PDA

View Full Version : Ik zoek een reis versterker!



BramVersteeg
15 juli 2003, 17:50
Hallo,
ik ga binnenkort voor 9 maanden naar australie. Ik neem ook een gitaar mee om wat te spelen en te oefenen. Wel een electrische want accoustisch speeld veel anders en anders ben ik het verleerd als ik terug kom :-?
Heeft er iemand tips voor een kleine versterker die niet erg zwaar is maar waar toch een redelijk geluid uit komt?
Alvast bedankt :amp:

Wilson
15 juli 2003, 18:10
mischien zon miniature van marshall of fender, 50 euro, op batterijen

MarshallSG
15 juli 2003, 18:15
Neem dan de Vox die klink beter als de marshall hoe fender klinkt weet ik niet maar naar schijnt is die ook wel redelijk goed beter als de marshall.

kokeleko
15 juli 2003, 18:25
Behringer V-amp of POD met een koptelefoon, mooi makkelijk.
Wat je ook koopt pas op met het voltage , het is hier 220/230V :-?

V!N
15 juli 2003, 18:26
Pignose is eigenlijk de enige batterij-versterker met een bruikbaar geluid.

Als ik daar negen maanden lang zou zitten, zou het wel in mij opkomen daar een geinig klein Voxje of Fendertje te kopen, Laney misschien zelfs ook wel of Roland.

Maar ja, dat ben ik dan weer he. Ik weet het, ik ben te goed om waar te zijn. :roll:

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 18:29
Smokey amp kan ook nog.

iam
15 juli 2003, 19:04
kan je daar niets op de kop tikken?

heb je direct juiste voltage en mss is het wel wat goedkoper in australie (alhoewel dat niet echt waarschijnlijk is :-?)

Negative K3 fan
15 juli 2003, 19:23
je kutn toch best een acoustische meenemen, s peelt lekker zwaar goed voor vingertraining enzo. Full step bends oefnen op je acoutische met 014, daar krijg je kracht van, kom je na de tijd weer thuis speel je 2 keer zo snel op je electrische :)

Wilson
15 juli 2003, 19:24
in australie heb 240(of 230, weetniet zeker meer) volt, is ietsjes meer, maar apparatuur uit NL werkt daar gewoon, wel andere stekker, maar daar hbe je alleen koopelstukje voor nodig, =paar euro bij electronicahandel

kokeleko
15 juli 2003, 19:30
Dan kan ie gewoon een Marshall-toren meenemen dus :-D

Wilson
15 juli 2003, 20:24
ja kan echt! ik heb halfjaar in australie gewoond, toen ik 10 was, en toen hebben we allemaal spullen vadaaruit op laten sturen naar nl, en dat gaat per kubieke meter, en je zal verbaasd staan hoeveel in een kubieke meter gaat, ik gebruik bijvoorbeeld nog steeds de vrij omvangrijke stereo set uit australie, die ging onder andere in die dozen.


verder, ik weet niet of het erg is dat het voltage daar 10 volt hoger is dan hier, voor gewone apparaten maakt dat niet echt veel uit, maarja een amp is natuurlijk geen gewoon apparaat....ik heb ff bij fender.com gekeken:

MODEL NAME '65 Super Reverb
MODEL NUMBER 021-7600-000 (120V, 60Hz) USA,
021-7630-000 (240V, 50Hz) AUS,
021-7670-000 (100V, 50Hz) JPN,
021-7640-000 (230V, 50Hz) UK,
021-7660-000 (230V, 50Hz) EUR

en daar hebben ze ook special versie voor australie, voor 240 volt, maar ik weet niet of het erg als je een amp van 230 volt meeneemt en hem daar inplugt

wietse
15 juli 2003, 20:29
volgens mij is het voltage daar wel hoger maar is het ampérage weer lager zal elkaar wel wat opheffen.

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 21:44
je kutn toch best een acoustische meenemen, s peelt lekker zwaar goed voor vingertraining enzo. Full step bends oefnen op je acoutische met 014, daar krijg je kracht van, kom je na de tijd weer thuis speel je 2 keer zo snel op je electrische :)


Je gaat je elektrische gitaar ècht wel missen hoor

Negative K3 fan
15 juli 2003, 22:00
ja, 9 maanden is ook niet niks :o

Dirtypool
15 juli 2003, 22:10
Pignose is eigenlijk de enige batterij-versterker met een bruikbaar geluid.

Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen, qua geluid.
Heb ik me altijd al afgevraagd, echter nooit geprobeerd.
Ze hebben ook buizenversterkertjes, zag ik.
Grtz Richard

BramVersteeg
17 juli 2003, 00:45
Het is denk ik het gemakkelijkste als ik een ampje meeneem met een stekker. Anders moet ik al 20 kilo aan batterijen meenemen :o
Maar zo'n miniatuurversterkertje(marshall, fender, maakt nie uit), kan je daar ook een redelijke overdrive uit halen(wat heet redelijk voor een 2 watt versterkertje)??

Dirtypool
17 juli 2003, 01:10
Little Lanilei

Zoek daar eens naar op google...
Schijnt wel goed te zijn.
Ziet er in elk geval cool uit :-)

Grtz Richard

iam
17 juli 2003, 08:16
http://www.songworks.com/flanilei.htm

idd ziet er goed uit en drie levels van gain...(wat je zoekt...)

BramVersteeg
17 juli 2003, 08:51
Vette amp die Little Lanilei Super 7.
Hij kost alleen 350 dollar. Dat is een beetje te duur voor mij. :(

helleke
17 juli 2003, 09:38
Wat een geneuzel om een versterker zeg!Doe niet zo moeilijk en loop gewoon de eerste de beste gitaarzaak in daaro en koop een kleine goedkope versterker. :???:Scheelt al snel een hoop geschouw en zo zie je ook nog een een Australische gitaarzaak van de binnenkant :D

Br@mbo
17 juli 2003, 09:42
Wat een geneuzel om een versterker zeg!Doe niet zo moeilijk en loop gewoon de eerste de beste gitaarzaak in daaro en koop een kleine goedkope versterker. :???:Scheelt al snel een hoop geschouw en zo zie je ook nog een een Australische gitaarzaak van de binnenkant :D


+1

Wilson
17 juli 2003, 15:49
mischien, dat als je in australie bent, dat je niet de hele dag in 1 huis zit?? dat je rondtrekt? en dan is een beetje lichte, handelbare amp op batterijen wel handig. Mischien gaan ze rondtrekken en op de camping staan of wat dan ook, backpacken. Dan zou ik geen peavey 5150 bij me willen hebben bij wijze van spreken

BramVersteeg
17 juli 2003, 16:44
Waarschijnlijk zit ik in een gastgezin of jeugdherberg.
Daar is wel stroom denk ik(hoop ik :razz:) en kan ik op een mini versterker spelen op stroom. Of werkt zo'n miniatuur amp ook op batterijen? Als alleen die grote amps een stekker hebben neem ik wel een amp op batterijen mee.

V!N
17 juli 2003, 18:37
Het is denk ik het gemakkelijkste als ik een ampje meeneem met een stekker. Anders moet ik al 20 kilo aan batterijen meenemen

Jij kan ook echt weinig he ?

Dat je niet wilt geloven dat ze in Australië ook versterkers te koop hebben is nog tot daar aan toe .. maar wil je nu ook al glashard beweren dat daar geen batterijen te krijgen zijn ?

BLOK182
17 juli 2003, 18:53
Ok, tis de outback, maar zooooooooooo erg is het ook weer niet. Ik denk dat je in Australië veel beter een amp kan kopen als hier, volgens mij zijn ze rond dezeflde prijs. Ik bedoel, waarom zou je zo'n ding meesjouwen daarheen?

wietse
17 juli 2003, 19:00
Waarschijnlijk zit ik in een gastgezin of jeugdherberg.
Daar is wel stroom denk ik(hoop ik :razz:) en kan ik op een mini versterker spelen op stroom. Of werkt zo'n miniatuur amp ook op batterijen? Als alleen die grote amps een stekker hebben neem ik wel een amp op batterijen mee.

ooit van een omvormertje gehoord ?
daar kan je namelijk heel gemakkelijk mee van 230 - 9 volt maken .
denk dat die meeste mini amps daar wel een aansluiting voor hebben en anders gewoon op de batterij aansluitingen drukken ,dat zit meestal ook bij zo'n adapter.

?echo
18 juli 2003, 12:28
ehm. ik zou gewoon daar zo'n versterkertje aanschaffen voor onder de 150 euro, met wieltjes eronder gemonteert :razz:, en spelen maar. Een akoestische gitaar meenemen is kwa grootte ook wat onhandig. Gewoon zo weinig mogelijk meenemen aub, zorgt alleen over onnodige complicaties onderweg

lupoloco
18 juli 2003, 15:35
Behringer V-amp of POD met een koptelefoon, mooi makkelijk.
Wat je ook koopt pas op met het voltage , het is hier 220/230V :-?

dit lijkt me ook het beste en handigste, heb je meer dan 1 amp en kan je later nog gebruiken om op te nemen ofzo

BramVersteeg
18 juli 2003, 16:53
zo'n POD is idd nog niet zo'n slecht idee.
Kost niet erg veel en klein zat om mee te nemen.
Bedankt allemaal voor de tips.