PDA

View Full Version : Xotic XW-1 WAH: ervaringen?



the sure thing
1 mei 2015, 22:10
Aangezien ik aardig ben uitgekeken op mijn Fulltone wah, ben ik op zoek naar een veelzijdig instelbare wah die zowel clean ALS met overdrive goed klinkt. Bij voorkeur een wah met wat regelaars aan de buitenkant voor " on the fly" tweakmogelijkheden... Nou kwam ik de Xotic wah tegen. Behoorlijk fors aan de prijs, maar op basis van de youtube filmpjes moet ik zeggen dat ik redelijk overtuigd ben... Zijn hier forummers die hem hebben aangeschaft? Zo ja, wat zijn je ervaringen? Is ie een geduchte concurrent van de CAE wah, of is de CAE wah geen match voor de Xotic?

the sure thing
5 mei 2015, 14:43
Niemand die dit pedaal heeft!?!?

the sure thing
9 mei 2015, 18:41
Stelletje kl@@tzakken op dit forum: omdat niemand gereageerd heeft, heb ik het pedaal nu aangeschaft.

NLF
9 mei 2015, 19:43
Stelletje kl@@tzakken op dit forum: omdat niemand gereageerd heeft, heb ik het pedaal nu aangeschaft.

Je kunt ons altijd laten weten hoe die je bevalt :-)

Even zonder gekheid: ik ken de Xotic wah niet.

the sure thing
9 mei 2015, 23:04
... ik heb heeel lang getwijfeld tussen de RMC10 en de Xotic wah. Talloze keren youtube erop na geluisterd. Op basis van het geluid van de demo's vond ik de RMC10 echt DE wah. Maar: de Xotic wah is erg tweakable en het in- en uitgangsvolume is ook in te stellen. Omdat ik niet weet hoe een RMC10 " interacteert" met mijn andere pedalen en totale set-up, heb ik toch voor de Xotic wah gekozen. Een eerste indruk: qua geluid is het echt een heeeerlijk vocale wah. De tweakmogelijkheden zijn zeer goed uitvoerbaar en toepasbaar. Wat ik dan wel weer een nadeel vindt: de input en output zitten direct op een printplaat gesoldeerd. Voor een wah van € 300 vind ik dat dikke minpunt. En DE " pot" (hoe heet dat ding in de WAH) ziet eruit als een pot die je niet te zijner tijd makkelijk kan vervangen. Maar: de pot zit goed " ingepakt" in de wah dus er is minimale kans voor stof in die pot.

telerocker
10 mei 2015, 03:45
Gefeliciteerd, lijkt me een mooie wah. Ik heb de CAE en een standaard Vox 847. De CAE klinkt erg goed als je amp niet te donker is. Hij is van zichzelf wat donkerder en minder bitey dan de Vox. De Vox met al zijn pro's en con's doet zijn werk op zich goed op een gemiddelde amp. Die wah blijft dus vooralsnog.

the sure thing
10 mei 2015, 07:05
Ik heb de VOX gehad. Ook een erg lekkere wah! Alleen een wat beperkt bereik. De CAE ook lekker, alleen iets te weinig "quack" bij zowel clean als overstuurd geluid. Een WAH is voor mij zo'n beetje het meest gebruikte pedaal op mn board. Weinig wah's klinken zowel clean als overstuurd écht goed.

telerocker
10 mei 2015, 11:29
Ik heb de VOX gehad. Ook een erg lekkere wah! Alleen een wat beperkt bereik. De CAE ook lekker, alleen iets te weinig "quack" bij zowel clean als overstuurd geluid. Een WAH is voor mij zo'n beetje het meest gebruikte pedaal op mn board. Weinig wah's klinken zowel clean als overstuurd écht goed.

Het nadeel van de Vox is het erg smalle kantelpunt: van rolled-off treble ineens naar schel. Wat je zegt over de CAE herken ik. Het zijn beide goede wah's, maar het kan vast nog (stukken) beter. Die Xotic ga ik een keer testen, alleen ben ik niet zo gecharmeerd van heel veel tweakmogelijkheden. Ik hou van simpel. Iemand trouwens de Bonamassa-wah geprobeerd?

the sure thing
10 mei 2015, 14:41
Ik houd in eerste instantie ook van zo weinig mogelijk tweakmogelijkheden, maar het voordeel van de Xotic is dat een groot deel van de tweakmogelijkheden (overzichtelijk) aan de buitenkant zitten. De enige wah die voor 80% aan mijn behoeften heeft voldaan, is de Fulltone wah (ik heb zowel de deluxe en de standaard versie). Maar ja... GAS heeft ervoor gezorgd toch eens verder te kijken.