PDA

View Full Version : Hey ik ben Joëlle



Joëlle
25 april 2015, 12:33
Hallo ik ben Joëlle ik ben 21 jaar en speel al vanaf dat ik een jaar of 14 ben gitaar.

Intussen heb ik al 5 gitaren.
Mijn eerste gitaar heb ik ooit gekocht bij Blokker, zo'n Jay Sound elektrische stratocaster. Opzich een super leuke gitaar om mee te beginnen. Alleen was hij zwart... niet mijn kleur. Dus heb ik hem na ongeveer een jaar of 2 uit elkaar gehaald, geschuurd en met een primer bewerkt. Later heb ik hem prinsessen-roze gespoten. :mmmm:

Mijn 2de gitaar is een Richwood RE-130 een beetje ene PRS achtige gitaar. Ook een koopje met zijn nog geen 180 euro maar wel met een nieuwprijs van bijna 500 euro heb ik hem gekocht. Hij is zilverkleurig en heeft zelfs lichtjes in de fret-dots :mmmm: Super FANCY dus. :supercool:

Mijn 3de gitaar is een Emanuel Velasquez. De naam zegt het al het is een Spaanse gitaar. (Flamingo gitaar). Een mooie degelijke massieve gitaar met dus een goede sound. Deze heb ik gekocht omdat ik graag eens een akoestische gitaar wilde proberen. Ik houd van deze warme Spaanse toon, alle klanken komen super mooi naar voren in deze gitaar.

Daarna heb ik een Adonis gekocht, ook een akoestische gitaar. Deze is ook van een degelijke houtsoort gemaakt en klinkt dus lekker vol. Eerst wilde ik voor een Fender gaan die 20 euro goedkoper was. Maar wat bleek? Die Fenders schijnen gemaakt te zijn van triplex en daar betaal je dan al gauw 130 euro voor. Dan is de goedkope akoestische gitaar van de blokker een goedkopere optie. Ik ben dan ook super blij met mijn Adonis die haar naam wel eer aan doet. (Adonis, is volgens de legende een knappe Griekse Godin) De hals heeft een inleg van parelmoer die in figuurtjes gelegd zijn. Er zitten de figuren bestaan vooral uit bloemen en vogels. Een echte Eye-catcher dus. :crazyhappy:

Mijn nieuwste gitaar van dit moment is een Harley Benton SG, hij is afkomstig uit een bouwpakket. Het is overigens super leuk werk om zo'n ding in elkaar te bouwen. Alleen heeft dit goedkope merkt een verschrikkelijk nadeel. De standaard meegeleverde potmeters en condensatoren zijn echt van de grootste prutkwaliteit die ik ooit gezien heb. Ze staan helemaal aan of helemaal uit. :( Hier heb ik later echte Gibson 500K potmeters in gebouwd, nu doen de potmeters tenminste wat ze moeten doen en is het een super leuke gitaar om op te spelen met een echte SG sound. :cheerup:

Mijn versterker is een Kustom KG 212FX een 30 Watt versteker met 2x 12'' speakers. Een super fijne versterker voor weinig geld eigenlijk. Hij heeft een beetje een vintage geluid. (Waar ik wel van houd) :cooler: Hij blijft ook lekker klinken, geen ruis of iets dergelijks wat je geluidskwaliteit belemmerd.

Verder houd ik mij bezig met liedjes leren, ik speel van Jazz :jam: tot Metal :punk:. Alles vind ik leuk om te spelen. Ik ben het gitaarspelen net weer een beetje aan het oppakken. Tja studies laten weinig van je vrije tijd over he? :(

arjanb01
25 april 2015, 12:56
Welkom! Wat leuk dat je ook gitaren naar je wens zelf aan kan passen.
Je speelt dus al wel een tijdje dus tijd voor een bandje toch?

Ernest01
26 april 2015, 15:18
Leuke collectie gitaren. Je bent ook handig, zie ik in het in elkaar knutselen van een bouwpakket.
Kan je ook eens op het subforum over gitaarbouw gaan kijken. Misschien dat je dat ook wat lijkt.

Veel plezier hier.

P.s.: Adonis was een man, maar laat je dat niet tegenhouden om die gitaar nog steeds leuk te vinden.

MikeD
27 april 2015, 08:08
dag joelle, welkom; leuk verhaal….we gaan jouw verdere bijdragen met belangstelling tegemoet zien. 1 dingetje (misschien dat de auto correct heeft toegeslagen) maar een Spaanse gitaar noemt men door gaan een Flamenco gitaar.. een flamingo is een roze vogel… Grtz MD

MjS
27 april 2015, 18:26
Welkom :) en vooral snel een bandje zoeken. Is erg leuk en je gaat veel sneller vooruit met je spel.