PDA

View Full Version : Hobby terugschroeven..



Mattia
25 april 2015, 22:31
Dus. We zijn net verhuisd, en kom ik er achter dat ik a) de afgelopen 5 jaar geen gitaren heb af kunnen bouwen (promoveren en nieuwe relatie en opleiding en zzp activiteit ernaast kost tijd) en dat ik op een of andere manier te veel (echt veel en veel te veel) hout en machines heb verzameld.

Wat ik uiteindelijk toch zelf het mooiste vind is een akoestische gitaar. Nu en dan elektrisch voor de afwisseling, maar ik speel eigenlijk alleen akoestisch. Die stapels zijn dan ook relatief 'bescheiden' qua ruimte innemendheid.

Maar we zijn net verhuisd naar een nieuw adresje (groter huis, wel minder opslagruimte, maar wel grote garage) en het past simpelweg niet meer goed. Vooral die grote balken zitten dwars (veel, heel veel Afrikaans Mahonie, Limba, cedrella, Wat overdreven veel ruw indisch palissander). Er moet wat weg.

Ik overweeg om de komende maanden daar body blanks of neck blanks te bouwen en zo nog een beetje plezier van dat hout te hebben, maar dan toch te verkopen en mezelf te beperken tot de echte topstukken hout. Iemand nog tips over een goede 'marketplace'? De gotaarbouwersmeeting zou natuurlijk kunnen denk ik, maar dat is wel veel sjouwen...

Enra
25 april 2015, 23:20
Hé Mattia,

Wat wil je zo 'los' kwijt?

Groet,
Arne

Mattia
25 april 2015, 23:40
De helft van het ruwe hout denk ik. Daar zit kwartiers limba en Afrikaans mahonie in (Khaya en misschien wat Sipo), en redelijk wat kleinere stukken Indisch palissander. Misschien een, anderhalf kuub in totaal? Heb het al jaren liggen maar het staat steeds meer in de weg en zorgt vooral voor stress op moment.

Mattia
25 april 2015, 23:45
En qua machines een vandiktebankje, combinschuirmachine, en misschien de vandikteschuurmachine (resp van axminster en 2x HBM). Heb ook nog western big leaf
Flamed maple blokken run bookmatches die wellicht weg moeten/mogen

grizzly
26 april 2015, 22:32
Stress is niet goed Mattia. De beste remedie is lekker gaan bouwen en knutselen met houtjes. Of lekker gaan trainen.
Ik weet het, hoe meer stress hoe minder tijd voor al dat soort ontspannende zaken.
Dat staat bijna omgekeerd evenredig tot elkaar. Probeer weer lekker in de flow te komen :)
En als je toch voor je gemoedsrust wat ruimte nodig hebt,

Als er stukken tussen zitten die groot genoeg zijn voor akoestisch? zou ik graag een keertje komen buurten.
En ik ben altijd nog wel op zoek naar een wat beter vlak/vandikte bankje. Als die Axminster kan vlakken. . . . ?

pim raaijmakers
26 april 2015, 22:42
Laat maar weten waar je het hout verkoopt....

aramvroling
3 mei 2015, 16:08
If the price is right, dan heb ik wel interesse in de vandikteschuurmachine....

Marcel31
15 mei 2015, 11:23
Ik denk dat dit forum wel een goeie is om te koop te zetten, of mag dat niet? Anders muziekinstrumenten/onderdelen op marktplaats of zo.

Javaca
15 mei 2015, 22:22
Helaas, dit forum is niet om dingen te verkopen, de forumregels zijn vrij strict wat dat betreft.
Dit topic zit eigenlijk nèt binnen de grenzen van wat op het forum mag. Mattia heeft het perfect gedaan wat dat betreft; hulde.
Maar het is prima om iets in je sig te zetten, dat doet iedereen.

Voor Mattia, jammer om te zien dat iemand 'van het eerste uur' z'n hobby terugschroeft, maar wel te begrijpen. Hoop je nog wel af en toe hier of op de meeting te mogen treffen. Iedereen heeft veel van je geleerd en je hebt prachige dingen gebouwd. :-D