PDA

View Full Version : Pickup voor klassieke gitaar



bertje1
23 april 2015, 17:41
Hallo forumleden. Ik ben van plan in een van mijn akoetische nylonsnaar gitaren een element te plaatsen.
Ik zag op de site van keymusic een Kremona NG-1 Nylon Guitar Piezo Pickup. Iemand ervaring met deze pickup? Ik zou graag willen weten of dit iets is of kan ik beter voor een ander element gaan. Als het iets is wat is dan de beste plaats op de gitaar om hem in te bouwen? De gitaar waar ik hem in wil bouwen is een ARIA uit 1970.

Martinfan
24 april 2015, 12:01
De beste pick-up voor een Nylon is een Carlos http://carlosjuan.eu/acoustic-guitar-pickups/

heavy-metal-thunder
3 mei 2015, 17:02
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de ervaringen vande Kremona.

roger
17 juni 2015, 18:15
Ik was ook op zoek en kwam die Kremona tegen. Op zich mooi en niet te duur, maar ik zag wel dat hij vrij kwetsbaar is. Als je de plug laat zitten en iets te onvoorzichtig bent kan het element breken...ik heb nu een Shadow sh2500e gekocht. Een plakelement wat je aan de binnenkant van je gitaar moet plakken en via een jack naar buiten gaat. Ik heb hem vandaag binnen gekregen, maar helaas kan ik met mijn dikke arm niet door het klankgat om hem te monteren...kan hem dus nog niet proberen...

JV73
25 juli 2015, 14:30
Bij mijn nylon string zit er één piezo ingebouwd incl. pre amp. Mijn gitaar is een Andaluza shc610ceq. Kan er niks over vinden, heb m gekregen via ruil. Wat ik wel weet is dat ik met deze gitaar overal direct een acceptaal geluid heb en met mijn andere duurdere steelstrings altijd ff moet tweaken. Ik heb wel eens gehoord dat nylon strings makkelijker te versterken zijn en zelfs op een electrische gitaarversterker nog goed klinken.
Ik denk dus dat je het trouwens voor de prijs vd Kremona wel kan gokken.Hij is makkelijk te monteren en je hoeft je gitaar niet te verbouwen. Misschien een los pre ampje erbij en je bent klaar.
Ben trouwens steeds minder fan van steel strings. Iedereen gebruikt ze dus wil eens anders klinken op een open avond bijvoorbeeld, mooie mellow jazzy sound en direct goed geluid. Altijd handig als het snel moet. Ik hou vd brede hals..tis een werkpaard maar ik hou r van.