PDA

View Full Version : The Lo Lands | Fragments



The Lo Lands
25 april 2015, 10:18
Na mijn laatste 'Untitled' testnummer eindelijk weer een volledig uitgewerkt nummer, genaamd 'Fragments'! Ik heb veel tijd besteed aan het mixen en masteren en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Dank alvast voor jullie feedback!

FRAGMENTS (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Ernest01
26 april 2015, 15:33
Rustig 'kabbelend' nummer. Mooi, die wisseling van gitaar over links en rechts.
Alleen hoor ik op rechts een 'geknetter'. Weet niet of je daarmee een oude grammofoonplaat wilt 'imiteren', maar
ik vind het nogal storend.
Verder is de produktie professioneel.

The Lo Lands
26 april 2015, 21:32
Rustig 'kabbelend' nummer. Mooi, die wisseling van gitaar over links en rechts.
Alleen hoor ik op rechts een 'geknetter'. Weet niet of je daarmee een oude grammofoonplaat wilt 'imiteren', maar
ik vind het nogal storend.
Verder is de produktie professioneel.

Dankjewel Ernst! Je bent de eerste die zich aan het bit-crusher effect irriteert haha :-) Kwestie van smaak denk ik.

'Some things remain fragments, just the lyrics and melodies or a line or two or a verse.'
- Tracy Chapman

Ernest01
26 april 2015, 21:54
Geen irritatie, maar ik vind het de sfeer van het lied 'verstoren'.
Dat bedoelde ik dus. Maar wat jij zegt, smaken verschillen, inderdaad.

zoldergitarist
27 april 2015, 11:09
Het eerste wat ik eigenlijk deed was al mijn snoeren/kabels en koptelefoon controleren (geen geintje) maar het blijkt opzet te zijn lees ik. Ik ging het er uit halen ik jou was. Mooi stuk en mooie opname, hoe en waar neem je mee op?

The Lo Lands
27 april 2015, 12:36
Het eerste wat ik eigenlijk deed was al mijn snoeren/kabels en koptelefoon controleren (geen geintje) maar het blijkt opzet te zijn lees ik. Ik ging het er uit halen ik jou was. Mooi stuk en mooie opname, hoe en waar neem je mee op?
Jeetje wat zijn jullie streng zeg ;-)

Omdat ik jullie allemaal hoog heb zitten heb ik zojuist de mix aangepast. Hoewel dit effect ook in de gespeelde stukken zit moet ik wel enkele concessies doen. Bij het intro is het effect nu helemaal weg en als de drum en bass invalt zit dit effect er nog wel maar met EQ iets getemperd. In het middenstuk valt een gat als ik het helemaal weg laat dus hier een stuk zachter gezet.

Op mijn bandpage staat dus een 'alternate version' en het orgineel voor diegene die het verschil wil horen. Dank voor jullie feedback en laat misschien nog even weten wat jullie van de nieuwe aangepaste mix vinden!

FRAGMENTS (alternate version) (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Ik neem op met Logic Pro 9. Al mijn effecten komen van mijn pedalboard en ik gebruik IR cab sims.

Ernest01
27 april 2015, 13:29
De aangepaste mix vind ik beter. Hier is het 'crusher-effect' net alsof het een oude grammofoonplaat is. En dat is dan weer jeugd-sentiment voor mij. :soinnocent:
Ben toch wel benieuwd om welke reden je het in het lied hebt gestopt...

zoldergitarist
27 april 2015, 13:30
Milo, ik heb je een p'emmetje gestuurd.

The Lo Lands
27 april 2015, 20:28
Ben toch wel benieuwd om welke reden je het in het lied hebt gestopt... Goed te horen dat het nu beter is!

De reden is puur op smaak en gevoel. Het nummer heet Fragments, en mijn doel was om iedere partij en stuk muziek zijn eigen gevoel en lading mee te geven. Dus niet gaan voor een standaard verse - chorus - verse - bridge schema zeg maar. Eerder diverse fragmenten, welke niet voor iedereen geslaagd hoeft te zijn, maar waar één ieder hopelijk één fragment uit pakt wat bij blijft. Klinkt misschien vaag maar als je een nummer beluisterd is er altijd wel iets wat blijft 'hangen' toch? Het bit crusher met detune effect vond ik wel passen bij het nummer en zijn context :-)

benwave
29 april 2015, 16:52
Een mooi nummertje, mooi gitaar werk. Mooie solo
Voor mij de drums iets te dynamisch, dat gekraak voegt ook voor mij niets toe, integendeel zelfs .
De drums wel mooi geprogrammeerd

The Lo Lands
1 mei 2015, 14:08
Een mooi nummertje, mooi gitaar werk. Mooie solo
Voor mij de drums iets te dynamisch, dat gekraak voegt ook voor mij niets toe, integendeel zelfs .
De drums wel mooi geprogrammeerd

Dankjewel Ben! Gekraak voegt wel iets toe maar hoeft niet per direct 'mooi' te zijn :-) Op sommigen punten moet ik ook gewoon mijn artistieke vrijheid pakken. Ik zie muziek dan even als kunst waarbinnen ik mijzelf niet verder ga verdedigen. Maar genoeg over dit bit crusher / detune effect. Like it or hate it, this is it...

pasqual
1 mei 2015, 22:38
Hij's weer lekker! Jammer dat je huis zo ver weg woont anders zou ik je er graag bij hebben als we weer eens wat opnames maken!
Wat weet je toch weer een heerlijk open sound te creëren:).

Cageman
4 mei 2015, 23:01
Je hebt een plek veroverd in m'n muziekmap. Heb alles gedownload en op m'n mp3 gekwakt. Met deze heb je je ook ontdaan van m'n gebruikelijke name-dropping.

Gekraak mag harder! :roll: :satisfie:. Sommige softies kunnen niet tegen een beetje noise :mmmm:. Hoe kom ik bij het origineel?

Verder de gebruikelijke complimenten voor mix en master. Alles klinkt echt kraak(;))helder.

Loeters,

Merijn

The Lo Lands
4 mei 2015, 23:53
Wederom dank heren! Doet me altijd goed te lezen als mijn muziek en uitwerking daarvan wordt gewaardeerd. Als alleenstaande muzikale vandaal is feedback op zijn tijd erg belangrijk :-) Ik vrees dat de vorige versie naar de eeuwige digitale jachtvelden is gestuurd. De laatste versie is 'de versie' ;-)