PDA

View Full Version : Onderhoud buizen apm



habberdoedas
28 april 2015, 14:16
Ik heb een 2 tal buizen versterkers (marshall clones). Postmeters kraken een beetje en buizenvoethouders zijn vuil. Hoe kan ik deze het beste schoonmaken en waarmee. Zijn daar speciale elektronica sprayen voor. Of zijn daar ander schoonmaakmiddelen voor? Alvast thanx voor reply.

Buxtra
29 april 2015, 16:43
Hoi Habber,

De ampgoeroes hier hebben het niet zo op spray meen ik me te herinneren. Vrij vertaald naar D-H en L'inspecteur wordt spray 1 grote plakzooi. Ook geen schuurmiddelen gebruiken. Luchtpistooljes en die spuitbusjes met lucht die fotografen doorgaans gebruiken voor lenzen en bodies is een advies wat de boel in ieder geval niet verergerd.
Verder kan ik je niet van dienst zijn, sorry.

Bux.

Pepe
29 april 2015, 17:09
WD-40, de ddt van de smeermiddelen. Ook geen last meer van ongedierte op je pots.

tommus42
29 april 2015, 17:17
Niets mis met contactspray, met mate gebruiken.

Dutch66
29 april 2015, 17:22
als het dan toch moet, dan inderdaad maar een contactspray, maar natuurlijk geen WD40....


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160498-Welke-goede-contactreiniger-aan-te-schaffen

nico verduin
29 april 2015, 17:39
Als buisvoetjes vuil zijn neig ik eerder aan versleten contacten..... Krakende potmeters kunnen ook lekkende koppelcaps zijn.....

cluseau
30 april 2015, 09:34
..... Krakende potmeters kunnen ook lekkende koppelcaps zijn.....

meja, dan moet je meten he :hide:


verder zijn buisvoeten van die leeftijd idd eerder aan vervanging toe dan aan een spuitje.

nico verduin
30 april 2015, 20:28
meja, dan moet je meten he :hide:

Oh ja daar waren we mee gestopt toch:seriousf:

cluseau
30 april 2015, 22:49
Oh ja daar waren we mee gestopt toch:seriousf:

Is dat zo? Weet van niks, met deze regering moet je blijven meten tot je zo gaat bibberen dat je een keer omvalt.