PDA

View Full Version : Eindelijk weer een HNAD



hole
27 april 2015, 21:48
Ondanks dat ik nog steeds zeer tevreden ben met mijn ENGL Morse (die heeft me 2 jaar GAS-vrij gehouden), zat ik de laatste tijd toch (weer) steeds filmpjes van HOOK amps te checken op Youtube. Vooral de Captain sprak mij aan. Ik had deze al eens kunnen testen, en vond hem toen al fantastisch.

Op Marktplaats vond ik een Captain (el34) voor een hele schappelijke prijs. En verhip, stond ook op Gitaarmarkt. Bleek van Chiel te zijn.

Dus een afspraak gemaakt om te testen. Na een hartelijke ontvangst en heerlijke koffie en wat geouwehoer over (rack)gear, optredens etc etc de Captain aangezwengeld op mijn eigen cabje (TT-cab kloon van een Mesa Thiele 1x12 met een EV speaker erin). Klonk nog beter dan ik me herinnerde. Ik denk dat ik met kanaal 2 alleen al vooruit zou kunnen. Kanaal 1 en 3 zijn een fijne bonus.

Binnenkort gaat ie een keer mee naar een optreden. Kan niet wachten!

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/IMG_20150427_213555.jpg

Thanks Chiel, ook voor de "aftersales service" :D

D3nnis
28 april 2015, 05:55
Proficiat! Klinkt lekker, zo'n captain. Doe je de engl nu weg, of niet? Ook mooie versterkers...

arjanb01
28 april 2015, 06:25
Leuke amp collectie. Vooral die morse heb ik op YouTube veel gehoord en is zo veelzijdig als een Zwitsers zakmes. Enige nadeel vind ik al die schakelingen en knopjes, alsof je in een Airbus zit😂
Die captain is ook niet mis, gaat zeker knetterhard?
Dus echt een gig amp, lekker eenvoudig en overzichtelijk, en over de bouwkwaliteit hoef je Nederlandse bouwers niks te leren, las dat er zelfs Russische componenten in zitten, dus dat zit wel snor ! Superaankoop van een van die merken die voor weinig op marktplaats belanden.

hole
28 april 2015, 11:13
De Engl gaat vooralsnog niet weg, hij staat niet in de weg, en heeft een eigen sound die ik nog steeds ontzettend lekker vind.

Voor wat betreft de schakelmogelijkheden: kwestie van set-and-forget. Alles is midi gestuurd, dus je stelt een patch in en je kunt 'm zo oproepen. Dat vind ik een voordeel, geen nadeel. De Captain is wat dat betreft wel wat 'primitiever' ja, maar ga 'm aansturen met een RJM Mini Amp Gizmo, dus ook de captain zal via mijn midi-floorboard worden geschakeld.

Misery Signals
28 april 2015, 11:48
Die Hook versterkers gaan tegenwoordig wel voor een appel en een ei tov de nieuwprijs... Zag laatst eentje voor 1200 staan op Gitaarmarkt in België?

MS

telerocker
28 april 2015, 22:24
Die Hook versterkers gaan tegenwoordig wel voor een appel en een ei tov de nieuwprijs... Zag laatst eentje voor 1200 staan op Gitaarmarkt in België?

MS

Viel mij ook op, terwijl ik het toch wel mooie amps vind.