PDA

View Full Version : Huis, tuin en keuken effecten ....



frenske
15 juli 2003, 13:22
Gisteren The Melvins in het voorprogramma van Tomahawk gezien en bij de opening bespeelde de bassist zijn instrument met een ijzer kokertje (geen idee hoe het heet, je zit het veel bij countrygitaristen)!
Het klonk absoluut niet als een bas, het is een geluidseffect. Het klonk alsof je continue over de snaren glijdt en totaal klonk het heel erg psychedelisch!

Gebruiken jullie ook andere dingen om bepaalde geluidseffecten te creëren en ik het niet over effectbakken, pedalen etc. Dingen die je direct op de bas gitaar toepast!

Ruud
15 juli 2003, 14:32
Muff aan en dan je bas vlak voor je versterker houwe...jaaa... lekker rondzingen..(gaat wel minder makkelijk dan bij gitaar), maar doet is live altijd ontiegelijk stoer bij outtro's en dergelijke..

BB
15 juli 2003, 16:03
ijzeren kokertje = bottle neck

wimpie
15 juli 2003, 16:40
ijzeren kokertje= slide :-D

BB
15 juli 2003, 17:03
bottle neck = slide

(vroeger gemaakt van de hals van een fles. Nu metaal, glas of plexiglas ... )

bassopotmus
15 juli 2003, 17:51
uhm sla eens met je leuter op je snaren...??
Geen idee welke dingen je allemaal kan doen, ik sla wel eens op de body zon donderslag effect

Phyrexian
15 juli 2003, 17:52
Probeer na het aanslaan van een noot eens met je bass te schudden wanneer je veel overdrive/distortion/fuzz hebt aanstaan... *zindering in het geluid* :)

bassopotmus
15 juli 2003, 18:21
Aan je neck trekken en duwen? Geen aanrader overigens.

hoofd
15 juli 2003, 18:32
The Melvins en Tomahawk waren echt goed btw :D. Verder heb ik niks toe te voegen, alleen dat ik het wel erg vet vond :D.

Laus
16 juli 2003, 00:59
zo'n bottleneck op bas moet er maar net bijpassen hoor...

ik kan er iig niks mee. je kan om te proberen ook een volle deobus gebruiken of een fles bier.

Bazz
16 juli 2003, 10:43
jep, fles bier doet het live erg leuk, moet je wel een nummer hebben waar je het de hele tijd kan doen zonder dat het irritant word!

soulbrother
16 juli 2003, 11:24
Trek je plug zo nu en dan uit je bas :-D

MikeDirnt
16 juli 2003, 11:36
met je nagel over de windingen van de snaren gaan
afstandbediening bij pick-ups houden en dan op knopjes drukken

Ruud
16 juli 2003, 11:55
Probeer je snaren eens kruislings over je gitaar te spannen... :-D

Yeti
16 juli 2003, 13:36
Bij een optreden dden we Whole lotta love daar zit ook zo'n stuk in met allemaal effectjes. Heb ik maar een bierglas gepakt en er lustig oplos geslide :-D :-D

AntY
16 juli 2003, 14:01
ruud kun jij me meer vertellen over wat voor muff jij hebt en hoe je m gebruikt? eventueel in pm...

Clunk
16 juli 2003, 14:07
ghehe, met je volume knop rotzooien is ook leuk.... maar dan in een intro ofzo ...

hmmz, ik probeer nog wel eens te feedbacken met bas :) jippie...
verders uh, nee ok... foq it... :) ik koop wel een draaitafel als ik nog wat sratch geluidejes wil, maar als je met je duimnagel over je b strijkt krijg je ook zon luk fieldy effect erin :) gheheh, das leuk,...

Venomer
16 juli 2003, 17:06
Ook leuk: je mobieltje in je broekzak laten zitten en aan laten staan tijdens een optreden. (en dan opgebeld worden...)
:oops:

emielow
16 juli 2003, 17:53
Trek je plug zo nu en dan uit je bas :-D

de basssist van ben folds five heeft dit wel eens gedaan in het nummer song for the dumped. met distortion aan, en dan op de maat, een bepaald ritme en dan samen met de drum, klinkt errug cool, moet je maar een live versie van dat nr downloaden.

trouwes errug coole muziek ben folds five

bassopotmus
16 juli 2003, 18:53
Als je je apparatuur graag snel kwijt wilt is dat een leuk effect ja...

Jeremy B.
22 juli 2003, 00:35
ehehehe geef dan maar aan mij!