PDA

View Full Version : plus en min omdraaien op 9v batterij voor preamp.



SNiXMusic
21 april 2015, 11:04
Hoi.

Ben bezig met het grondig modificeren van mijn gitaar. Maar ik kan niet achterhalen welke aansluiting plus en min zijn op de printplaat van de preamp, voor de batterij. Is daar achter te komen? En wat zijn de gevolgen als ik ze heb verwisseld?

HaroldA
21 april 2015, 11:33
Als er geen beveiliging voor ingebouwd is, zouden er componenten zoals IC's, elco's en/of transistoren kapot kunnen gaan. Als er wel beveiliging is ingebouwd, kan de beveiliging inmiddels kapot zijn wat een kortsluiting veroorzaakt. Dat laatste zorgt ervoor dat je batterij zo snel mogelijk ontladen wordt, wat weer een hoop warmte oplevert.

Wordt je batterij warm? Of durf je 'm niet aan te sluiten?

SNiXMusic
21 april 2015, 11:39
Ik heb het nog niet aangesloten.

HaroldA
21 april 2015, 11:41
Ik heb het nog niet aangesloten.

Heb je een merk/type/foto voor ons?

cluseau
21 april 2015, 11:54
Voedingsaansluiting is meestal gebufferd met een elko, gewoon ff de print volgen dan is de polariteit duidelijk.

SNiXMusic
21 april 2015, 12:06
Het gaat om de F1 Analog van Fishman. Zit geintegreerd in de gitaar. Kan er niet uit. Dat is het punt 😊

Dutch66
21 april 2015, 12:36
Maar ik kan niet achterhalen welke aansluiting plus en min zijn op de printplaat van de preamp, voor de batterij.


Zit geintegreerd in de gitaar


Ik begrijp het niet goed...., de pre-amp zit in de gitaar dus je kunt helemaal niet bij het printje komen?

Gearjunkie
21 april 2015, 12:48
Meet met een multimeter welk van beide draadjes de massa is, dus hetzelfde als de sleeve van de input.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

SNiXMusic
21 april 2015, 13:33
Ik vond de oude stekker waar nog wat draad in zat. Dus tis opgelost. Thanks.