PDA

View Full Version : Fender Champion 100



Input79
23 april 2015, 18:11
Beetje aan het rondkijken naar een transistorversterker .... Zo een die je met een gerust gemoed in de koffer van je wagen gooit zinder zorgen te maken over de gevoelige lampen ....
Mijn oog viel op de champion 100 van fender ...
Krachtig genoeg voor een gemiddelde repetitie of jam , aardig wat instellingen, schappelijk van prijs en redelijk goede reviews gelezen....

Maar hoe is jullie ervaring met deze versterker?

telerocker
23 april 2015, 18:37
Clean vind ik ze best aardig. overdrive minder. Ik heb blind een Champion 110 gekocht voor mijn neefje. Toen het ampje was gearriveerd, bleek het overdrivekanaal best flink te ruisen zodra je de drive meer dan de helft openzet. Maar clean echt wel leuk voor een transistor. Goed pedaal ervoor en gaan.

Little Jay
23 april 2015, 19:38
Ik kwam er gisteravond een spiksplinternieuwe tegen in onze oefenruimte, maar kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit..... en dat terwijl ik de FM 212r niet eens heel vervelend vind! Nee, rare versterker, de Champion 100. Je kunt een aardig geluid instellen, maar zodra de band gaat spelen lijkt het nergens meer naar. De mids en trebles zijn te 'dun'. Niet mijn voorkeursversterker. i would pass if I were you.

Input79
23 april 2015, 20:07
De fm 212 beter dan?

arcane
23 april 2015, 21:49
Ik zou op zoek gaan naar een 2e hands Fender performer 1000.

BorisA
23 april 2015, 22:45
Ik zou op zoek gaan naar een 2e hands Fender performer 1000.

+1. Zalige clean en reverb. De drive kanalen zijn wat 'specifiek' maar zeker niet slecht.

Mocht je in BE wonen, de mijne mag eventueel weg aangezien hij eigenlijk niet gebruikt wordt wegens te veel (lampen-) versterkers.

De 650 (heb ik heeel lang geleden gehad, maar is gestolen geweest) is zeker even goed en voldoende luid. Slechts 1 overdrive 'kanaal', maar hij was wel iets kleiner meen ik me te herinneren. Je komt ze echter zelden tegen 2de hands.

okeeee
24 april 2015, 00:15
valvestate ???

telerocker
24 april 2015, 00:20
Mustang? De 100 watter bijvoorbeeld.

Little Jay
24 april 2015, 09:48
De fm 212 beter dan?

Van de versterkers die in onze oefenruimte staan vind ik die inderdaad bruikbaarder dan de Champion 100. Maar 'beter' is een groot woord in dit verband, want dat is afgeleid van goed en dat zou ik deze versterkers nou niet echt willen noemen. Bruikbaar vind ik 'm. Als clean platform dat één bruikbare sound levert met voldoende volume en dat od en dist pedalen ook voldoende faciliteert. Een tweedehands Performer 1000 zoals hier genoemd of een ander oud model Fender transistor vind ik beter klinken.

Ik ben niet per definitie vies van transistorversterkers, heb er drie staan (een Session Rockette:30, een Session BluesBaby 22 en een AER Alpha) en die klinken prima. Roland Cubes doen het voor mij ook wel (hoewel liever nog de oude 80/90-er jaren modellen dan de nieuwe met COSM). Peavey klinkt ook goed in de transistor hoek, oude Bandit of nieuwe TransTube heb ik wel over gespeeld en klinkt niet onaardig.

De kunst is een trannie-amp te vinden die 'dik' genoeg blijft in het hoog en mid-hoog en daarmee overeind blijft in de band-mix. De Champion 100 faalde op dat gebied jammerlijk.....

Kim Wilson
24 april 2015, 10:09
De FM 212 vind ik niks. De Performer is veel, maar dan ook veel beter. Mooie typische Fender klank en een goed bruikbare drive. Mag het iets meer kosten, zou ik de Mustang III (100W, 1x12) of (als grootte geen bezwaar is) Mustang IV (150W, 2x12) kiezen.

Input79
24 april 2015, 16:17
Heb ne keer zot gedaan en iets totaal anders mee uit de winkel ;-)

En wat is het geworden....
Puristen zullen het wel niks vinden , maar vond het wel heel leuk speelgoed ;-)

De Line 6 Amplifi 150....