PDA

View Full Version : Vox AC30 storing



humbucker
28 april 2015, 10:45
Ik heb iets vreemds aan de hand met mijn AC30. De laatste paar repetities had ik telkens last van een korte volumedrop + vervorming.

Mijn signaal is vrij simpel: gitaar > pedalboard > amp waarbij alle pedalen voor de amp hangen (mijn vox heeft trouwens geen loop). Op het bord staan een POG, tu2, wah, SHOD, OCD, Kafuzz, EP booster, DD7 en volume pedaal. Dit alles gevoed via een voodoo lab.

In eerste instanties heb ik de gitaar kabels eens veranderd, maar dat hielp dus niets. Aan de kabels ligt het dus niet.

Vervolgens mijn pedalboard uit de keten (gitaar rechtstreeks in de amp) en geen last meer, gewoon verder gerepeteerd zonder vreemde geluiden. Hierdoor dacht ik dat de fout ergens in mijn pedalboard zou moeten zitten.

Dit heb ik gisteren getest op een andere amp, en daar gaf ie geen krimp. Pedalboard werkt zoals het hoort. Dus daar ligt de fout ook niet.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat bij het boosten van de amp, hetzij met een overdrive pedaal, hetzij met een booster, de amp even daarna kuren krijgt. Heeft iemand zoiets al meegemaakt? Bij het spelen zonder pedalen geeft ie geen krimp, maar dan krijgt ie natuurlijk ook niet zo hard op zijn donder.

Mitch
28 april 2015, 12:11
Hmm, als je één keer met dat board geen kuren hebt gehad op een andere amp maar je hebt met je Vox zonder pedalboard ook geen kuren gehad dan zou ik niet te snel concluderen dat het aan de amp ligt. Dit soort storingen kunnen soms sporadisch zijn. Kabeltjes en hun connectors zijn de meest voorkomende oorzaken van storingen. Als het met je amp steeds voorkomt op bepaalde temperaturen (dus bijvoorbeeld na een half uur spelen) dan wordt het iets waarschijnlijker dat daar de oorzaak ligt. Had jij nou een HWH?

Gearjunkie
28 april 2015, 12:12
Je moet iets specifieker aangeven wat er precies gebeurd en wanneer dit gebeurd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

humbucker
28 april 2015, 13:43
Hmmm, het gaat om een Vox AC30h2 (zo'n witte anniversary bak).

Het probleem doet zich voor na +/- 20 min spelen waarbij ik regelmatig met overdrive of fuzz speel. Het gebeurd zowel met pedalen in- als uitgeschakeld. Als ik het bord uit de keten haal doet de amp normaal.

Wat er gebeurd kan ik best omschrijven als een korte volumedrop met flink wat distortion die vrij neuzig klinkt. Qua klank lijkt het nog het meest op mijn OCD, maar dan stiller uiteraard. Het verdwijnt ook weer zoals het komt.

Is het mogelijk dat een uitgeschakeld pedaal toch nog het signaal vervormd?

Mitch
28 april 2015, 21:44
O ja, dezelfde bak als waar ik de top van heb. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Was een slechte soldeer in het EF86 kanaal. Speel jij ook daarop? Was even zoeken voor mijn lokale tech maar bleek dus achteraf een kleinigheid te zijn.

humbucker
29 april 2015, 11:32
Ik speel 95% van de tijd over het topboost kanaal, maar misschien is het dan hetzelfde euvel.
Best de amp eens binnendoen dan...

humbucker
21 mei 2015, 11:49
Blijkbaar zat het toch in de preampbuisjes. Daar zitten nu 3 verse ECC83s in en het probleem zou opgelost zijn. Moet de amp nog gaan ophalen, maar dat is wat ik tot nu toe heb doorgekregen. Ik ben benieuwd.

Gearjunkie
21 mei 2015, 17:07
Ben je bij een échte techneut geweest?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

humbucker
21 mei 2015, 17:23
Ja.

http://www.n-e-l.be/index.htm

Misery Signals
21 mei 2015, 17:34
Dan zal het wel kloppen. Die kerel is een top tech.

MS

humbucker
22 mei 2015, 09:07
Dan zal het wel kloppen. Die kerel is een top tech.

MS

Inderdaad. Niks op aan te merken!

humbucker
1 juni 2015, 13:51
Na een test met mijn bord kwam het probleem toch weer opzetten. Dus hebben we samen de chain volledig nagekeken. Uiteindelijk lag het niet aan de amp, maar aan een pedaal, met name mijn micropog. Volgens de tech een defecte IC oid. Heb er gelukkig nog garantie op dus die gaat terug naar de winkel.

Ben blij dat we de oorzaak uiteindelijk gevonden hebben.