben ik niet, alle info die ik kan vinden online wijst er op dat het idd veel bang for the buck is. Dat de tuners mogelijk niet top zijn is dan alleen maar logisch, er moet ergens geld worden bespaard toch? En tsja, als je bent opgegroeid in de jaren 80 en je favoriete band destijds MetallicA was, dan kun je imho niet zonder zo'n gitaar ;)

ik heb m'n Ibanez V (toen al gecustomized door Rob Mossinkoff...) ergens in de mid-seventies gekocht. bij de sound schoft in de Witte de Witstraat in onze nationale hoofdstad. Want de gitaristen waar ik toen graag naar luisterde (De melodieuze heren van Wishbone Ash en de nog altijd onvolprezen heer M. Schenker en sien breur Ralfie) hadden ook van die dingen..... Gibson Flying Vs waren destijds in onze contreien niet te vinden (logisch.... het type dat Ibanez had gekopieerd was uit m'n hoofd een kleine Gibson serie van de jaren 67 / 70 geweest). Gibsons waren in die tijd sowieso onbetaalbaar.... je moest al gauw met 2500 guldens aankomen.....een bedrag dat ik in die tijd nog nooit bijmekeaar had gehad. DUS.... any reason to buy a Flying V is a good reason...

Basvarken
7 mei 2015, 11:02
De gitarist van mijn eigen bandje heeft ook een BaCH Flying V

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/v/t1.0-9/1337_254164581378654_341642951_n.jpg?oh=babfc5ae36 2227acf163391e7a4cb128&oe=55D96270&__gda__=1439653026_a1c43b2bc4cf824673365624d9b769c 8

(Hij heeft 'm inmiddels wel geheel naar eigen smaak aangepast met maar liefst drie TV Jones filtertrons, haha!)

De gitarist van mijn oude band heeft er ook een. Eentje met Spalted Maple top en trapezium inlays. Is inmiddels zijn main axe.

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/396013_272810369514075_1493931326_n.jpg?oh=d4b715f c63d6911a8118174b0f5a689b&oe=55DF89DF

Gate
7 mei 2015, 12:00
Pfwoah, die spalted maple V wil ik ook wel!! Hoe is de kwaliteit Basvarken? Geen scherpe fretrandjes?

Basvarken
7 mei 2015, 12:10
Tsja wat kan ik zeggen? Ik vind ze geweldig. Niet alleen voor het geld, maar gewoon goed. Maar ik moet hier oppassen met reclame maken. Dus laat ik het bij informatie houden.
De spalted Flying V heeft een binding langs de hals. Dus kan er geen sprake zijn van scherpe fretrandjes. De frets vallen er namelijk binnen.

muziekschuur
7 mei 2015, 13:21
Prachtig spul..... Gewoon doen...

Dutch66
7 mei 2015, 15:11
leuk voor moederdag toch!

:seriousf:

MikeD
7 mei 2015, 18:06
De explorers van BaCh, zeker die in trans-red met binding langs body en hals en trapezoid inlays kan ik ook nog steeds maar met moeite weerstaan... ik hou me dus maar bij m'n trans-red Charvel DST1FR :roll:

Mitch
7 mei 2015, 20:45
Coole bakken hoor, FLying V's/ Ik zou willen dat ik er rock én groot genoeg voor was om er één om te hebben hangen zonder er lullig uit te zien :chicken:

Tupelo
7 mei 2015, 21:02
Surfin' on a rocket, wat wil je nog meer ? :hippie:

Speeddemon
7 mei 2015, 21:36
nu heb ik deze al:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/FlyingV01.jpg

(Gibson '67 V RI, flink onder handen genomen, alleen tuners en strap-buttons zijn nog origineel)


maar verdulleme, die spalted maple top V is me een partijtje geil! :rockon:

Speeddemon
7 mei 2015, 21:38
Oh and remember, ALWAYS finish on the Bach! :seriousf:


https://www.youtube.com/watch?v=UKO-ebWS4Ko

telerocker
7 mei 2015, 21:39
Cool, vooral in wit.

ijzerbroot1
7 mei 2015, 22:07
Nee, dat maakt het wachten stukken dragelijker hoor. Echt.

Gate
7 mei 2015, 23:48
Dat is fijn om te horen, scherpe fretrandjes is mijn nummer 1 irritatie met gitaren. Waar zijn ze gemaakt, China?
Ik heb een VIG les paul model uit China waar ik onwijs tevreden over ben, heerlijke gitaar voor weinig geld en zeker voor live wil ik vooral wat minder dure gitaren gaan gebruiken.


Tsja wat kan ik zeggen? Ik vind ze geweldig. Niet alleen voor het geld, maar gewoon goed. Maar ik moet hier oppassen met reclame maken. Dus laat ik het bij informatie houden.
De spalted Flying V heeft een binding langs de hals. Dus kan er geen sprake zijn van scherpe fretrandjes. De frets vallen er namelijk binnen.

MikeD
8 mei 2015, 08:30
Coole bakken hoor, FLying V's/ Ik zou willen dat ik er rock én groot genoeg voor was om er één om te hebben hangen zonder er lullig uit te zien :chicken:

Andy Powel (Wishbone As) is ook geen reus http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1463216&page=3
maar dat weerhield hem nooit van het spelen op een flying V.
Marc Bolan (T-Rex) was de protagonist van de poppy-glitter rock.. ook een Flying V adept... en volgens mij zie je er met een Flying V nooit lullig uit.. ik ben 1.75 en niemand heeft mij vroeger ooit gezegd dat m'n V te groot voor me was....

MikeD
8 mei 2015, 08:42
Hier een fotootje uitje ouwe doos.. repetitie met m'n toenmalige band anno 1982 in de kelder van de Funenmolen.....http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/havocindekelder1982_05_0002_zpswsbhysjq.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/havocindekelder1982_05_0002_zpswsbhysjq.jpg.html)

Basvarken
8 mei 2015, 10:58
Waar zijn ze gemaakt, China?


BaCH komt uit Tsjechië.

okeeee
8 mei 2015, 12:13
BaCH komt uit Tsjechië.

yup een shure sm58 komt uit megico een mac pro uit de vs

worden bv de bodies en nekken in Tjechie gemaakt ?

Basvarken
8 mei 2015, 16:13
Voor zover ik weet wel.

Tupelo
8 mei 2015, 21:36
Ennuh, hoe wat weet u ?

Mitch
8 mei 2015, 22:24
Voor de geïnteresseerden staat nu een Gibby op MP voor 650 trouwens.

Speeddemon
9 mei 2015, 10:53
Voor de geïnteresseerden staat nu een Gibby op MP voor 650 trouwens.

Die is niet (crème)wit hè? ;-)

Het bijzondere aan de witte was ook dat ie met een ebben fretboard kwam. De zwarte en rode hadden dat niet. Die Worn-varianten sowieso niet (dus de witte uit die serie ook niet).

Gate
9 mei 2015, 12:09
Alle Gibson faded gitaren die ik geprobeerd heb (niet alleen de V maar ook SG's en LP's) hadden echt een verschrikkelijk slecht fretboard, kurkdroog rosewood waar je bijna splinters van kreeg.. Mijn VIG les paul kloon kostte 250 euro en had netter afgewerkte frets, een consistenter fretboard en inspireerde veel meer. Eigenlijk durf ik hetzelfde te zeggen over m'n Jack & Danny stratocaster, nog geen 100 euro en speelt en klinkt prima en, voor mij persoonlijk, on par met veel mexicaanse Fenders.

okeeee
9 mei 2015, 12:57
nou moe ??

MikeD
10 mei 2015, 11:32
Coole bakken hoor, FLying V's/ Ik zou willen dat ik er rock én groot genoeg voor was om er één om te hebben hangen zonder er lullig uit te zien :chicken:
en ook dave davies van de Kinks had in de vroege jaren 60 een Flying V.. wel een originele late fifties Korina....
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1572063&page=2

dus ook als je into sixties muziek bent..

Tupelo
10 mei 2015, 11:59
Alle Gibson faded gitaren die ik geprobeerd heb (niet alleen de V maar ook SG's en LP's) hadden echt een verschrikkelijk slecht fretboard, kurkdroog rosewood waar je bijna splinters van kreeg.. Mijn VIG les paul kloon kostte 250 euro en had netter afgewerkte frets, een consistenter fretboard en inspireerde veel meer.
Mijn ervaring met veel Faded's is niet veel anders.
Nu ben ik niet perse een Gibson liefhebber, maar zo nu en dan wil ik weleens iets uit een rek pakken en proberen.
En ik ben 1 faded LP DC (2*p90) tegengekomen, waarvan ik later spijt heb gehad dat ik 'm niet gekocht heb.
Exemplarisch goed gelegd.

okeeee
10 mei 2015, 12:38
deel je z'n view betreft de VIg's en de Jack & Danny's ook ?? :)

Tupelo
10 mei 2015, 12:49
Ken ik niet.
Maar het topic is ver genoeg om te verzanden in de gebruikelijke discussie.
Zelf heb ik drie aardige Fenders gehad, eentje heb ik nog, de minst aardige, en de meest leuke.
Een Strat Plus, een Telesonic, en op dit ogenblik een Mustang uit naar blijkt '74.
Mijn Koreaanse Blade TS1 van 400 euro, is in mijn beleving, op alle facetten een betere gitaar dan de Strat plus en Telesonic.
Mijn Mustang is technisch gezien zwaar minderwaardig aan de Blade, maar juist in 't onvolkomen zijn, is die gitaar voor mij perfect.
Conclusie Fender versus budgetmerken ?
Perfectie is voor veel minder geld te verkrijgen, 't zijn juist de lullige designfoutjes die er door de decennia heen uit verholpen zijn bij Fender, die 't leuke gitaren maken.
Zoek je een perfect werkpaard ?
Bespaar jezelf honderden, zo niet duizenden euro's, en koop een Blade, goede Fernandes of desnoods LC.
Zoek je charisma ?
Gooi je spaargeld over de balk, en koop een oud barrel, bij voorkeur Fender, met alle onvolkomenheden, die je dwingen het beste uit je gitaar en jezelf te halen, alles naar ratio, en altijd hoorbaar, en charmant.
En dat zal anno vandaag misschien ook wel voor Bach versus Gibson gelden eigenlijk, om toch een beetje OT te blijven.

ijzerbroot1
10 mei 2015, 13:31
Zit wat in. Ik heb hetzelfde. Ik heb al heel wat gitaren gekocht en verkocht omdat het toch niet was wat ik ervan verwachtte. Steeds grijp ik weer terug naar mijn epiphone korina explorer omdat die gitaar het meeste heeft van wat ik zoek in een gitaar qua gevoel en geluid. Ik heb ook nog een mexico deluxe players strat liggen maar die komt haast nooit de koffer uit, terwijl het een absoluut plaatje is om te zien. Looks zeggen zeker niet alles. Die V is een heel ander verhaal en mijn overweging om hem te bestellen zijn absoluut niet rationeel, verre van dat. Voor je het weet krijg je een gitaar thuis die voor geen meter speelt, niet te intoneren is en voorzien is van hardware gemaakt van chinees pisbakkenstaal. Maar ik eigenwijze kloot moet en zal zo'n V hebben. En dan gaat alle verstand drie hoog het raam uit he.

Mitch
10 mei 2015, 21:22
Ja zeg, als jullie nou zo aan de gang blijven dat het best kan, met 1,75 een Explorer, dan begin ik bijna GAS te ontwikkelen.
Ik was natuurlijk ook een beetje in de war met een Explorer. Da's echt geen porum onder de 1,80...

MikeD
11 mei 2015, 10:10
Ja zeg, als jullie nou zo aan de gang blijven dat het best kan, met 1,75 een Explorer, dan begin ik bijna GAS te ontwikkelen.
Ik was natuurlijk ook een beetje in de war met een Explorer. Da's echt geen porum onder de 1,80...

Plateauzolen zijn ook weer helemaal hot en anders koop je van die sixties / seventies chelsea boots met mexikaanse hakken....heb je die 5 centimeter in no-time overbrugd.... Jimmy Page en z'n maten van de Yardbirds droegen die destijds ook....ik heb hier een fonkelnieuw paar in hun doos liggen die ik een maatje te groot had gekregen... dus gewoon halen die explorer of Flying V....niet zo miepen

ijzerbroot1
11 mei 2015, 11:15
Dan ga je toch op zoek naar een veewee? Perfect voor de wat kortere medemens. Of een destroyer dtx. Keuze zat!

Tupelo
11 mei 2015, 11:21
In China kan je vrij gemakkelijk voor wat euro's je schenen laten doorzagen, doen ze er een stukje tussen, en dan ben je misschien net dat beetje langer dat je nodig hebt voor een Explorer of V, neem je meteen zo een Gibsun mee, twee vliegen in een klap.

Mitch
11 mei 2015, 13:07
Dat vind ik altijd zo fijn aan het forum: iedereen leeft met je mee :seriousf:

Masod
11 mei 2015, 13:17
En als jij te klein bent om een explorer of V te bespelen, waarom laat jij je gitaar niet gewoon jou bespelen?

ijzerbroot1
14 mei 2015, 22:28
Okee, back on topic! Waarmee weet ik niet want ik heb nog niks binnen. Ben ook zo geduldig.

Basvarken
15 mei 2015, 13:34
De Flying V is onderweg. Even geduld nog ;-)

Wat een gemiep trouwens over Explorers en Flying V's en dat je daar te klein voor zou kunnen zijn.
Hoe groot denk je dat Randy Rhoads was?
De meeste Amerikanen zijn trouwens midgets als je ze vergelijkt met uit de klei getrokken Hollandse knapen.
Toch staan ze gerust met een Explorer of Flying om hun nek te spelen.

Ik zag trouwens gisteren op een festival waar wij speelden nog een Nederlands jochie van 13 met een Explorer. Geen moeite mee hoe dat eruit ziet. Hier is een videootje van dat kereltje.


https://www.youtube.com/watch?v=cx960ACnzDY



BaCH laat overigens weten dat ze nog een boel Les Pauls, Explorers en Flying V's hebben...

arjanb01
15 mei 2015, 14:29
Ik kon dit niet op m'n 13e, dat is zeker. Al heb ik betere kiddos op gitaar gehoord. Tegenwoordig met YouTube kan elk kind met een beetje motivatie en talent allerlei stijlen kopiëren.
Wel geinig verder en de ouders van dat joch doen gewoon normaal, dat is ook wel een verademing om te zien bij dit soort programma's.

okeeee
15 mei 2015, 14:35
de ouders van dat joch doen gewoon normaal
kut voor het ventje
dan wordt hij nooit beroemd

ik ben echtwel flauw vandaag

Basvarken
15 mei 2015, 15:49
Hey Erik, kijk eens wat er vanmiddag in een keer aan kwam gevlogen... :rockon:


https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11008550_704629862998788_7581565026705405999_n.jpg ?oh=fc82130ac031fd55b63c2e20263a8863&oe=55C77E4D

ijzerbroot1
15 mei 2015, 18:06
No kidding.....ziet er goed uit!

MikeD
16 mei 2015, 11:35
BaCH laat overigens weten dat ze nog een boel Les Pauls, Explorers en Flying V's hebben...

't al wel aan mij liggen. maar op de site van BaCh kan ik geen explorers / Flying V's en LP's meer vinden….

ijzerbroot1
16 mei 2015, 15:11
En ze is binnen! Valt in het geheel niet tegen moet ik zeggen. Kwam degelijk verpakt binnen met dat irritante maar uiterst effectiefe plasticwrap folie, en verpakt in een dubbele doos. Het is nog wat te vroeg om definitief te oordelen maar het speelt prima en ook de humbuckers vallen me niet tegen. Ik zie wel wat kleine dingetjes die vallen in de categorie "jammer maar voor die prijs niet zaniken" zo zit er bij de kop een plek waar de verf tijdens het drogen kennelijk is aangeraakt en zie je bij de kopplaat dat er wat overspray is. Overigens niet erg storend. Maar verder goed afgewerkt, geen uitstekende freteindes en dat soort gedoe. Hoe de hardware zich houdt weet ik nog niet maar ik vermoed dat de tuners redelijk snel aan vervanging toe zullen zijn maar ach ja. Voorlopig doen ze wat ze moeten doen en misschien doen ze dat langer dan ik nu verwacht. Maar het belangrijkste is: ik heb eindelijk na lang zoeken mijn V en voorlopig ga ik maar eens gitaarspelen. Veel.

Tupelo
16 mei 2015, 15:25
Ik had meer YES !!! :blast::punk: :jam: verwacht...

ijzerbroot1
16 mei 2015, 16:16
O die is er zeer zeker hoor!! Ben zo blij als een aap met zeven lullen!!

MikeD
16 mei 2015, 18:14
hij gaat eerst spelen.. net zo lang als die aap met 7 lullen dus het gaat even duren…totdat 'ie 'n lamme hand heeft

Basvarken
16 mei 2015, 19:27
't al wel aan mij liggen. maar op de site van BaCh kan ik geen explorers / Flying V's en LP's meer vinden….

Klopt. Daarom post ik ook even dat ze er wel degelijk nog zijn.

Basvarken
16 mei 2015, 19:28
@ IJzerbroot: veel plezier met de zeven lullen...eh... Flying V :rockon:

MikeD
17 mei 2015, 11:29
Klopt. Daarom post ik ook even dat ze er wel degelijk nog zijn. niet meer op de site…. wellicht op verzoek van de advocaten van de firma G uit Tennessee ?

Basvarken
17 mei 2015, 13:11
Inderdaad, dat is natuurlijk de meest waarschijnlijke verklaring... ;)

ijzerbroot1
17 mei 2015, 15:55
Die website van BaCH is volgens mij een ondergeschoven kindje bij de heren daar hoor. Als je klikt op Engels als taal, dan is nog steeds driekwart in het Tsjechisch. En het Engels is niet best. Dat kan ik nog wel beter hoor.

ijzerbroot1
17 mei 2015, 15:56
Enne Basvarken bedankt hoor! Is inderdaad voor zijn geld een prima gitaar. De actie is wat te hoog naar mijn smaak maar dat is denk ik wel te verhelpen. Klinkt en speelt goed iig.

MikeD
18 mei 2015, 15:16
Overigens word je hopelijk nog blijer wanneer ik je vertel dat ik dit weekeinde een foldertje van de Germaansche dozenschuiver Music Store in de bus kreeg... een witte 2014 '120' Flying V van meneer G uut Tennissee mag je daar afnemen voor de prinselijke som van
€ 1.620,00.... voor dat prijsverschil kan je aardig wat stemmechaniekjes en elementjes vervangen...
De afstelling van de actie 'af fabriek' was me wat mijn Fire/Fenderbird ook wat hoog maar dat krijg je zelf echt nog wel beter met een beetje tweaken...

Basvarken
18 mei 2015, 17:52
Haha ja dat foldertje heb ik ook gehad. Voor dat geld koop je 6 BaCH Flying V's plus elementen en hardware :seriousf:

Mitch
24 juni 2015, 21:56
Kleine herziening: ik heb gisteren een Flying V in mijn handen gehad en daar was helemaal niks mis mee zeg... Het idee dat het qua formaat niet zo past trek ik volledig terug. Fantastische hals trouwens. Gibson Robot was 't.

MikeD
24 juni 2015, 23:40
Kleine herziening: ik heb gisteren een Flying V in mijn handen gehad en daar was helemaal niks mis mee zeg... Het idee dat het qua formaat niet zo past trek ik volledig terug. Fantastische hals trouwens. Gibson Robot was 't.

mooi zo.. weer een bekeerling ...... we zien m wel op de volgende HNGD post van je,,,,

Mitch
25 juni 2015, 10:35
Hij was niet te koop en ik heb geen HNGD budget :D

Tupelo
26 juni 2015, 09:01
Neem je een Bach, dat moet er wel vanaf kunnen. :ok:

Ik vind ze ook heerlijk spelen, staand.
Zittend is onhandig, tegelijkertijd blijven die hoge frets gewoon lekker bereikbaar, 't voelt zo vertrouwt wanneer je met dat ding op schoot op die hals zit te pielen, in hogere regionen. :D
De Korina V vond ik nog lekker klinken ook.

rik-92
26 juni 2015, 11:24
Hmm ik ken wat mensen die ook een Bach hebben (een bas en een tele geloof ik).

Zelf zit ik al een tijd te twijfelen om een V te halen.. misschien toch maar eens naar een Bach kijken dan.

Zijn deze bij numberoneguitars ook uit te proberen of worden ze alleen opgestuurd?

ijzerbroot1
26 juni 2015, 13:37
Hellevoetsluis is voor jou denk ik iets te ver weg anders zou ik zeggen kom maar langs om 'em even uit te proberen.

rik-92
27 juni 2015, 18:15
Hellevoetsluis is voor jou denk ik iets te ver weg anders zou ik zeggen kom maar langs om 'em even uit te proberen.

Dat is inderdaad een flink eind.

Ben je er nogsteeds zo tevreden mee? Of heb je ondertussen alles al vervangen?

Basvarken
28 juni 2015, 11:35
Ik heb ook een paar jaar geleden een BaCH Flying V verkocht aan iemand uit Arnhem. Misschien kun je daar even gaan kijken. Hij speelt elke zaterdagavond in cafe De Barron. En hij heeft de Flying V meestal wel bij zich.

ijzerbroot1
29 juni 2015, 00:05
Dat is inderdaad een flink eind.

Ben je er nogsteeds zo tevreden mee? Of heb je ondertussen alles al vervangen?

Nee hoor, alleen een nieuw setje snaren erop gezet. Tot nu toe geen klachten, alleen het zittend erop spelen is even wennen.

rik-92
29 juni 2015, 00:12
Ik heb ook een paar jaar geleden een BaCH Flying V verkocht aan iemand uit Arnhem. Misschien kun je daar even gaan kijken. Hij speelt elke zaterdagavond in cafe De Barron. En hij heeft de Flying V meestal wel bij zich.

Bedankt ik zal eens gaan kijken!

MikeD
29 juni 2015, 09:47
Instruments online zit in Zwaag, da's voor jou dus ook niet naast de deur maar die heeft er 1 op voorraad en je kan daar ter plekke gaan proberen dus als ie bevalt, hoef je niet te wachten.. moet je wel van die finish houden
http://www.instrumentsonline.nl/Webwinkel-Product-10413517/Bach-Flying-V-Dark-naturel.html
't ziet er een beetje naar uit dat de positiemarkeringen in van dat groenige spul zijn die ook een tijdje op gibson les pauls zaten....maar hé 270 piek blijft niet duur en hij heeft ook een passende koffer te koop; is voor een V wel wenselijk.